Новото поколение на Toyota Land Cruiser 250 беше представено само преди дни, а сега японският производител обяви и показателите за разход на гориво на версията за американския пазар. Тя е оборудвана с хибриден агрегат i-Force Max, която съчетава електрически мотор с осемстепенен автоматик.
Според съобщение на официалния сайт на марката SUV-моделът предлага комбиниран разход на гориво от 27 мили на галон, което прави 8,7 л/100 км. Предишното поколение на Land Cruiser Prado не се продаваше в САЩ, а бензиновият Land Cruiser 200 с V8 двигател предлагаше17 мили на галон (13,8 литра на 100 км).
Ако посоченият от Toyota разход на гориво е верен, това е сериозен удар върху основните конкуренти, предлагани на американския пазар. Ford Bronco, Land Rover Defender 110 и Jeep Wrangler са много „по-лакоми“, като предлагат разход от 11,7 до 13,8 л/100 км в смесен цикъл.
Хибридният задвижващ механизъм i-Force Max е много ефективен, като разчита на комбинация от 2,4-литров бензинов двигател и електромотор със съвкупна мощност от 331 к.с. и 650 Нм. Подобна система, базирана на четирицилиндров двигател с турбокомпресор 2.4, се поставя и на Toyota Tacoma, който се конкурира с Jeep, Ford и Chevrolet в сегмента на офроуд-пикапите. Тук единствено Honda Ridgeline с носеща каросерия може да бъде по-икономичен.
В Европа и Австралия наскоро представеният SUV ще се предлага с 2,8-литров дизел, който развива 201 к.с. Догодина ще излезе и модификация с „мек" хибрид с 2,4-литров бензинов турбодвигател. За някои пазари в Източна Европа, както и за Япония, е предвиден и атмосферен мотор със 161 к.с., но засега данни за разхода на гориво на тези агрегати не се съобщава.