Пет поколения, последното от които се появи съвсем скоро, са обедини в една и съща механична схема. Звучи малко изненадващо, но това е част от успеха на най-популярния хибриден автомобил в историята – Toyota Prius. Не е ясно на какво се дължи това решение – на японския инат или на интуиция, но системата HSD, използвана от Prius, си остава непроменена вече близо 30 години, въпреки че е претърпяла безброй усъвършенствания.
Всъщност има промени под капака, дори и в бензиновите двигатели, около които е направена системата за двойно задвижване. Те са от различни семейства, но са ефективни и надеждни, което играе важна роля за успеха на Prius.
Toyota Prius през годините (ГАЛЕРИЯ):
Последният вариант разполага с изцяло нова задвижваща система, която сега се базира на 2,0-литров двигател с мощност 156 к.с. от голямото семейство M20A, с 41% ефективност. Той е съчетан с електромотор с максимална мощност от 163 к.с. Системата може да достави до 223 к.с. мощност, като батерията с капацитет 13,6 кВт/ч позволява пробег от 85 км.
Prius V Plug-in – обем на двигателя 1968 куб.см, мощност - 223 к.с., разход - 0,50 л/100 км, вредни емисии CO2 – 11 гр/км.