fallback

Какво се случва, когато прекалиш с добавянето на мощност?

Вижте как трансмисията на Chevy Camaro с 800 к.с. се взриви на стенд (ВИДЕО)

Собственикът на черен Chevrolet Camaro ZL1 откри по трудния начин какво може да се обърка, ако се опитате да измъкнете допълнителна мощност от това, което вече и без това е много мощна кола.

Конкретно това Camaro ZL1 е притежание на Андрю Зюрик, който е собственик на YouTube-канала Complete Street Performance тества колата на дино-стенд. Не е ясно какви модификации са правени по колата, но тя изтласква 829 к.с. през задните колела, работейки с гориво E85, когато нещата се объркват.

Точно преди Зюрик да пусне газта, може да се види как шепа метални фрагменти падат от долната страна на колата. Миг по-късно въздушните възглавници на седалките и завесите се отварят, а под автомобила избухва огън. За щастие, човекът, който снима, успява бързо да потуши пламъците, преди да причинят значителни щети.

Екипът в сервиза бързо установява, че корпусът на задния вал на трансмисията се е спукал и това е предизвикало експлозията, която вероятно е задействала въздушните възглавници, но е трудно да се каже със сигурност.

Независимо от това, Зюрик отбелязва, че е имал късмет, тъй като трансмисията на неговото Chevy е гръмнала на дино-стенд, а не на пътя или на състезателна писта, тъй като последвалият пожар можеше бързо да погълне колата, ако няма кай да реагира и да загаси пламъците.

fallback
  • #42
    MythBuster ( преди 1 година )
    Сега като гледам седмицата мина и времето за подигравки започва сега. Очевидно не сте мъже и не си признахте грешките! Ето директно от сайта на производителя за баничарката на турбо Дали пък не му добавя 65 нютонметра въртящ момент?CHIP TUNING FOR YOUR PEUGEOT:PeugeotPartner (1996 - 2015)1.6 HDi 90 (90 HP/ 66 kW)+27HP +65NmThe premium chip. Phenomenal performance and quality. MORE7 fine tuning mappingsUp to 15% fuel savings2-year engine warranty
  • #41
    MythBuster ( преди 1 година )
    Другия път не приказвай за неща, които не разбираш! Щях да си купя peugeot 70 коня за 35 000 лв и само за 700 лв с щракане по клавиатурата щял да го направи същото като онова което се продава за 55 000 лв със 130 коня. Ако знаеш с този виц колко хора са мръснял като го каза, а и онова за iveco-то на предно и микробус iveco на шаси, а не на Рама! А сега и инженер който не знае какво е това предавателно число и как влияе на мощността, оборотите и въртящия момент!
  • #40
    MythBuster ( преди 1 година )
    Кажи сега поне разбра ли разликата между бърз и бавен диференциал? Разбра ли защо няма как да ти сменят предавателното число на диференциала на peugeot 208 и затова няма как да стане същия автомобил като онзи дето е 20 000 лв по-скъп само през клавиатурата на лаптопа за 700 лв? Само с чипиране не можеш да вдигнеш максималната скорост, нито да промениш оборотите на двигателя, при които ще се движиш на пета предавка, затова двигателят ти се тормози със 140 км в час и буталата му ще излетят!
  • #39
    MythBuster ( преди 1 година )
    Дунев който ги продава, дали не ги настройва на дино стенда? Предимството на този чип е че като го изключиш, автомобилът се връща в заводски настройки и без да ходиш в сервиз можеш да си регулираш увеличението на въртящия момент С предварително зададени настройки.
  • #38
    MythBuster ( преди 1 година )
    А какво мислиш че прави този чип?
  • #37
    Турбо ( преди 1 година )
    Допълнителни модули съществуват,но за мен ефекта им е съмнителен.Всичко съвременни двигатели се управляват с компютър,с нужните настройки можеш да вдигнеш мощност на диностенд.
  • #36
    MythBuster ( преди 1 година )
    И още не си ми отговорил на въпросите за чип тунинга, ивекото на предно и другите глупости които изписа гостенина? Съгласен ли си с него? Че до скоро обясняваше че ти пък който съм сложил не съществува и дори да съществува няма как да го сложа защото буса който съм му писал не съществува! Толкова ли не разбрахте, че когато аз ви говоря нещо, не си го измислям като вас, а наистина съм го правил, а не чета в Уикипедия. Когато не знам или съм сгрешил просто си казвам, поправям се и продължавам!
  • #35
    MythBuster ( преди 1 година )
    И ти ли бе турбо? Кое точно не схвана? Че при поддържане на 140 км по магистралата, с бързия диференциал двигателя ще работи с по-ниски обороти отколкото с оригиналния? Кое не схвана? Че с една и съща мощност, старият диференциал ще ускорява по-бързо, защото има по-голям въртящ момент към гумите, отколкото Бързия, но максималната скорост ще е по-ниска, защото на двигателя няма да му стигнат оборотите, дори да има мощност? Кое точно не можеш да схванеш при промяната на предавателното число?
  • #34
    Турбо ( преди 1 година )
    Добро утро тесльо, единственото верно нещо е мощност с редуктор не се променя. Останалото няма да коментирам, някаква мешавица от която нищо не схванах.
  • #33
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ядосваш се, че сам съм си монтирал чипа и не съм го купил от вас ли? Това ли ви е отношението към хората? Надали! Гостенина е намерил кой в България предлага тези чипове и в момента му прави черен пиар! Чиповете са си супер и могат да бъдат препрограмирани за друг автомобил. До вчера Гост не знаеше, че съществуват въобще такива модули, а днес стана много голям специалист по тях. Ама това си му е черта от характера да отрича съществуването на неща които хората ползват от години! Знаем си го!
fallback
Последни