IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Преходът към електромобили може да изостри екологичните проблеми

Забраната на ДВГ в Европа ще е фатална за други региони, категорични са експерти

Предстоящата забрана на продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене има за цел да разреши екологичните проблеми. Не всички обаче са съгласни, че преходът към електрификация ще помогне за това. Сред противниците на подобен подход е и Ханс-Вернер Зин, почетен президент на германския институт за икономически изследвания Ifo.


електромобили


В ексклузивно интервю за вестник Bild-Zeitung той е категоричен, че преходът към електрически превозни средства може да не спаси, а да изостри екологичния проблем. Зин смята, че подобни действия не само не водят до значително намаляване на въглеродните емисии, но дори може да ускорят процесите на изменение на климата.

„Преминаването към електрически превозни средства няма да реши проблема с въглеродното замърсяване, тъй като петролните танкери просто ще се преместят в други държави, което неизбежно ще доведе до увеличаване на потреблението на изкопаеми горива. И така забраната за изгаряне на гориво в автомобили, която идва с тази политика, може да допринесе за ускорено изменение на климата“, казва Зин.


електромобили


Икономическият експерт се фокусира върху факта, че забраната на двигателите с вътрешно горене, в допълнение към основните проблеми, изброени по-горе, може да унищожи германската автомобилна индустрия, като по този начин субсидира развитието на този сектор в други страни, особено Китай.

„Трябва да се отбележи, че Китай не само увеличава потреблението на петролни продукти, но и увеличава обема на производството на въглища поради липсата на възобновяема енергия и затварянето на атомни електроцентрали“, посочва Зин.

Въз основа на гореизложеното Зин заключава, че забраната за автомобили с двигатели с вътрешно горене е безсмислена и може да доведе до нежелани последици, включително унищожаване на автомобилната индустрия и увеличаване на въглеродните емисии. Вместо това той призовава обществото активно да търси алтернативни, по-ефективни решения за борба с глобалното изменение на климата.


0 от 500
  • #34
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 33 ( преди 8 месеца )
    Имаш в предвид първите електромобили с 100 км пробег но понеже си много омен не усещаш, че вече са с по няколко пъти повече пробег и нерядко с по-издръжлива LFP химия
  • #33
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Пари за нещо което има гаранция само 8 години, масово е с деградация над 25% много преди това и на всичко отгоре и става все по-опасно само полуграмотен или случайно забогатял ментално изостанал би си дал парите!
  • #32
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До 29 ( преди 8 месеца )
    Какво да ти говоря с факти и сам можеш да провериш, че в С. Америка и Европа инвестициите и заводите особено за батерии но и за панели валят и има съществен напредък
  • #31
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Име ( преди 8 месеца )
    Какви електромобили уе смишници ония пущат гражданскинполети фантоми да харчат гориво у въздуха за да отчитат дейност и да си подържат авиокомпаниите вие за отделен цо2 от колата ми говорите че съм заплашвал планетат.Само глокшум за баклюците
  • #30
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 27 ( преди 8 месеца )
    Така е още повече, че най-ниски разходи за добив имат арабите, Иран и подобни за жалост, а шистаците, катранените пясъци (които и замърсяват доста), петрола в морето които са значителна част от добива особено този извън картела ОПЕК+ са чувствителни към цената и ако тя падне много дори да не искат трябва да свалят добива щото разходите им за добив на барел са в пъти повече освен, че имат в пъти по-малко запаси от ОПЕК
  • #29
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    До 28. Дали не знам, след като самият аз вече трета година ползвам европейски панели? Хайде стига с тези етикети кой бил фил кой фоб. Уж съм теслофил, пък само фобвя по Тесла, когато става въпрос за качество, че се бавят с производството на батерии и разчитат на над 90% на китайски и корейски производители, че постоянно отлагат какво ли не, но най-вече хейтя по автопилота, въпреки че признавам че на практика няма по-добър от него, но това не е достатъчно. Говоря с факти. Обори ги... Ако можеш!
  • #28
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 24 и 26 ( преди 8 месеца )
    Е как да не са оцелели европейските производители просто са изостанали в масовото производство но са си тук и другата година примерно отваря най-голямата фабрика в Европа която ще е в Италия с капацитет 3 гигавата панели годишно. Стига вече и ти единия русофил, другия китайофил аман и да китайците са напред при батерии и панели но не значи, че нямат стигане
  • #27
    3 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    До 25. Той дори не знае какво значи това ОПЕК и си мисля че става въпрос за нещо печено. Как да му обясниш че за разлика от ел енергията, при която всеки един излишък сваля цената до нулата или дори до отрицателни нива, при петрола излишъците са контролирани и на практика няма такива. Онези опечените, създават изкуствен недостиг като намаляват производството за да вдигат цените и печалбите. Никой няма да свали цената 2 пъти за да му паднат печалбите поне 4 пъти, вместо да намали производството
  • #26
    1 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    Също така пропускаш че най-много фотоволтаични централи се инсталират на година в Китай и затова имат евтина енергия с която да поддържат енергоемки производства, които да са печеливши. Там са и най-дългите свръх високоволтови правотокови далекопроводи, които пренасят възобновяемата енергия на хиляди километри със само 3 процента загуба на 1 000 км. Това е разстоянието от София до Виена. Така че и по отношение на възобновяемите източници не можем да ги стигнем и затова са толкова напред!
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 23 ( преди 8 месеца )
    Поредната супер простотия изръси жалко, че има хора които ти се хващат. Възможностите на третия свят да увеличава потреблението са ограничени, а С. Арабия и Русия съвсем наскоро обявиха нови съкращения на добива тази година за да поддържат цената висока. Картела ОПЕК+ няма да позволи цената да падне много и регулира добива не е Германия спира и почна да купува Кения. Кой ти каза, че емисиите от други изкопаеми са в пъти повече от тези от петрол?