Предстоящата забрана на продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене има за цел да разреши екологичните проблеми. Не всички обаче са съгласни, че преходът към електрификация ще помогне за това. Сред противниците на подобен подход е и Ханс-Вернер Зин, почетен президент на германския институт за икономически изследвания Ifo.
В ексклузивно интервю за вестник Bild-Zeitung той е категоричен, че преходът към електрически превозни средства може да не спаси, а да изостри екологичния проблем. Зин смята, че подобни действия не само не водят до значително намаляване на въглеродните емисии, но дори може да ускорят процесите на изменение на климата.
„Преминаването към електрически превозни средства няма да реши проблема с въглеродното замърсяване, тъй като петролните танкери просто ще се преместят в други държави, което неизбежно ще доведе до увеличаване на потреблението на изкопаеми горива. И така забраната за изгаряне на гориво в автомобили, която идва с тази политика, може да допринесе за ускорено изменение на климата“, казва Зин.
Икономическият експерт се фокусира върху факта, че забраната на двигателите с вътрешно горене, в допълнение към основните проблеми, изброени по-горе, може да унищожи германската автомобилна индустрия, като по този начин субсидира развитието на този сектор в други страни, особено Китай.
„Трябва да се отбележи, че Китай не само увеличава потреблението на петролни продукти, но и увеличава обема на производството на въглища поради липсата на възобновяема енергия и затварянето на атомни електроцентрали“, посочва Зин.
Въз основа на гореизложеното Зин заключава, че забраната за автомобили с двигатели с вътрешно горене е безсмислена и може да доведе до нежелани последици, включително унищожаване на автомобилната индустрия и увеличаване на въглеродните емисии. Вместо това той призовава обществото активно да търси алтернативни, по-ефективни решения за борба с глобалното изменение на климата.