IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Коя ще е последната държава, преминала към електромобили?

Преходът в Бразилия се оказва невъзможен заради захарната индустрия

Повечето държави се готвят за преминаване към електрически превозни средства, като са си поставили конкретни цели за това. Една от най-силните икономики в света – тази в Бразилия, обаче има огромен проблем, който пречи на електрификацията, съобщава Bloomberg.


Бразилия


Преходът на Бразилия към електрически автомобили се оказва невъзможен заради захарната индустрия, която е основен стълб в икономиката на страната. Причината е там, че благодарение на нея се произвежда етанол, използван от автомобилите в страната. Те са с хибридно задвижване, макари и по-различно от това в други страни, тъй като работят на етанол и на бензин.

Именно такива коли са огромна част от предлаганите на пазара, като статистиката за това е показателна. През юни продажбите им представляват 84,5% от общите в Бразилия, докато тези на изцяло електрически превозни средства за едва 0,5%. Според прогнозите до 2030 г. техният дял ще достигне 5%, докато за света се очаква цифра от 37%.

В продължение на две десетилетия именно задвижваните с етанол автомобили позволяваха на Бразилия да постигне много по-ниски нива на вредни емисии в сравнение с редица други държави. Сега обаче това се оказва проблем по пътя към електрификация, като някои анализатори прогнозират, че Бразилия ще бъде последната държава на света, която ще премине към електрически преводни средства, тъй като отказът от „хибридни автомобили“ ще намали необходимостта от производство на захар, а това ще бъде огромен удар за икономиката на страната.


0 от 500
  • #23
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Дедо ( преди 9 месеца )
    ако сте над 55 г, можете спокойно да си купите нов дизел и да го джиткате докато се пенсионирате, без да се интересувате от цената на ел.енергията, защото до 10-15 години нито корабите, нито тировете ще минат на ток .. освен това руската нафта ще поефтинее
  • #22
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 9 месеца )
    И понеже бавно схващаш и все още не си го разбрал въпреки че ти го повтарям от пет години, ще ти го повторя още веднъж, защото вижда само този който знае, а ти може пък да прогледнеш и да се усетиш, че преминаването на автомобилните пазари към електромобили, дори да са 100% от продажбите, не означава че електромобилите ще станат масови по улиците. Дори в този случай електромобилите ще станат повече след най-малко 10-15 години. Знам че пак не разбираш.
  • #21
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 9 месеца )
    Пак ли не разбра статията заради функционалната неграмотност? Във всяка държава се кара това което е най-изгодно и за Бразилия скоро няма да дойде време да я карат електромобили защото си имат свои ресурси и дълги години ще е много по-изгодно да се кара на етанол. Очевидно и в Куба скоро няма да минат на електромобили, а вероятно както голяма част от африканските така и други държави от третия свят, надали скоро ще минат на ток. На ток ще мине само 80% от автомобилния пазар.
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    До 17.Електромобилите са посочени от Свети Илон Африкански.
  • #19
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Електромобили ( преди 9 месеца )
    Ще покаже времето но от както всичко става по чисто времето става по зле .Никой не иска да чуе за мръсното им производство а и къде и какво ще се прави с батериите или мръсотията като не е в Европа на кой му пука той въздуха е европейски само
  • #18
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Електромобили ( преди 9 месеца )
    Последно ще премине най умната и практична държава ,ако изобщо се случи това
  • #17
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Пропов ( преди 9 месеца )
    Интересно, защо коята и да е държава ТРЯБВА да премине на елетромобили. Господ ли посочи електромобилите като одобрени от него единствени и незаменими средства за придвижване?! Щото ако не е господ, хората сами трябва да си решат. Според кое им е изгодно, удобно и те така.
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Не знам дали Европа с 50-60 процента дизели или Бразилия с 85% на етанол е по-еколотична
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 14 ( преди 9 месеца )
    Ти в кое десетилетие живееш? Тата Нано не се произвежда от 2018г и в пика си правеше по 70К бройки а миналата година Сузуки има 2 модела с които прави по над 200К бройки в Индия - Балено и ВагонР
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Тата нано е най продавана.