IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota продължава да бъде лидер по продажби в света

За първите 6 месеца японците са реализирали близо 5,5 млн автомобила

Toyota продължава да е най-големият производител на автомобили в света, съобщава JATO Dynamics. През първите шест месеца на 2023 г. японският концерн, включващ марките Daihatsu и Hino, е продал близо 5,5 млн нови превозни средства, записвайки бум на чисто електрически автомобили.


Toyota


Резултатите за първото полугодие показват, че Toyota има 4 937 634 продадени автомобила (+5,1% спрямо първите шест месеца на 2022 г.) Daihatsu - 415 609 (+15,1), аHino - 66 598 (-14,2%) Общият брой е: 5 419 841 нови коли (+5,5%).

Статистически това не е рекорд по продажбите, тъй като през периода януари-юни 2021 г. Toyota записва 5 467 218 доставени на клиенти превозни средства. Производството сега достига рекордните за марката 5 627 437 единици, което е с 10,3% повече спрямо миналата година. За сравнение през първите 6 месеца на 2020 г., засегнати най-силно от пандемията с коронавирус, са произведени по-малко от 4 млн коли.


Toyota


Ако се гледат само електрическите автомобили, то техният брой все още е малък, но пък ръстът на продажбите за година е цели 417,3%. Броят на реализираните на пазара превозни средства с изцяло електрическо задвижване е 46 171 от общо 1,7 млн електрифицирани под някаква форма коли.

Премиум-марката на Toyota – Lexus, също записва добри резултатите – 382 131 продадени автомобила, което е ръст от 22,4% спрямо миналата година. Тогава марката беше с цели 24,6% на минус в сравнение със същия период на 2021 г. Близо 331 000 от продажбите на Lexus са извън Япония. В същото време в страната са реализирани 1 210 431 бройки на „kei car” (малки коли с двигатели с обем до 0,6 литра), които се радват на огромен интерес в родината си.


0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    raiders ( преди 1 година )
    Браво на Тойота, ще бие и тази година "умрелия" си враг Фолксваген по бройки, а какво ще прави до 2030г.? Смениха си ръководството, но поне имат акъл и си признаха грешките. Може и да се задържат в световното автомобилопройзводство, но към този момент с Тесла няма да се преборят. Китайските марки като Бионд също са много напред.
  • #6
    9 rate up comment 10 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Абе каскет, toyota от 2010 година пуска тези батерии в производство след две години и в момента е точно на същия етап като през 2010 година, само че няма да ги пуска след две, а след 4 години! Също така през 2015 година обясняваше, че през 2020 година ще продават по 1 милион водородни автомобила годишно. Ех ако ги слушахме какво обещават, сега всички щяхме да караме водородни автомобили на toyota или поне техни електромобили с твърдотели батерии. Какво говориха преди две години за електромобилит
  • #5
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 5 и 6: Тойота 2027 пускат батериите от следващо поколение, с твърд електролит. Това обезсмисля напълно инвестициите им в електромобили със сегашните батерии. Правят го единствено за да закърпят изискванията на регулаторите. Използвайки твоя пример, Тойота до 2030 ще прескочи всички останали със 100 обиколки.
  • #4
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 2: "20 милиона, като Тесла е осигурила батерии и материали за тяхното производство.." Ха-ха-ха-ха-ха! Натрупала го е вече по складовете, а!
  • #3
    17 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Направо е умилително, че още има лапнишаранчета за 26те милиона продажби на Илон :D Тойота ще запази пазарния си дял около 10те милиона, ФауВе сигурно ще се свие, под експанзията на китайските брандове. Основните потърпевши ще са европейските марки. А Тесла може би ще стигне около 3 млн, но за масов бранд където е позиционирана това не е много и рано или късно ще започне да изпитва трудности. Беше първа и имаше преимущества - големите вече наваксаха и влизат в играта да вземат своето
  • #2
    6 rate up comment 18 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Отговорът е ясен и категоричен. Toyota е планирала 1,5 милиона през 2025 година, за която от Тесла се планирали около 4 милиона. А за 2030 година от toyota са планирали 3,5 милиона, а Тесла 20 милиона, като Тесла е осигурила батерии и материали за тяхното производство, а за toyota не е сигурно, защото е заложила на батерии които все още не са в производство и всяка година от 2010 година насам ще започнат да се произвеждат след 2 години..., Но засега безуспешно и пак са планирани за 2026, но...
  • #1
    9 rate up comment 15 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Задачка за наш Тесльо - Тойота продава 46 000 електромобила на година с ръст 417%. Тесла продава 1.8 милиона с ръст 50%. За колко години Тойота ще изпревари Тесла по електромобили?