В наши дни е почти невъзможно да се намерят двигатели, които ще изкарат милион километра, без да бъдат ремонтирани. В същото време обаче все още се срещат такива, които ще изкарат 400 000 км. В случая експертите от изданието ZR посочват 5 мотора, поставяни на SUV-модели, които са много популярни на пазара на употребявани коли.
Всички те са производство на японски или корейски компании, които доскоро имаха в гамата си поне 2 бензинови двигателя – базов с обем 1,6 литра (или 1,5 литра) и по-мощен, чийто обем е 2,0 литра. Вторият вариант е по-скъп и консумира повече гориво, но пък е за предпочитане, тъй като има едно основно предимство пред по-малките мотори.
Съществува твърдението, че двигателите с атмосферно пълнене са по-издръжливи от тези с компресор. Това обаче не е нищо повече от мит, тъй като при правилна поддръжка и двата варианта ще имат горе-долу еднакъв ресурс. Основната разлика е в ремонта – при турбомоторите той е много по-скъп. И затова при избора на стар модел с пробег от около 200 000 км по-добрият вариант е атмосферния двигател. Точно такива са и агрегатите в списъка.
Двигатели, които ще изкарат 400 000 км без ремонт (ГАЛЕРИЯ):
Всички предимства на двигателя 4B11 са „компенсирани“ от избора на скоростна кутия - вариатор JF016E или Jatco JF011E, инсталирана до 2015 г. Тази трансмисия трудно изкарва 200 000 км, а това се отразява на джоба на собствениците на модела.
Самият двигател 4B11 е резултат от съвместните усилия на Hyundai и Mitsubishi. Корейската версия на този мотора (G4KA и малко по-късно G4KD) е по-малко успешна, тъй като при производството им са използвани други материали за коляновия вал и буталната група, поставени са и някои сензори.