След успеха на електрическата Dacia Spring (от дебюта на модела преди 2 години досега са продадени около 120 000 бройки) румънският производител измества фокуса към електрификацията на съществуваща гама, поддържайки ниски разходи чрез използване на съществуващата архитектура и повишаване на ефективността чрез минимизиране на теглото.
Първата крачка в тази посока ще бъде трансформирането на един от най-популярните модели на Стария континент – Sandero. Неговото четвърто поколение ще се появи през 2027 г., като ще запази основните си оръжия, но ще спазва все по-строгите изисквания за безопасност и най-вече за вредни емисии, тъй като ще бъде изцяло електрически.
Шефът по продажбите и маркетинга на румънската марка Ксавие Мартинет заяви, че Dacia ще навлезе в C-сегмента с три по-големи нови модела през следващите 3 години, но няма да остави Sandero, който си остава един от най-важните автомобили на компанията.
„Нашата сила е в B-сегмента, тъй като той показва кои сме ние и какво правим. Не сме забравили кои сме ние, но за да запазим позициите си пазарен лидер, Sandero ще бъде електрифициран“, коментира Мартинет.
На свой ред главният изпълнителен директор на Dacia – Дани Льо Вот, допълни, че при Sandero ще се залага на „по-малък пробег и повече време за зареждане“, тъй като това е единственият начин за постигане на по-ниска цена за клиента.
„Високата начална цена на колите на ток в момента – 35 000, 40 000 и 45 000 евро, е основната пречка за навлизане на електромобилите. Нашият ангажимент е да предложим по-достъпна алтернатива и Sandero ще бъде точно това“, казва още Льо Вот.
Бъдещото Sandero ще използва голяма част от новото Renault 5, което ще е изцяло електрическо и ще излезе през 2024 или 2025 г. Минимизирането на теглото ще бъде от ключово значение за постигане на ниски разходи и съответно на ниска цена, като един от начините за това е поставянето на по-малка батерия.
„Средностатистическият собственик на Spring преминава 20 км на ден, което е значително по-малко от пробега на колата (220 км. Ако сега трябва да направим Spring отново, ще намаля батерията (б.р. - нейният капацитет е 26,8 кВт/ч) наполовина“, допълни шефът на румънската марка.
Льо Вот беше категоричен, че в Dacia няма да гонят пробег от 500-600 км и зареждане за 20 минути. В момента се проучва възможността за намаляване на цената на батериите. За целта те ще бъдат натриеви - въпреки че този тип не съхранява толкова енергия, те са много по-евтини.
Шефът на Dacia допълни, че все още не е взето окончателно решение дали следващото Sandero ще се предлага с ДВГ. Засега подобна опция все още е възможна. Ако тя бъде избрана, автомобилът със сигурност ще получи хибридна технология – същата като при Jogger MPV.