Ford се готви да използва новата платформа MEB Entry на VW Group за възраждане на Fiesta, чието производство окончателно беше спряно само преди дни. Легендарният хечбек се задържа на конвейера 47 години и 7 поколения, но отстъпи място на новия електрически SUV на марката Explorer. Той е базиран на платформата MEB на VW и ще се произвежда в завода в Кьолн (Германия).
Досега Ford не е обявял планове за заместник на популярното супермини с електрически еквивалент, тъй като ще се стреми към популяризирането и продажбите на по-големи модели, тъй като при тях маржовете са по-високи. В интервю за Autocar обаче шефът на европейското подразделение на Ford – Мартин Сандър, намекна, че такава кола може да стане реалност.
Топ-мениджърът каза, че Ford има „много конструктивно и положително сътрудничество с Volkswagen и проучваме възможностите да го изведем на на следващото ниво“. Ford вече потвърди плановете си да пусне втори електрически SUV (след Explorer), който също ще използва пълноразмерната архитектура MEB, и си оставя отворена възможността за бъдещо сътрудничество с производителя от Волфсбург извън тези два модела.
„Предстои ни да решим какво ще правим, но е факт, че без платформата на Volkswagen, в момента Ford нямаше да има електрическо превозно средство в Европа“, добавя Сандър.
Платформата MEB Entry направи своя дебют като основа на концепцията Volkswagen ID 2all – компактен и достъпен електрически хечбек с практичността на Volkswagen Golf. ID 2all, който ще се превърне в сериен ID 2 през 2025 г., не се различава по форма и размер от вече пенсионираната Fiesta, като цената му ще започва от 25 000 евро.