IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

АвтоВАЗ показа най-новата Lada и тя също е китайска

Кросоувърът X-cross 5 се оказа копие на FAW Bestune T77, което ще се прави в завод на Nissan

Най-големият руски производител АвтоВАЗ показа нов кросоувър по време на годишната дилърска конференция, проведена в Сочи. Моделът с предно предаване се казва Lada X-cross 5 и е базиран на китайския FAW Bestune T77.


Lada X-cross 5


X-cross 5 ще бъде първият модел на марката, чието производство ще се осъществява в бившия автомобилен завод на Nissan в Санкт Петербург. Кросоувърът ще бъде качен на конвейера през юни, като плановете предвиждат до края на годината да бъдат произведени 10 000 бройки от модела.

Засега от АвтоВАЗ не разкриват характеристиките на новия модел, както и цените му. Китайският аналог Bestune 777 е дълъг 4525 мм, широк е 1845 мм, а височината му е 1615 мм. Разстоянието между двете оси достига 2700 мм.


Lada X-cross 5


На пазара в Русия китайският модел се предлага само с един двигател – 1,6-литров бензинов с турбо, развиващ мощност от 160 к.с. Скоростната кутия е 6-степенна механична или 7-степенна роботизирана, като задвижването е към предните колела. Цената му е между 2,0 и 2,3 млн рубли (22 000-26 000 евро) в зависимост от оборудването.

За да може да се пребори с кросоувъра на FAW, руският аналог ще бъде по-евтин, но не е ясно с колко. От АвтоВАЗ допълват, че до края на годината компанията ще представи още два нови автомобила – втори кросоувър и седан. Предполага се, че те също ще представляват копия на китайски автомобили, които ще се произвеждат в завода в Санкт Петербург.


Lada X-cross 5

0 от 500
  • #22
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Истина ( преди 1 година )
    Лошо няма. Корейците и те започнаха с копия на автомобили дори от среден клас, но се развиха и 20 години по късно правят едни от най-добрите автомобили. Руснаците са малко по-глупави и мързеливи в това отношение, не очаквам от тях да подобрят нещо или да се научат да правят собствени автомобили, иначе имат ресурси, ако имаха и мозък щяха да са много напред в собственото производство.
  • #21
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Истински българин ( преди 1 година )
    Едно е да измислиш продукт, дизайна, името, всичко да е твое, само да го дадеш да се сглоби в Китай, защото е евтино и там ще ти свършат тежката физическа работа, за стотинки, вместо да се мъчиш ти. А друго е, когато не можеш да измислиш нищо, дори дизайн на близалка и да крадеш от трети страни и да го сглобяваш ти, като ***, за жълти стотинки, че и го даваш евтинко, щото няма какво да предложиш, като качество. Преди копие от Запада, сега Китай копира от там, а Русия от копието на копието..
  • #20
    22 rate up comment 6 rate down comment
    Да ( преди 1 година )
    Значи, като си купиш Тесла произведена в Китай е ок. Като летиш на Еърбъс произведен в Китай е ок. Като всичко в магазините за техника около нас е китайско е ок. А щом някой ще кара китайски автомобил е зле..... Лека вечер.
  • #19
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Тц тц ( преди 1 година )
    До редактора на статията: 2 млн рубли бяха 22000 евро преди войната. Сега са 36000 евро. Свери си часовника,но не от платените пропагандатори от запад. Някой хора направиха пари от рублата последната година.
  • #18
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Вазов Авомоболов ( преди 1 година )
    Това вече са традиции в автомобилостроенето
  • #17
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Само да ви светна, че и един Астън Мартин, който не е на Мерцедес, но буквално е ребрандиран. Всичко от двигатели, окачване, скорости, та до копчета и мултимедия от години е на Мерцедес. Това какво лошо е, да не би да са кофти марка. Просто си чешете езиците. Прехвърляте разговорите с другите пияници от кръчмата в интернет.
  • #16
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Станислав ( преди 1 година )
    Ами нормално, каква да е ? След првкратяване на сътрудничеството с Рено заради войната в Украйна общо взето друг избор нямат. На никой в 21-ви век не му се кара Лада без климатик и други екстри. Нали ги резнаха и откъм чипове и платки. Но да не бързаме с изводите .....
  • #15
    8 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 11 ами тогава да дадем гласност за ж.п. мрежата на краварите,която е от 19 век и ежедневно там дерайлират влакове с токсични товари и заразяват по половин щат с опасност за живота на хората или това не е политкоректно,а днес не е по темата но 18 000 крави са изгорели в кравеферма в САЩ което е предизвикало техногенна катастрофа в областта.
  • #14
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Продължение на коментар 14,чудно ми е ти "капацитет" световен какво ще кажеш за нашата автомобилна промишленост или поне да ни обясниш,защо всички опити за сглобяване на автомобили завършва със заобикаляне отдалеч на българите. Или ще ревнеш,че това не е по въпроса. За такъв отговор съм в предварително очакване,така,че не се хаби.
  • #13
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 9,да водиш военни действия и да ти върви икономиката нагоре,да ти пада инфлацията под 2% и да повишаваш жизнения стандарт на народа си,както и да му гарантираш бъдещето това трябва да ти показва,че тези продажби на тази марка са само малка част от тази голяма машина,която пък се развива особенно в отбранителната и самолетна и ракетна техника като самостоятелно и самодостатъчно звено.А не виждам нищо лошо като произвеждат ребрандирани китайски модели за собствения си пазар. Чузно ми е ти к