В наши дни е почти невъзможно да се намерят двигатели, които ще изкарат милион километра, без да бъдат ремонтирани. В същото време обаче все още се срещат такива, които ще изкарат 400 000 км. В случая експертите от изданието ZR посочват 5 мотора, поставяни на SUV-модели, които са много популярни на пазара на употребявани коли.
Всички те са производство на японски или корейски компании, които доскоро имаха в гамата си поне 2 бензинови двигателя – базов с обем 1,6 литра (или 1,5 литра) и по-мощен, чийто обем е 2,0 литра. Вторият вариант е по-скъп и консумира повече гориво, но пък е за предпочитане, тъй като има едно основно предимство пред по-малките мотори.
Съществува твърдението, че двигателите с атмосферно пълнене са по-издръжливи от тези с компресор. Това обаче не е нищо повече от мит, тъй като при правилна поддръжка и двата варианта ще имат горе-долу еднакъв ресурс. Основната разлика е в ремонта – при турбомоторите той е много по-скъп. И затова при избора на стар модел с пробег от около 200 000 км по-добрият вариант е атмосферния двигател. Точно такива са и агрегатите в списъка.
Двигатели, които ще изкарат 400 000 км без ремонт (ГАЛЕРИЯ):
Веригата за синхронизация се разтяга след изминаването на 100 000 км, горе-долу тогава започват и проблеми със съединителя. Водната помпа има дори по-малък ресурс – около 80 000 км, което също се превръща в проблем, а и разход за собственика.
За този надежден като цяло мотор от особено важно значение е правилната и редовна поддръжка. При редовно промиване на дросела и незабавно отстраняване на всеки появил се проблем, двигателят 3ZR-FE ще може да измине до 350 000 без основен ремонт. Едно от предимствата му е, че той не е чувствителен към бензин с по-ниско октаново число