Пет поколения, последното от които се появи съвсем скоро, са обедини в една и съща механична схема. Звучи малко изненадващо, но това е част от успеха на най-популярния хибриден автомобил в историята – Toyota Prius. Не е ясно на какво се дължи това решение – на японския инат или на интуиция, но системата HSD, използвана от Prius, си остава непроменена вече близо 30 години, въпреки че е претърпяла безброй усъвършенствания.
Всъщност има промени под капака, дори и в бензиновите двигатели, около които е направена системата за двойно задвижване. Те са от различни семейства, но са ефективни и надеждни, което играе важна роля за успеха на Prius.
Toyota Prius през годините (ГАЛЕРИЯ):
С третото поколение Prius предлага първата съществена еволюция на системата Hybrid Sinergy Drive, като двигателят 1.5 е заменен от 1.8, също работещ по цикъла на Аткинсън. Неговата мощност вече е 98 к.с., като са направени редица оптимизации по трансмисията. Така допълнително се намалява триенето и се подобрява икономията на гориво. Максималната мощност вече достига 122 к.с.