IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia се готви за война с китайците

Румънската марка увеличава продажбите си въпреки ръста на цените

Румънският производител Dacia е увеличил пазарния си дял в Европа с 0,4%, благодарение на продажбите на двата си нови модела Jogger и Spring. Само за първите 6 месеца от годината резултатите на Spring, които се произвежда в Китай, са нараснали с 38%, като наскоро Dacia представи и ново ниво на оборудване Extreme с по-мощна задвижваща система.


Dacia


Като цяло продажбите на марката са скочили с 24% за първото полугодие, но компанията се готви за предстоящ спад в търсенето на нейните модели, като причината е в увеличаващия се внос на китайски автомобили, посочва директорът по продажби и маркетинг в Dacia – Ксавие Мартинет. Прогнозата му идва на фона на 345 532 продадени автомобили за 6 месеца и ръст от 30% на основния пазар – този в Европа.

Dacia обнови имиджа си през миналата година и се фокусира върху „приключения на открито“, като дори планира участие в рали „Дакар“ през 2025 г., като нейният автомобил в легендарната надпревара ще бъде каран от най-успешния рали-пилот в историята – Себастиан Льоб. Румънската марка се стреми да увеличи средната продажна цена на колите си, пускайки по-скъпи модели – като хибридния Jogger, както и с по-високи нива на оборудване.


Dacia


„Средната продажна цена на колите ни в Европа е около 17 500 евро, като 70% от купувачите избират най-високите нива на оборудване. Това ни кара да смятаме, че можем да излезем по-силни от тази икономическа криза в сравнение с другите марки“, обяснява Мартинет.

Изпълнителният директор на Renault Group - Лука де Мео, си е поставил цел достигане на 15% оперативен марж за Dacia през 2030 г., спрямо около 10% сега. През първото полугодие румънската марка е втората най-продавана на дребно към частни клиенти в Европа след Volkswagen, като вече има пазарен дял от цели 8,4%, което е най-добрият резултат в историята на Dacia.


Dacia


Увеличението на продажбите до голяма степен се дължи на облекчаването на недостига на компоненти и продължаващото възстановяване на индустрията след спада на производството и продажбите заради коронавируса. Мартинет посочва, че логистичните проблеми, започнали през втората половина на 2022 г., все още забавят доставките във Франция и Италия.

В момента най-скъпият модел на марката е Dacia Jogger Hybrid 140, чиито цени започват от 25 000 евро. В последните месеци и неговите доставки са се забавили заради икономическата несигурност, свързана с неблагоприятните валутни курсове в някои държави. Въпреки това, Dacia няма да намалява цените, а ще увеличи производството. Фабриките в Румъния и Мароко вече работят с пълен капацитет на 3 смени, 6 дни в седмицата.


Dacia


„Нашата стратегия винаги е била да произвеждаме една кола по-малко, отколкото клиентите искат. Ако пазарът се забавя, ние ще коригираме производството, това е толкова просто“, коментира Мартинет. И допълва, че средната цена на нов автомобил на Dacia е около половината от общата за Европа, която е 35 000-38 000 евро.

„Дори когато Dacia пусна по-скъпи модели, цените остават с около 12% под конкуренцията. През 2019 г. тази цифра е била 25%. Като цяло намалихме разликата в цените ни спрямо конкуренцията с цели 50%, какъвто беше и планът ни. Това показва, че марката става все по-привлекателна за купувачите. Доскоро те разглеждаха Dacia само заради ниските цени, но увеличението на продажбите при увеличение на цените показва, че нещата се променят“, допълва Мартинет..


Dacia Duster


Шефът на продажбите в Dacia признава, че китайските марки се превръщат в заплаха за румънския производител. Според него, китайците настъпват с много силни предложения, най-вече при електромобилите, но Dacia има своите козове, с които да отговори на това предизвикателства. Един от тях е новият Duster, който ще излезе догодина. След него марката ще пусне и по-големия SUV – Bigster, който е изграден на разширена версия на платформата CMF-B. Очаква се това да бъде флагманът и най-скъпият модел на марката.


0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    странна ми е логикта на купувачите на неудачия за толкова пари си вземаш сериозен автомобил от вторичния пазар
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    За друго говорех в първото мнение. За смелостта на dacia да се изправи срещу китайците и да се бие смело. Повече от ясно е че няма да победи, но каквото и да се случи ще излезе с достойнство от ситуацията, за разлика от toyota която пораженчески е заровила глава в пясъка и се правеше До скоро, че такъв проблем въобще не съществува, а сега когато не може да го отрече се е свила в ъгъла и се моли да не я бият много и каквото ще става да става по-бързичко.
  • #2
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Ако питаш минтирито , хвалитъп , и още един двама шамандури , ще ти кажат, че на тойотка не е и приоритет европата. Та затова им падат продажбите на оризарите , а не защото продават кокошарници , дето ем са чупливи , ем са скъпи , ем грозни!
  • #1
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ти да видиш! Dacia се оказа по-смела, по борбена и по-мъдра от toyota. Това някой ако ми го беше казал само преди 5 години щях да умра от смях, а днес вече е реалност!