IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Тайните на „Тъмната материя“ на Koenigsegg

Как работи задвижващата система на шведския суперхибрид Gemera (ВИДЕО)

Бутиковият шведски автомобилен производител Koenigsegg наскоро представи производствената версия на своя хиперавтомобил Gemera. Това е хибрид, задвижван от два налични двигателя с вътрешно горене, както и от един мощен електрически мотор, известен като „Тъмната материя“. Как е толкова малък и толкова мощен? Подробни подробности за устройството липсват с изключение на изказване от Кристиан фон Кьонигсег, основател на компанията.


Koenigsegg


Моторът, който изглежда обвит в ковани въглеродни влакна, тежи под 40 килограма. Kьонигсег твърди, че произвежда 800 конски сили. Това са около 600 киловата. Gemera работи на 800 волта и ще са необходими 750 ампера ток, за да генерира тази пикова стойност в kW. Това е страшно много ток. Шестфазният двигател в повечето случаи всъщност представлява два трифазни, работещи като един. Позволява по-ефективно разпределяне на по-висок ток, което избягва прекомерното натрупване на топлина.

Почти всички електрически двигатели в автомобилите работят с три фази. По-малко мощният електромотор „Quark“ на Koenigsegg е трифазен. Фазите са просто групи от навити медни намотки, които образуват електромагнитите в статора. Трифазният двигател може да има само три намотки или 33, зависи какво иска конструкторът. Шест до девет намотки са доста типични за автомобилния радиален поток.


Koenigsegg


При двигател с постоянен магнит и други видове три са минимумът, от които се нуждаете за практичен дизайн на двигателя. Добавянето на още фази не е задължително, за да има някакви големи предимства. В случая на Koenigseggs е вероятно наличието на шест фази ефективно да се превърне в два двигателя, които споделят една кутия. Без да виждаме вътрешността обаче, това е чиста спекулация. Виждали сме други шестфазни електрически двигатели в електромобили с висока мощност като Supervan на Ford с 1973 к.с.

Това, върху което можем да направим малко по-информирани спекулации, е частта от името „raxial flux“. Двигателите с радиален поток с постоянен магнит работят с помощта на статор с форма на поничка, който обгражда ротор от обърнати навън постоянни магнити. Почти всички електрически двигатели в електромобилите са машини с радиален поток, наречени така, защото статорът дърпа постоянния магнит ротационно, използвайки радиална сила.


Koenigsegg


Високоефективните електрически двигатели на Lucid работят по този начин. Повечето двигатели с аксиален поток също използват постоянни магнити, но намотките на статора в машината с аксиален поток обикновено са много по-различими. Повърхностите на бобината на статора са успоредни на най-голямата повърхност на постоянните магнити. Това позволява по-тънък, по-плосък електродвигател и потокът действа в аксиална посока, за разлика от радиална посока, откъдето идва и името. Компонентите на двигателя с аксиален поток са подредени като няколко палачинки.

Британската технологична компания YASA, която наскоро беше придобита от Mercedes, се счита за лидер в производството на машини с аксиален поток. Тя ги е доставяла на Koenigsegg в миналото. Може да се приеме, че моторът „raxial flux“ на Koenigsegg съчетава тези две концепции. Намотките на статора могат да бъдат нещо като U-образен тор. Роторът може да седи вътре в тези U-образни бобини, вероятно с набор от магнити, обърнати към високите страни на U и долната страна, за общо три комплекта магнити.



Вероятно обаче има и други по-добри начини. Кристиан фон Кьонигсег, цитиран от изданието Autoevolution, каза, че технологията се постига чрез вземане на двигател с аксиален поток и „увеличаване на диаметъра на ротора спрямо обема на статора и оптимизиране на OD (външния диаметър) на статора, за да може да приеме този допълнителен поток.“


0 от 500
  • #4
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Типично в твой стил! Досаждаш на някой за грешка която си е признал преди четири години, при положение че са те хванали 50 пъти в грешки, но нито веднъж не си си признал, че си сгрешил защото си безгрешен. Също така лъжеш за друга грешка защото няма какво друго да измислиш. Точно ти до преди няколко дена разправяше че етанол се прави от слама и трици и така или иначе при гниенето им щяло да се отделя въглероден двуокис, по-добре било да се ползват за биоетанол
  • #3
    4 rate up comment 20 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Ти не хейтиш ли ,теслю?Спирт не се произвеждаше от слама.Еластичен колянов вал.Групата антиелектриците била от един човек.Само как ти сложиха 10 минуса,като повече от един не може.
  • #2
    13 rate up comment 4 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Хайде дай пример как ти би написал някое от твърденията, защото статията поне казва нещо, а ти само хейтиш и нищо полезно не казваш
  • #1
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Като почнете с тъпитеси претенции за научни термини на елементарни компоненти и построения ставате жалки като германците.