IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бъдещето на Lada Niva – по-мощен двигател и спортна версия

АвтоВАЗ се готви да отбележи половин вековния юбилей на легендарния модел

Едно десетилетие в производството се счита за доста добър живот за повечето автомобили. Малцина достигат 20-годишната граница, но има и такива, които изкарват повече. Lada Niva, например, вече е близо до своя „златен юбилей“ - 50 години на конвейера, но преди да ги достигне, моделът ще получи някои подобрения.


Lada Niva


Първата Niva е произведена на 5 април 1977 г. Сега АвтоВАЗ -компанията, произвеждаща офроудъра, разкри плановете си за модела. Говорейки пред руското издание „Комерсант", главният изпълнителен директор на АвтоВАЗ - Максим Соколов, заяви, че „Niva определено ще навърши половин вековен юбилей през 2027 г.“

Моделът все още се продава в големи количества в Русия, като само през юни 2023 г. са продадени 3135 екземпляра. Не бива обаче да се бърка класическия модел Niva Legend с Niva Travel, който има по-модерен дизайн и който Lada продава в подобни количества.

Niva ще получи някои добре дошли подобрения, които освен промени във външния вид и оборудването, включват и нов, по-мощен двигател с по-висок въртящ момент. Като цяло обаче автомобилът ще остане верен на принципите, които изповядва от появата си през 70-те години на миналия век – здрава и проста конструкция, съчетани с отлично представяне извън пътя.

В момента Niva се предлага с 1,7-литров бензинов двигател с мощност 81 конски сили. Според информациите, новият мотор ще бъде 1,6-литров (отново бензинов), развиващ 104 конски сили. Соколов дори намекна, че ще може да има и спортна версия на офроудъра, за която е предвиден 16-клапанов мотор със 122 конски сили. Това е сериозно увеличение спрямо 75 конски сили, на които разчиташе първата Niva от 1977 г.

Подобно на голяма част от руската индустрия, производството на Niva беше разтърсено от спирания в резултат на санкциите заради войната в Украйна. АвтоВАЗ обаче залага на прости и класически решения за моделите си и някои от тях, като Niva, не са толкова зависими от веригата за доставки.


0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Ха ха ха ( преди 1 година )
    Ха ха ха ха ха ха ха ха, няма смисъл от коментар тая руска *** !
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Не става въпрос за цената изобщо, а само за технически характеристики.
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    //// ( преди 1 година )
    8 важен е и още един компонент, а той е ЦЕНАТА! Купувам си чисто нов Ланд Крузер или Г класа и директно в гората? Как си го представяш? До сега нито една нова такава кола не съм чул или видял да е вляза в нещо повече от черен път до някое язовирче. А ладата...не ти пука за нея, защото е макс 20% от стойността на другите.
  • #8
    7 rate up comment 5 rate down comment
    До 6...... ( преди 1 година )
    Явно нямаш представа от истински и здрави оффроуд автомобили- например Ланд Крузър (старите И новите), Хайлукс или Г-Класа (старите версии). ТЕ стигат навсякъде и са истински автомобили. Ладата си остава Лада, каквото и да я правиш и величаеш. *** от класа!
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Шофьор ( преди 1 година )
    В Белгия ги сглобяваха с 1,9D на Пежо, с него какво стана?
  • #6
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Класика ( преди 1 година )
    1....- . * Съвършенството не търпи промяна*2....-. Лада Нива стига дотам където вълците ги е страх да се изходят? 3....-Всички само се шматкат и то по асфалт, Лада Нива отива навсякъде!4....-Само полу-живите ползват. * обдухватели*- Лада Нива винаги е легенда и е видяла как всички отиват за скрап!.... Точка,край и печат! Амин....
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До писалия статията,първата нива от 1977г. бе с мотор на Лада 1600 80 к.с.,след това се появи 1,7 литромвия с 85 к.с.
  • #4
    15 rate up comment 3 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    За черните пътища не ти трябват конски сили. Съотношението тегло/конски сили при Нивата е напълно достатъчно - 16кг/на конска сила. За сравнение при базовия Land Cruiser J70 от 90-те години (който е отличен офроуд автомобил) имаме 19 кг на конска сила. При най мощната версия е 14кг на к.с. При Nissan Patrol Y61 имаме също 16 кг на конска сила. Не си мислите че инженерите ядат доматите с колците! Параметрите на колите се изчисляват според целите и предназначението.
  • #3
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За 40 години мощността на двигателя е нараснала с цели 6 с. С
  • #2
    18 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нивата принципно е добра концепция за бюджетен офроуд автомобил. Само ако можеха да я направят с японско качество.....щеше да е супер.