IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia се готви за война с китайците

Румънската марка увеличава продажбите си въпреки ръста на цените

Румънският производител Dacia е увеличил пазарния си дял в Европа с 0,4%, благодарение на продажбите на двата си нови модела Jogger и Spring. Само за първите 6 месеца от годината резултатите на Spring, които се произвежда в Китай, са нараснали с 38%, като наскоро Dacia представи и ново ниво на оборудване Extreme с по-мощна задвижваща система.


Dacia


Като цяло продажбите на марката са скочили с 24% за първото полугодие, но компанията се готви за предстоящ спад в търсенето на нейните модели, като причината е в увеличаващия се внос на китайски автомобили, посочва директорът по продажби и маркетинг в Dacia – Ксавие Мартинет. Прогнозата му идва на фона на 345 532 продадени автомобили за 6 месеца и ръст от 30% на основния пазар – този в Европа.

Dacia обнови имиджа си през миналата година и се фокусира върху „приключения на открито“, като дори планира участие в рали „Дакар“ през 2025 г., като нейният автомобил в легендарната надпревара ще бъде каран от най-успешния рали-пилот в историята – Себастиан Льоб. Румънската марка се стреми да увеличи средната продажна цена на колите си, пускайки по-скъпи модели – като хибридния Jogger, както и с по-високи нива на оборудване.


Dacia


„Средната продажна цена на колите ни в Европа е около 17 500 евро, като 70% от купувачите избират най-високите нива на оборудване. Това ни кара да смятаме, че можем да излезем по-силни от тази икономическа криза в сравнение с другите марки“, обяснява Мартинет.

Изпълнителният директор на Renault Group - Лука де Мео, си е поставил цел достигане на 15% оперативен марж за Dacia през 2030 г., спрямо около 10% сега. През първото полугодие румънската марка е втората най-продавана на дребно към частни клиенти в Европа след Volkswagen, като вече има пазарен дял от цели 8,4%, което е най-добрият резултат в историята на Dacia.


Dacia


Увеличението на продажбите до голяма степен се дължи на облекчаването на недостига на компоненти и продължаващото възстановяване на индустрията след спада на производството и продажбите заради коронавируса. Мартинет посочва, че логистичните проблеми, започнали през втората половина на 2022 г., все още забавят доставките във Франция и Италия.

В момента най-скъпият модел на марката е Dacia Jogger Hybrid 140, чиито цени започват от 25 000 евро. В последните месеци и неговите доставки са се забавили заради икономическата несигурност, свързана с неблагоприятните валутни курсове в някои държави. Въпреки това, Dacia няма да намалява цените, а ще увеличи производството. Фабриките в Румъния и Мароко вече работят с пълен капацитет на 3 смени, 6 дни в седмицата.


Dacia


„Нашата стратегия винаги е била да произвеждаме една кола по-малко, отколкото клиентите искат. Ако пазарът се забавя, ние ще коригираме производството, това е толкова просто“, коментира Мартинет. И допълва, че средната цена на нов автомобил на Dacia е около половината от общата за Европа, която е 35 000-38 000 евро.

„Дори когато Dacia пусна по-скъпи модели, цените остават с около 12% под конкуренцията. През 2019 г. тази цифра е била 25%. Като цяло намалихме разликата в цените ни спрямо конкуренцията с цели 50%, какъвто беше и планът ни. Това показва, че марката става все по-привлекателна за купувачите. Доскоро те разглеждаха Dacia само заради ниските цени, но увеличението на продажбите при увеличение на цените показва, че нещата се променят“, допълва Мартинет..


Dacia Duster


Шефът на продажбите в Dacia признава, че китайските марки се превръщат в заплаха за румънския производител. Според него, китайците настъпват с много силни предложения, най-вече при електромобилите, но Dacia има своите козове, с които да отговори на това предизвикателства. Един от тях е новият Duster, който ще излезе догодина. След него марката ще пусне и по-големия SUV – Bigster, който е изграден на разширена версия на платформата CMF-B. Очаква се това да бъде флагманът и най-скъпият модел на марката.


0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    И какво лошо има dacia да изпревари Тесла по продажби? Не трябва ли да се радваш? Аз като "теслар" се радвам. Все пак съм европеец и бих се зарадвал и други европейски производители да изпреварят Тесла, но по продажби на електромобили.
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Хахихо ( преди 1 година )
    2021 бях готов да купя Дачия. Беше грешка, сега щях да карам нова кола и цената да е по-висока. Към този момент 32к за Сандеро/Логан са на границата за разумното, а дъстър150к.с. или джогер хибрид 50к е пълен абсурд. Иначе евала на Дачия, др. година новия Дъстър на новата платформа и до 40к ще е добър вариант. Жалко, че биха Тесла по продажби...
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    От София до Бургас със 140 км в час Тесла модел 3 стига за по-малко от три часа самостоятелно на включен автопилот, като в Бургас все още има 50 километра остатъчен пробег без спиране за зареждане. А ако все пак реших да настъпи да кара с 260 км в час, както виждаш през 20 километра има зарядна станция така че доводът ти е смешен и беше актуален преди три години когато нямаше нито една зарядна станция. Между другото списъкът ми не е актуален, защото е от преди две седмици, а вече има допълнителн
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    От София до Бургас 17 бързи зарядни с 46 колонки. Църна маца 2 колонки по 200kW. Ихтиман 2х150kW Долно вършило 100kW Церово 2х150kW KFC Калугерово 2х120kW OMV Динката 2х120kW Гелеменово 3х225kW McDonald's преди Пловдив 4х50kW Царацово 2х150kW KFC Белозем 2х120kW Оризово 2х150kW Mcdonald's Ямбол 4х120 OMV Дражево 2х120kW Нова загора 2х150 и още 5х225kW Полско пъдарево 180kW На разклона за Камено 4х150kW Jumbo преди Бургас 2х150kW
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 8 или нещо не се разбира но за сега елктрокарите карат по магистралите с не повече от 110 км/ч,че на позволените 140 няма да им стигне токя до следващата зарядна да висят кат попикани мушката на жегата поне час.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 4 на мен ми е странна логиката на такива като теб. Купил съм два нови автомобила каквито съм искал и желал и никога няма да се върна на нещо от магазините рови-рови или т.нар. секънд хенд,защото може да е един знак с лявата ръка в сгъвката на дясната вдигнат нагоре.Преди двете новии имах такава найста употреба и докато я вкарам в що годе годна за употреба функционалност ми отне доста време и пари.На принципа съм на великия Хенри Форд.не съм толкова богат че да си купувам нещо старо.
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Един час малко ли е това са 600км пробег с електричката
  • #7
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    какво висене за един час масла филтри пълен преглед и караш
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Отделно в момента 10 годишен автомобил означава 2013-та. Доста далеч от времената в които немските коли бяха вечни.
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    до 4 ( преди 1 година )
    Хора които нямат излишни пари и още повече време за висене по сервизи. Признавам че отдавна съм гледал последно, но не вярвам съотношението да се е променило съществено. На цената на нова дачия се купуваше 8-10 годишна 3та серия. Но на нея само качествено пълно обслужване й е 3+ к. (като смениш верига за да не сменяш двигател). Като цяло 10-тина годишен нафтов премиум нормално ще е на 250-300к км. Т.е. само блока на двигателя не е консуматив.