fallback

Какво се случва, когато прекалиш с добавянето на мощност?

Вижте как трансмисията на Chevy Camaro с 800 к.с. се взриви на стенд (ВИДЕО)

Собственикът на черен Chevrolet Camaro ZL1 откри по трудния начин какво може да се обърка, ако се опитате да измъкнете допълнителна мощност от това, което вече и без това е много мощна кола.

Конкретно това Camaro ZL1 е притежание на Андрю Зюрик, който е собственик на YouTube-канала Complete Street Performance тества колата на дино-стенд. Не е ясно какви модификации са правени по колата, но тя изтласква 829 к.с. през задните колела, работейки с гориво E85, когато нещата се объркват.

Точно преди Зюрик да пусне газта, може да се види как шепа метални фрагменти падат от долната страна на колата. Миг по-късно въздушните възглавници на седалките и завесите се отварят, а под автомобила избухва огън. За щастие, човекът, който снима, успява бързо да потуши пламъците, преди да причинят значителни щети.

Екипът в сервиза бързо установява, че корпусът на задния вал на трансмисията се е спукал и това е предизвикало експлозията, която вероятно е задействала въздушните възглавници, но е трудно да се каже със сигурност.

Независимо от това, Зюрик отбелязва, че е имал късмет, тъй като трансмисията на неговото Chevy е гръмнала на дино-стенд, а не на пътя или на състезателна писта, тъй като последвалият пожар можеше бързо да погълне колата, ако няма кай да реагира и да загаси пламъците.

fallback
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    Турбо, а на тебе колко пъти трябва да ти се обяснява че не двигателя, а гумите определят мощността? Като смета каква мощност ти е необходима за изкачване на Шипка с два тона баничарка и 30% наклон, някъде във формулата имаше ли въртящ момент или обороти? Необходима ти беше мощност, която може да бъде постигната при различни обороти на двигателя на различни предавки за движение с една и съща скорост. 100 киловата са си 100 киловата, но разходът зависи от оборотите!
  • #11
    MythBuster ( преди 1 година )
    Така от увеличаването на въртящия момент на двигателя и съответно мощността има някакъв смисъл. При ниски обороти на двигателя и висок въртящ момент, което е най-ефективната точка и двигателя е най-икономичен, буса с бързия диференциал се движи с по-висока скорост и откарваш път, за разлика от баничарката на турбо която се тормози със скорости над 90 км в час, заради предавките на трансмисията и ниския въртящ момент на двигателя му.
  • #10
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино, казах ти че от неграмотност дори не можеш да зададеш правилния въпрос! Въпросът е като си вдигнал въртящият момент на двигателя, какво се случва с въртящия момент към гумите със стария и с Бързия диференциал? Вече ти казах какво е причината за смяна на диференциала, но ти така и не разбра. Камо ли сам да се сетиш, че трябва да се смени, за да получиш същия въртящ момент на колелата, но при по-високи скорости. При запазване на оборотите на двигателя, буса се движи с по-голяма скорост
  • #9
    Турбо ( преди 1 година )
    До Гост.Как да ти отговори,като не знае.Сега ще се опита да се измъкне с празни приказки.
  • #8
    Гост ( преди 1 година )
    При 100 квт на изхода на скоростната кутия,колко ще е до гумите с бързия диференциал ?
  • #7
    Гост ( преди 1 година )
    Не можеш да отговориш.
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ето че доказваш че не си никакъв инженер и задаваш грешния въпрос! Ама пък защо ли да не вярваш че мощността е счупила задният вал на трансмисията! То при такива инженери да те е страх да идеш на доктор! Инженер който твърди че двигателят получава максимален въртящ момент при поддържане на 6000 оборота дори на неутрална скорост, защото при тези обороти се получава максималният въртящ момент а натоварването на двигателя не влияело на въртящия момент! Комедия 118-то действие!
  • #5
    Гост ( преди 1 година )
    И какво става с мощността към гумите със смяна на диференциала?
  • #4
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино, а да се сещаш като инженер, ако с модула си увеличил мощността и въртящия момент на двигателя, какво става с мощността и въртящия момент на гумите след като смениш диференциала с по-бърз? Всеки инженер би се сетил и сам, Но ти така и не разбра целта за смяна на диференциала дори след като ти обясних каква е причината и защо се прави. Е как няма да повярваш че за 20 000 разликата не е само в софтуера на двигателя?
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Това какви инерционни сили са в маховика, кардана, биелите - не е истина. Всичко може да стане на снаряд.
fallback
Последни