IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайската доминация при батериите вече е смазваща

Над две трети от производството е в Китай. Ето кои са 10-те най-големи компании

Китайската доминация в производството на батерии - най-ключовия елемент от електромобилите - продължава да расте с притеснителни темпове, показват обобщени данни след първото полугодие на 2023. Общо 66.7% от цялото световно производство се паза на китайски компании, като сред десетте най-големи производителя на автомобилни батерии шест са китайски.
   
    
CATL, батерии
Над една трета от световното производство на батерии вече се ръководи оттук - от централата на CATL в китайския град Нинде
   
      
Глобалното потребление се е увеличило с 50% за първото полугодие на тази година до цели 304.3 гигаватчаса, показва анализът на корейската изследователска компания SNE Research. Производственият капацитет на Европа въпреки големите усилия и субсидиите е едва 3.7 гигаватчаса, или около 1.2% от глобалното производство. При това немалка част от него също се пада на съвместни предприятия с доминиращо китайско участие.

Убедителен лидер на този пазар е китайската CATL, чийто пазарен дял вече достига рекордните 36.8%. На второто място излиза друг китайски производител - BYD, който измества корейската LG Energy. В челната десетка, освен шестте китайски компании, попадат три от Южна Корея и една от Япония.
  
   
10-те най-големи производителя на батерии през 2023 (ГАЛЕРИЯ):


  
    

 

 

0 от 500
  • #28
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    А от друга страна пак не си разбрал, че тази класация не е за клиентите а за производителите на батерии. Tesla е клиент на panasonic а не произвежда батерии за panasonic.
  • #27
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Пак лъжеш нагло.В статията пише Тойота купува батерии от Панасоник,от LG не купуват.
  • #26
    3 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино, не можеш да разбереш смисъла на статията. Toyota е тръгнала след като всички са направили по няколко обиколки. Е колко бързо да навакса, като за производството на батерии са необходими десетина години подготовка. Завода за батерии е най-лесната част. А материали откъде, като тези които са започнали вече са заели всички налични количества за следващите 10 години дори от все още не е изградените находища и фабрики, защото са започнали с плановете 10 години по-рано от toyota.
  • #25
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И Нокия навакса, и Ериксон, и Моторола, и Кодак, и Блаупункт. Примери за наваксали в историята - колкото щеш!
  • #24
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 22.Всяко начало е трудно.Тойота ще навакса бъди сигурен.
  • #23
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    90% от 7,5% са 6,75% са произведени от Тесла в завода на Панасоник по твоите приказки.Не виждам Тесла в списъка на пето място с дял от 6,75% ,значи Тесла не произвежда батерии. Панасоник произвежда батерии за Тесла.В списъка на Панасоник виждам доставки за Тойота,Хонда и Форд.Извода е пак лъжеш мазно.
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    И я кажи, като имат joint venture с toyota, защо миналата година toyota не можа да намери 10 000 батерии за своите автомобили, а ги произведе от два различни доставчика като нито един от тях не беше panasonic? Станаха за смях да произвеждат един и същ модел с батерии от два доставчика, защото никой не иска да работи с тях. На всичко отгоре им бяха дали бракувани батерии които не искат да се зареждат при температури под нулата. Така става като плащат милиарди за дезинформация срещу батериите!
  • #21
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостени но ти кога ли си разбрал нещо? Panasonic произвежда за Тесла, в завода на Тесла 90% от продукцията си. Тоест от тези 7,5%, 90% се произвеждат в фабриката на Тесла за Тесла! А над 50% от производството на panasonic в Япония също отива за Тесла. Тоест 95% от производството на panasonic се ползва от Тесла. Какво точно не разбра? А отношението охладняха от страна на Тесла. Преди panasonic доставяше почти всичките им батерии, а в момента около 20% , а останалите от първите трима в класацията.
  • #20
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Цитат от статията;"Отношенията между двете компании поохладняха.... Панасоник създаде джойнт венчър с Тойота...."
  • #19
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    ***,Панасоник четвъртия в света с дял от 7,5% произвеждал 90% от батериите си съвместно с Тесла.Защо тогава Тесла липсва в списъка с десетте най големи производители на батерии?