IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Всяка втора електрическа кола в света се кара в Китай

САЩ и Германия заемат втора и трета позиция по брой на електрифицирани превозни средства

Повече от половината от всички изцяло електрически автомобили и тези с хибридни силови трактове в света се експлоатират в Китай. Информацията е следствие от мащабно проучване на изследователския институт ZSW, цитирано от DPA.


Китай електромобили


По данни от въпросния изследователски институт, в началото на 2023 година по китайските пътища са се движили 14.6 милиона електрически коли, което е 53 процента от общия им брой в света, който пък е 27.7 милиона коли.

На второ място са САЩ, но с далеч по-малко електрифицирани коли. Там са регистрирани 3.4 милиона електрически коли. На трето място е Германия, където има 1.9 милиона автомобила, захранвани на ток.

Франция и Великобритания са на четвърто и пето място съответно с 1.1 милиона и един милион електрически коли. Според ZSW Китай не само доминира на пазара на електромобили, но тази тенденция продължава да е във възходяща посока и разликата ще продължи да се увеличава.

В другите държави електрификацията на автомобилния парк върви доста по-трудно. От института дават пример с Германия, която, както вече споменахме, е третата държава в света с най-много регистрирани електромобили.

„Ако Германия възнамерява да изпълни заявената си цел да пусне 15 милиона електрически коли на улицата до 2030 година, тя трябва да регистрира годишно два пъти повече превозни средства, отколкото през 2022-а.“, каза Андреас Пютнер, представител на института.


0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    " в началото на 2023 година по китайските пътища са се движили 14.6 милиона електрически коли, което е 53 % от общия им брой в света, който пък е 27.7 милиона коли." А в същото време по света се движат два милиарда автомобила които трябва да бъдат заменени с електрически през следващите 20-30 г. А антиелектриците се чудят къде Тесла ще продаде само по 20 милиона автомобила годишно по някое време след 2030 , защото по принцип никога не си спазват сроковете, но си постигат целите рано или късно.
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Как да стане, някаква сапунерка да струва 100к лева, е в Китай не е така и съответно тези коли там се продават, другото което е не се знае като излезнем на свободния пазар мафията която ни управлява дали няма да реши да направи коловатчето левче.
  • #1
    3 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ако Германия възнамерява да изпълни заявената си цел да пусне 15 милиона електрически коли на улицата до 2030 година, тя трябва да регистрира годишно два пъти повече превозни средства, отколкото през 2022-а. а дали ще са само два пъти повече, което означава 100% ръст на продажбите, до 2030 година? Според мен този ръст ще бъде постигнат още тази година или следващата и няма да спре, затова 15 милиона електромобила по улиците на Германия ще има много по-рано от 2030 година.