Пет поколения, последното от които се появи съвсем скоро, са обедини в една и съща механична схема. Звучи малко изненадващо, но това е част от успеха на най-популярния хибриден автомобил в историята – Toyota Prius. Не е ясно на какво се дължи това решение – на японския инат или на интуиция, но системата HSD, използвана от Prius, си остава непроменена вече близо 30 години, въпреки че е претърпяла безброй усъвършенствания.
Всъщност има промени под капака, дори и в бензиновите двигатели, около които е направена системата за двойно задвижване. Те са от различни семейства, но са ефективни и надеждни, което играе важна роля за успеха на Prius.
Toyota Prius през годините (ГАЛЕРИЯ):
Четвъртото поколение Prius за първи път надминава 4,6 метра дължина, като за първи път използва новата платформа TNGA. Тя е по-лека и по-ефективна, като е комбинирана с подобрения по задвижването и с батерии с висока енергийна плътност. Двигателят 2ZR-FXE I4 постига термична ефективност от 40% и за първи път в историята на модела се предлага със задвижване на четирите колела, благодарение на втория електромотор, поставен отзад.