IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият Land Cruiser Prado 250 впечатли с разход на гориво

Показаният само преди дни SUV нанесе сериозен удар по конкурентите си

Новото поколение на Toyota Land Cruiser 250 беше представено само преди дни, а сега японският производител обяви и показателите за разход на гориво на версията за американския пазар. Тя е оборудвана с хибриден агрегат i-Force Max, която съчетава електрически мотор с осемстепенен автоматик.


Toyota Land Cruiser Prado 250


Според съобщение на официалния сайт на марката SUV-моделът предлага комбиниран разход на гориво от 27 мили на галон, което прави 8,7 л/100 км. Предишното поколение на Land Cruiser Prado не се продаваше в САЩ, а бензиновият Land Cruiser 200 с V8 двигател предлагаше17 мили на галон (13,8 литра на 100 км).

Ако посоченият от Toyota разход на гориво е верен, това е сериозен удар върху основните конкуренти, предлагани на американския пазар. Ford Bronco, Land Rover Defender 110 и Jeep Wrangler са много „по-лакоми“, като предлагат разход от 11,7 до 13,8 л/100 км в смесен цикъл.

Хибридният задвижващ механизъм i-Force Max е много ефективен, като разчита на комбинация от 2,4-литров бензинов двигател и електромотор със съвкупна мощност от 331 к.с. и 650 Нм. Подобна система, базирана на четирицилиндров двигател с турбокомпресор 2.4, се поставя и на Toyota Tacoma, който се конкурира с Jeep, Ford и Chevrolet в сегмента на офроуд-пикапите. Тук единствено Honda Ridgeline с носеща каросерия може да бъде по-икономичен.

В Европа и Австралия наскоро представеният SUV ще се предлага с 2,8-литров дизел, който развива 201 к.с. Догодина ще излезе и модификация с „мек" хибрид с 2,4-литров бензинов турбодвигател. За някои пазари в Източна Европа, както и за Япония, е предвиден и атмосферен мотор със 161 к.с., но засега данни за разхода на гориво на тези агрегати не се съобщава.


0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Здравко ( преди 1 година )
    Не знам как ще го постигнат с Land Curiser-a, но в момента карам Корола 2020 хибрид и лятото правя около 3.5 - 4 литра на 100 по Тракия. Така че, ако не е някое превъзбудено хлапе, което се прави на състезател със сигурност може да се постигне. Да не говорим, че има и старт-стоп система, която явно някой хора не слагат в сметките.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Фен ( преди 1 година )
    Пич, успокой се малко. В случая говорим за пълен хибрид, който НЕ се зарежда от контакта. Тогава не се брои разхода на ток, тъй като батерията се зарежда при спиране и от ДВГ... Разхода на ток го добавяй в микса на плъг ин хибридите!
  • #5
    3 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Искам да видя как ще постигнеш този разход от София до морето. Много искам да го видя? Как смяташ че са свалили 5 литра на 100 от 13,8 на 8,7 литра на 100 само защото са добавили електродвигател? Този електро двигател не харчи ли ток? За колко време ще ти стигне батерията? Защо така никога не говорите с цифри а само с Вяра Вяра митове Вяра и пак митове и пак Вяра? Така и не се научихте, че не съществува перпето мобиле! Няма как да са увеличили КПД с 80% за една година! Движението иска енергия!
  • #4
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Ха ха ха! ( преди 1 година )
    Трошотите пак се превъзбудиха!
  • #3
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    MythBuster, пий ги тези хапчета бе, че гледай какви простотии пак почна да пишеш!
  • #2
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 1 година )
    Тесльо, статията е за Тойота. Те не са лъжци като Тесла.
  • #1
    2 rate up comment 12 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Това е точно толкова вярно, колкото и 0,5 л на 100 за леките автомобили. Забрави ли са към разхода от 8 на 100 бензин да добавят и 30 на 100 ток! Евро 7 ще ги научи да го слагат и него в сметките!