IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Коя ще е последната държава, преминала към електромобили?

Преходът в Бразилия се оказва невъзможен заради захарната индустрия

Повечето държави се готвят за преминаване към електрически превозни средства, като са си поставили конкретни цели за това. Една от най-силните икономики в света – тази в Бразилия, обаче има огромен проблем, който пречи на електрификацията, съобщава Bloomberg.


Бразилия


Преходът на Бразилия към електрически автомобили се оказва невъзможен заради захарната индустрия, която е основен стълб в икономиката на страната. Причината е там, че благодарение на нея се произвежда етанол, използван от автомобилите в страната. Те са с хибридно задвижване, макари и по-различно от това в други страни, тъй като работят на етанол и на бензин.

Именно такива коли са огромна част от предлаганите на пазара, като статистиката за това е показателна. През юни продажбите им представляват 84,5% от общите в Бразилия, докато тези на изцяло електрически превозни средства за едва 0,5%. Според прогнозите до 2030 г. техният дял ще достигне 5%, докато за света се очаква цифра от 37%.

В продължение на две десетилетия именно задвижваните с етанол автомобили позволяваха на Бразилия да постигне много по-ниски нива на вредни емисии в сравнение с редица други държави. Сега обаче това се оказва проблем по пътя към електрификация, като някои анализатори прогнозират, че Бразилия ще бъде последната държава на света, която ще премине към електрически преводни средства, тъй като отказът от „хибридни автомобили“ ще намали необходимостта от производство на захар, а това ще бъде огромен удар за икономиката на страната.


0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 11 ( преди 1 година )
    Най-продавания модел на Тата е Нексон от близо 10 000 долара и има електро вариант започващ от 18 000 от който са значителна част от продажбите
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 11 ( преди 1 година )
    Най-продаваните коли там са на Сузуки и Хюндай-Киа и са по-скоро средно към 10 000 долара. Хюндай Крета примерно с 150К продажби миналата година (от 118К) започва от 12 000 в евро
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 8.В Индия се придвижват с рикши,скутери и евтини автомобили от Тата за 2000 долара.
  • #10
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    При положение, че в Индия ще струва 20 000 евро има много потенциален пазар там на такава цена и бърз растеж на доходите
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Да така е объркал съм се, не е осъзната лъжа и си признавам за разлика от теб макар, че най-вероятно ме бъркаш с друг за да пишеш "пак"..
  • #8
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 5.Тесла ще ще строи завод в Индия заради евтината работна ръка.Как ги виждаш змиярите да си купят Тесла.
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 6.Пак лъжеш,злобюле.Цената на тока в Бразилия е 15 -17 цента за квтч.
  • #6
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тока в Бразилия е по 2-3 цента така, че нека електромобилите се доближат по цена с ДВГ пък ще проверим дали ще са само 5% през 2030г освен ако биогоривата не са без пари
  • #5
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    За Индия не си познал, там електромобилите са вече близо 4% дял и растежа е огромен. Щом и Тесла са решили да правят завод там след безкрайно чудене и надлъгване за отстъпки значи не е случайно..
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Изпревари ме. Да добавим и държавите от Африка, па и Непал, Русия, Индия...