IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Все повече потребители не харесват новите коли

Проучване показва нов спад на доверието към производителите

За първи път в историята за две поредни години средният резултат на доверието на потребителите в новите автомобили записва спад. Това става ясно от проучването APEAL (Automotive Performance, Execution, and Layout), организирано от J.D. Power от 28 години насам. Средният резултат за автомобилната индустрия е 845 от 1000, което е с 2 пункта по-малко от 2022 г. и с 3 пункта спрямо 2021 г.


J.D. Power


„Спадът в последователни години може да изглежда малък, но това е индикатор, че по-големи проблеми най-вероятно се намират под повърхността - коментира Франк Ханли, старши директор на автомобилния бенчмаркинг в J.D. Power. - Тази низходяща траектория на удовлетворение трябва да бъде предупредителен знак за производителите, че трябва да разберат по-добре какво наистина искат собствениците в новите си автомобили.“

Проучването APEAL се фокусира върху 10 фактора, които се опитват да установят колко емоционално привлекателни са марките и превозните средства за потребителите. През 2023 г. средният резултат за индустрията е намалял в девет от категориите. Ефективността, тоест разходът на гориво, е единствената област, в която средният резултат се подобри (с 15 пункта), докато екстериорният дизайн беше категорията с най-голям спад тази година (-6 пункта).


J.D. Power

Купувачите на нови автомобили са недоволни както на масовия пазар, така и в премиум сегментите, като и в двете категории средните резултати спадат. При луксозните производители намалението е с 1 пункт, а при масовите – с 3. Разликата в удовлетворението между премиум и масовите автомобили вече е 34 пункта

Сред първокласните брандове лидер е Jaguar с общ резултат от 887, като същият резултат при масовите марки записва Dodge. В Топ 5 на премиум-производители попадат още Land Rover (883), Porsche (883), BMW (878) и Genesis (877), а най-зле се представя Acura (853). Сред лидерите на масовия пазар попадат Ram (873), GMC (858), Mini (856) и Kia (851), докато на последно място е Chrysler (810).


J.D. Power


Разширявайки обхвата на проучването, електрифицираните превозни средства започват да се харесват повече на потребителите. Докато превозните средства с двигатели с вътрешно горене все още имат по-висок рейтинг (843) от своите конкуренти, plug-in хибридните записват същия резултат. Електромобилите (без Tesla) обаче наваксват изоставането и записват резултат от 840.

В същото време собствениците на Tesla отново показват високо удовлетворение от колите си - 878, но марката понася сериозен удар, тъй като спадът спрямо 2022 г. е цели 9 пункта. Тъй като компанията на Илон Мъск не споделя информация за клиентите си с J.D. Power, тя не е в красирането, а нейните коли не попадат в класирането по класове. Там най-много първи места има Hyundai (9), следван от BMW (5) и Toyota (3).


0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    #2 хахахахаха... всъщност е тъжно, но все пак ХАХАХАХАХА
  • #11
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    9-ти, като цяло процеса е двустранен. Купуваш, това което се предлага. Същотото е примерно и с дрехите - тая година "модата" е една, и това има. на следваща се сменя и т.н. Сходно и при колите. Губи ми се как тръгна СУВ модата, но май тръна оттам да има "достъпни". Ако допреди години бяха с що годе читави двигатели, ЕС с безкраийни разпоредби ги принуди да са малолитражки (и не само те). Та искаш не искаш, това има... това "трябва" да купиш. Новите са като детски играчки, няма как да се кефиш
  • #10
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Djoni ( преди 1 година )
    Предлагам всеки да си купи стара ама наистина стара кола
  • #9
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Автомобилите все повече заприличват на нацепени батки с ланци и айфони, нормално е да отблъскват немалка част от хората..." Защо мислиш че автомобилните производители правят автомобилите такива? Защото клиентите се интересуват повече от опаковката и тунингите, а не от съдържанието. За да те приемат на сериозно повечето хора, трябва да си или нацепена батка с ланец и iPhone или мадама с джуки и силикон навсякъде където се сетиш, а какво имаш в главата или под капака на автомобила не е важно.
  • #8
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 4 - прав си по принцип, но класацията е американска и те все още имат големи двигатели :-)
  • #7
    16 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Преди 100 годишните автомобилни производители разчитаха на лоялност на клиентите и ставаха все по-големи, като не стига, че не даваха на нови автомобилни производители да оцелеят, ами и фалираха и изкупуваха по-малките си конглокенти. В днешни дни, както е видно и от тази класация, лоялността остава в миналото, защото заради гонене на все по-големи печалби сами се прецакаха. Тази загуба на лоялност ще бъде използвана като Троянски кон както от Тесла, така и от китайците а скоро и от индийците.
  • #6
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Е какво се учудваш че при три първи места от 20 възможни, toyota е предпоследна в общото класиране? Не виждаш ли че и тя като mercedes кара по инерция и лежи на стари лаври. Едно време стана това което е, защото правише прости евтини и надежни автомобили. Това все още можем да го видим в 10 и повече годишните toyota и затова българите си имат сантимент към toyota, но при купува че те на нови toyota вече не е така. Преди тойотите бяха скучни, сега им направиха лъскава опаковка, но вдигнаха цените
  • #5
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Потребител ( преди 1 година )
    Все по-скъпи и по-чупливи нови автомобили ...
  • #4
    27 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Преобладават безсмислени сувове във всякакви размери- това, което да преди беше нормален хечбек вече е "сув" на предно. Дизайн- огромни брони, колони, никаква видимост, приличат на пластмасови играчки. Вътре- всичко тъч скрийн дисплеи.Бмв 7- топ модел, страшен лукс и тн, но като дизайн е пълна нула. По- нисък клас коли- същата работа. За подобието на двигатели с които са голяма част няма и нужда да се коментира- масово 1.0, 3 цил, някъде има и огромни 1.5, 4 цил за 2 тона кола. Не мерси.
  • #3
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Баси класацията - Тойта препоследно място в общото класиране , но с 3 първи места по класове:)))