IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia Sandero ще преобърне още един сегмент

Следващото поколение на румънския бестселър ще бъде електрическо

След успеха на електрическата Dacia Spring (от дебюта на модела преди 2 години досега са продадени около 120 000 бройки) румънският производител измества фокуса към електрификацията на съществуваща гама, поддържайки ниски разходи чрез използване на съществуващата архитектура и повишаване на ефективността чрез минимизиране на теглото.


Dacia Sandero


Първата крачка в тази посока ще бъде трансформирането на един от най-популярните модели на Стария континент – Sandero. Неговото четвърто поколение ще се появи през 2027 г., като ще запази основните си оръжия, но ще спазва все по-строгите изисквания за безопасност и най-вече за вредни емисии, тъй като ще бъде изцяло електрически.

Шефът по продажбите и маркетинга на румънската марка Ксавие Мартинет заяви, че Dacia ще навлезе в C-сегмента с три по-големи нови модела през следващите 3 години, но няма да остави Sandero, който си остава един от най-важните автомобили на компанията.

„Нашата сила е в B-сегмента, тъй като той показва кои сме ние и какво правим. Не сме забравили кои сме ние, но за да запазим позициите си пазарен лидер, Sandero ще бъде електрифициран“, коментира Мартинет.

На свой ред главният изпълнителен директор на Dacia – Дани Льо Вот, допълни, че при Sandero ще се залага на „по-малък пробег и повече време за зареждане“, тъй като това е единственият начин за постигане на по-ниска цена за клиента.

„Високата начална цена на колите на ток в момента – 35 000, 40 000 и 45 000 евро, е основната пречка за навлизане на електромобилите. Нашият ангажимент е да предложим по-достъпна алтернатива и Sandero ще бъде точно това“, казва още Льо Вот.

Бъдещото Sandero ще използва голяма част от новото Renault 5, което ще е изцяло електрическо и ще излезе през 2024 или 2025 г. Минимизирането на теглото ще бъде от ключово значение за постигане на ниски разходи и съответно на ниска цена, като един от начините за това е поставянето на по-малка батерия.

„Средностатистическият собственик на Spring преминава 20 км на ден, което е значително по-малко от пробега на колата (220 км. Ако сега трябва да направим Spring отново, ще намаля батерията (б.р. - нейният капацитет е 26,8 кВт/ч) наполовина“, допълни шефът на румънската марка.

Льо Вот беше категоричен, че в Dacia няма да гонят пробег от 500-600 км и зареждане за 20 минути. В момента се проучва възможността за намаляване на цената на батериите. За целта те ще бъдат натриеви - въпреки че този тип не съхранява толкова енергия, те са много по-евтини.

Шефът на Dacia допълни, че все още не е взето окончателно решение дали следващото Sandero ще се предлага с ДВГ. Засега подобна опция все още е възможна. Ако тя бъде избрана, автомобилът със сигурност ще получи хибридна технология – същата като при Jogger MPV.


0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Кольо ( преди 1 година )
    Браво на румънците.Преди промените ние правихме коли а те нищо - сега е обратното.
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Бензин ( преди 1 година )
    Хора ...разберете едно !!! Дачиа се купува щото е евтина и е безинова! 85% процента от хората неискат електромобил .
  • #10
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сегашното гони 20 хил, така че на никой няма да му направи впечатление когато поискат 25 за следващото (говорим за евро
  • #9
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Алекс ( преди 1 година )
    Електрическото Сандеро ще бъде поредният успешен модел за Дачия.Възходът на марката продължава.
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Иванов ( преди 1 година )
    Проблема и оскъпяването при батериите идва не от лития , а от никела и кобалта.
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Литий има доста и в Сърбия, даже. Иначе, Чили е с най-големите находища.
  • #6
    3 rate up comment 12 rate down comment
    Мхм ... ( преди 1 година )
    Ако не се преобърне на първия завой! Както си е обичайно за рено и производните му.
  • #5
    12 rate up comment 1 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    И Австралия даже е най-големия производител на литий.. Ама остави го да лъже като дърта копейка то си личи, че изобщо не е стадо и е много "разумен" :D
  • #4
    10 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Това не е вярно Литий има в Чили Аржентина Китай и тн.
  • #3
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Класика ( преди 1 година )
    Е никой ли не знае че 70% от лития е в Конго и за добиването на литий се използва детски труд на деца от 12 до 18 г.!!!????... Никой ли не знае,а знае само Урсула и си трае? Както продаде инжекциите на мъжа си чрез файзер!?... Иначе ел колите които са най страшния климатичен замърсител ще бъдат най скъпото нещо правено от човека! С детския труд компенсират нещата! Сега са само най замърсяващите нещо! Да има розови, *** коли,сигнално зелени,жълти,оранжеви,не! Е стадо сте!