IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Обрат: Fiesta ще се завърне на платформа на Volkswagen

Ford обмисля създаването на компактен електриченски модел с германска помощ

Ford се готви да използва новата платформа MEB Entry на VW Group за възраждане на Fiesta, чието производство окончателно беше спряно само преди дни. Легендарният хечбек се задържа на конвейера 47 години и 7 поколения, но отстъпи място на новия електрически SUV на марката Explorer. Той е базиран на платформата MEB на VW и ще се произвежда в завода в Кьолн (Германия).


Ford Fiesta


Досега Ford не е обявял планове за заместник на популярното супермини с електрически еквивалент, тъй като ще се стреми към популяризирането и продажбите на по-големи модели, тъй като при тях маржовете са по-високи. В интервю за Autocar обаче шефът на европейското подразделение на Ford – Мартин Сандър, намекна, че такава кола може да стане реалност.

Топ-мениджърът каза, че Ford има „много конструктивно и положително сътрудничество с Volkswagen и проучваме възможностите да го изведем на на следващото ниво“. Ford вече потвърди плановете си да пусне втори електрически SUV (след Explorer), който също ще използва пълноразмерната архитектура MEB, и си оставя отворена възможността за бъдещо сътрудничество с производителя от Волфсбург извън тези два модела.


Ford Fiesta


„Предстои ни да решим какво ще правим, но е факт, че без платформата на Volkswagen, в момента Ford нямаше да има електрическо превозно средство в Европа“, добавя Сандър.

Платформата MEB Entry направи своя дебют като основа на концепцията Volkswagen ID 2all – компактен и достъпен електрически хечбек с практичността на Volkswagen Golf. ID 2all, който ще се превърне в сериен ID 2 през 2025 г., не се различава по форма и размер от вече пенсионираната Fiesta, като цената му ще започва от 25 000 евро.


0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    И пак 25 000 евро. Туй трябва да е евтино. Преди 5 години за тия пари можеше да се купи ново Ауди А4 или БМВ тройка.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Началото на края и на двете фирми.
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ford Polo
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Не е обрат, а нещо което Форд и ФВ бяха обявили преди 1-2м.
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Форд направо да си продават европейските права върху марката на ФВ.
  • #3
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Предлагам на Форд да станат вносители на китайски автомобили, така поне мрежата си от дилъри няма да загубят, въпреки че аз предпочитам да купувам без посредник.
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    откога го говоря това го пиши на мъск не тук
  • #1
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Реално ( преди 9 месеца )
    Ако се създаде по една съвършена платформа за всеки сегмент (размер) и само купетата на отделните марки са различни, ще спечелим абсолютно всички. Лесна поддръжка навсякъде, никакви цени, повреди и недостатъци, сведени до минимум. 3/4 от тази платформа разбира се, ще са компоненти на Тесла: компановка с 2 пълноразмерни багажника, мотори с ротори в карбонови ръкави, развъртащи се до над 20 хил. оборота, перфектно термоуправление на батериите и многоканална инверторна система тип Octovalve и т.н.