IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

AMC Pacer - това ли е най-лошият автомобил на всички времена?

Странният американски модел се произвежда между 1975 и 1980 година

Представен в шоурумите на 28 февруари 1975 г., Pacer е проектиран да привлече купувачите на традиционни големи автомобили към нещо по-малко - само по себе си твърде разумно решение по време на първата голяма петролна криза, когато цените на горивата се покачват главоломно. Странно изглеждащият автомобил се произвежда от 1975 г. до 1980 г., като от 1977 г. се предлага и във вариант с каросерия комби. Pacer също се произвежда в Мексико от Vehículos Automotores Mexicanos (VAM) от 1976 г. до 1979 г. и се позиционира като луксозна кола с достъпни цени.


AMC Pacer


Главният стилист на American Motors Дик Тийг започва работа по Pacer през 1971 г. Заоблената форма и голямата остъклена площ са необичайни в сравнение с типичния за онова време при американските марки триобемен дизайн. Четирима пътници се разполагат сравнително удобно, оттам нататък колата е изградена около тях възможно най-компактно.

Коефициентът на аеродинамично съпротивление от 0,32 е относително нисък за това време, особено за американска кола. Тийг дори елиминира улеите за оттичане на дъждовна вода, плавно преливайки горната част на вратите към покрива - аеродинамичен детайл, който, въпреки че е критикуван по това време, тъй като нерядко води до течове върху предните седалки, се превърна в норма за съвременния автомобилен дизайн.

AMC Pacer


Pacer е проектиран от самото начало, за да отговаря на очакваните строги спецификации за безопасност. Това съвсем логично води до увеличаване на теглото. Цели 37% от площта на каросерията се заемат от стъкла, което дава голяма видимост, но също така води и до допълнително увеличаване на теглото.

American Motors са прибегнали към редица интересни и революционни за времето си решения при създаването на техния "Urban Concept". Работи се върху врати с различни размери за страната на шофьора и пътника, ванкелов двигател и задвижване на предните колела. Въпреки това, за съжаление, AMC няма достатъчно ресурси за разработване на всички тези компоненти от нулата.


AMC Pacer


Компанията решава да икономиса средства и просто адаптира задвижването и ходовата част на AMC Matador, намалявайки междуосието с 460 мм и редуциране на общата дължина със 760 мм, но запазвайки ширината на колата в пълен размер.

Първоначално Pacer идва с един от двата AMC редови шестцилиндрови двигателя (3,8 или 4,2 литра), като и двата генерират смехотворните за такъв работен обем 100 к.с., но все пак по-големият от двата агрегата осигурява повече въртящ момент в средния оборотен диапазон. През 1976 г. е предложена версия "High Output" на 4,2-литровия двигател, която подобрява мощността, но и покачва разхода. През 1978 г. се предлага 5,0-литров V8, но цените на бензина остават високи, което ограничава търсенето на превозни средства с двигател V8, особено в този клас.


AMC Pacer


Предлагат се три- и четиристепенни механични трансмисии, както и тристепенна автоматична. Освен сервоусилвателя на волана е с рейка и пиньон – това е втората американска кола с подобно модерно решение - първата е Ford Pinto, – както и предни дискови спирачки.

Нетрадиционният стил на Pacer често се цитира като причина за липсата на успех. Друг минус е малкият товарен обем (поради късото му междуосие). Още един недостатък е теглото, което води със себе си висок разход на гориво и лоша ефективност. Произведени са общо 280 000 бройки от модела.


AMC Pacer

AMC Pacer


Колата, представена тук, е Pacer X Factor от 1975 г., специално издание, което включва плакети Pacer X, хромирани елементи, специални джанти, седалки с тапицерия от винил, спортен волан и монтиран на пода скоростет лост. Той е оборудван с редови 6-цилиндров двигател с работен обем 3,8 литра, 101 коня при 3600 оборота в минута и въртящ момент 251 Нм при 1800 оборота в минута. Мощността се предава към задните колела чрез тристепенна механична скоростна кутия.

Размерите са: дължина 4356 мм, ширина 1956 мм, височина 1361 мм, междуосие 2540 мм. Теглото е 1360 кг. Максималната скорост достига 150 км/ч, като автомобилът може да ускори от 0 до 100 км/ч за 16,8 секунди. Средният разход на гориво е минимум 13 литра на 100 км.


AMC Pacer


0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 7 месеца )
    100 коня от 5л. осмак?! Тия коне не стигат собственото тегло на мотора да да мръднат. Иначе колата е култова и изглежда добре, но не знаех че с двигателя е така оплескана работата. И сигурно на предният мост са идвали над 70% от общото тегло. В тази фирма поне един инженер е трябвало да има, е явно е нямало.
  • #5
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Оп ( преди 8 месеца )
    По лоши, най лоши от руските тенекии едва ли има по света
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Въпрос ( преди 8 месеца )
    Не разбрахме защо това трябва да е най-лошия автомобил на всички времена ?
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Изобщо не ми изглежда лош, поне на външен вид. Много ми липсват старите коли с големи прозорци. Новите с дълбоки дизайнерски линии са като кутия за обувки. Качих се в един Нисан Joke и страничния прозорец беше една педя висок. Все едно гледам през амбразура на бтр.
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Якишен Моторишен ( преди 8 месеца )
    Невероятен автомобил, 10 години по-рано японците от 800 кубика вадеха по 85 коня и двигателите издържаха 40 години. Американска работа,нито ускорение, нито издръжливост, нито нисък разход,красота... То и затова вече планетата на нищо не прилича.
  • #1
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Веско ( преди 8 месеца )
    Те щото сегашните много убави!