IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Koenigsegg разработи електромотор и задвижваща система

Компанията ще използва новата технология и за колите си, но и за други приложения

Производителят на суперколи Koenigsegg разработи електромотор и нова електрическа задвижваща система, които ще използва както за собствените си автомобили, но и ще лансира и към външни клиенти. Електромоторът, наречен Quark е направен от специална стомана по нова технология и е с мощност от 340 к.с. и въртящ момент от 600 Нм.


Koenigsegg Terrier


Според компанията, електрическият агрегат, с тегло то 28,5 кг е с най-доброто съотношение мощност - тегло в индустрията към момента. От Koenigsegg имат намерението да предложат електромотора за разнообразни приложения - от задвижващи системи за електромобили, до приложения в аерокосмическата и морската индустрия.

Вариант на електромотора ще се използва в хиперколата Koenigsegg Gemera, и по-точно три такива агрегата, свързани с двулитров  трицилиндров турбодвигател, като системната мощност ще е над 1720 конски сили. Според шефа на компанията Кристиан фон Кьонинсег, "Quark е уникален по отношение на висока ефективност и може да се използва освен при автомобили също и при плавателни съдове, самолети и VTOL машини (летящи превозни средства с вертикално излитане и кацане)".


Koenigsegg Gemera


Koenigsegg представи и собствена електрическа задвижваща система, състояща се от два електромотора Quark и компактен инвертор, наречен David, който бе показан още миналата година. Системата, наречена Terrier, е описана от компанията като "най-наситената откъм  мощност и въртящ момент торк векторинг трансмисия в електромобилната индустрия".

Новата електрическа задвижваща система е с компактно тегло от 85 кг, като постига мощност от 680 к.с. и въртящ момент от 1100 Нм. Дизайнът е така направен, че може да се интегрира в шаси или монокок конструкция на автомобил директно, което би позволило "дизайн, инженеринг и удобства, немислими преди това", като същевременно се избягва изискването за подрама, което е добре за теглото на автомобила.

Според Кристиан фон Кьонинсег, новата задвижваща система е с оптимизирана трансмисия, при която са намалени загубата на енергия и допълнителното тегло. Мениджърът, обаче, не споделя кога ще видим електромотора или трансмисията в някое скорошно приложение, а само загатва, че информация ще има скоро.

Повече снимки на системата Koenigsegg Terrier вижте в галерията:

0 от 500