IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Всяка втора електрическа кола в света се кара в Китай

САЩ и Германия заемат втора и трета позиция по брой на електрифицирани превозни средства

Повече от половината от всички изцяло електрически автомобили и тези с хибридни силови трактове в света се експлоатират в Китай. Информацията е следствие от мащабно проучване на изследователския институт ZSW, цитирано от DPA.


Китай електромобили


По данни от въпросния изследователски институт, в началото на 2023 година по китайските пътища са се движили 14.6 милиона електрически коли, което е 53 процента от общия им брой в света, който пък е 27.7 милиона коли.

На второ място са САЩ, но с далеч по-малко електрифицирани коли. Там са регистрирани 3.4 милиона електрически коли. На трето място е Германия, където има 1.9 милиона автомобила, захранвани на ток.

Франция и Великобритания са на четвърто и пето място съответно с 1.1 милиона и един милион електрически коли. Според ZSW Китай не само доминира на пазара на електромобили, но тази тенденция продължава да е във възходяща посока и разликата ще продължи да се увеличава.

В другите държави електрификацията на автомобилния парк върви доста по-трудно. От института дават пример с Германия, която, както вече споменахме, е третата държава в света с най-много регистрирани електромобили.

„Ако Германия възнамерява да изпълни заявената си цел да пусне 15 милиона електрически коли на улицата до 2030 година, тя трябва да регистрира годишно два пъти повече превозни средства, отколкото през 2022-а.“, каза Андреас Пютнер, представител на института.


0 от 500
  • #23
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За теоретика теслар ли говорите?Не му обръщайте внимание.Ако някой може да направи нещо,го прави.Като не може,става консултант и започва да учи другите.
  • #22
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Питай го какъв икономически смисъл има да вложиш едни пари за фотоволтаици и да ти плащат за тока 0 лв.Умника ти предлага да съхраняваш тока в скъпи батерии и да продаваш нощес.Само че батерия с 1000 цикъла живот ще ти изкара само 3 години.Дали за 3 години скъпите батерии ще се изплатят с продажбата на ток?А трябва да платиш за рециклиране на старите батерии и да купиш нови.
  • #21
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До РУК.Колега,спориш с теоретик фантазьор. Той само развива кухи теории,които са икономически неосъществими.Питай го защо той няма 30 квт фотоволтаици,а само 3 квт.Питай го защо още няма електромобил и не съхранява излишната енергия.Питай го щом през деня цената на тока от фотоволтаици е 0 , какво ще изкара собственика на фотоволтаика и как ще си плаща кредита.
  • #20
    3 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Май пропусна онова с махалото, при което цените ще се клатят от 0 до над лев за киловатчас? Ако си дал 60 000 лв за автомобил с батерия 2000 цикъла, които се равняват на 800 000 км и смяташ да я караш само 200 000 км, спокойно можеш да отделиш някой друг цикъл от който да спечелиш 50 лв. Само половината цикли ще ти направят печалба 50 000 лв, а нова батерия дори сега при високите цени струва 20-30 000 лв. Точно в печалбата ще направи това възможно!
  • #19
    6 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 1 година )
    MythBusterчо и последно,че спора теоретик срещу практик е загуба на време за мен поне!Трябва да осъзнаеш,че живота ще става все по скъп!Няма правителство или частна фирма която да инвестира за да ти е евтино!!Ако електричките станат по евтини,ще го вържат със задължител скъп упдейт на софтуера всяка година!Мъск го каза директноЩе ти вдигнат данъците защото няма да има акцизи!Сега си плащаме защото замърсяваме въздуха,после ще си плащаме заради водата!Живота няма да става по евтин,напротив!!!
  • #18
    6 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 1 година )
    Абе MythBusterчо,ай стига теории!Като дадеш 60к за електричка и знаеш,че времето и за ползване зависят от циклите разряд-заряд и почанеш да я ползваш за "Пауър банк" тогава говори!Всеки си гледа неговия интерес и никой няма да си хаби личната собственост и инвестиция за останалите!Печалбата движи света!Желанието за печалба е направило индустриалана революция,прогреса!Няма нищо лошо в печалбата!Спрете да живеете в мечти за комунистическии утопии където всичко е без пари и има по много за всички
  • #17
    2 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Липса на политическа воля, за да го направят. Ако ги освободят от данъци и такси за пренос за няколко години, за да реинвестират тези пари в нови зарядни станции, нещата ще се случат много бързо. А както знаеш пазарът не търпи празни ниши и скоро дори без тези стимули, ще има свръх предлагане на зарядни станции. Щом си в Германия знаеш каква е бюрокрацията и дори при желание това ще отнеме две-три години бюрокрация докато стане. Но няма шанс да не стане защото някой ще печели от това!
  • #16
    3 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Също така пропускаш, че електромобилите са огромни Пауър банк на колела и ако политиците пожелаят, могат по напълно пазарни принципи, тези батерии да се използват за съхранение на енергия с елементарни ценови стимули и осигуряване на техническа възможност да го правят, за да не се налага населението чрез данъците си да плаща на държавата закупуване на такива батерии и плащането на скъп ток през нощта и при липса на слънце и вятър.
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 1 година )
    MythBusterчо, не говоря в минало време,а в сегашно бе шмат ко!Почти всяка седмица наемем елетричка и знам много добре какъв РУК е вече в повечето части на Германия със зарядните!"Да помолят Тесла" те тесла където виждат келипир,го правят без да ги молят!Ела,покарай,поогледай се, па тогава обяснявай в Германия как ще регистрират 13 мил. електрички за 6 години и ще направи и инфраструктура за тях в условия на рецесия!
  • #14
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Виждаш ли как сам си противоречиш? Когато токът през деня е 0, а през нощта левче, батерията за съхранение на енергия ще е машина за печатане на пари, а в скоро време точно това ще се случва, защото въглищните централи не могат безкрайно да работят на милиарди загуби, при положение че батериите струват милиони.