IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz също преминава към стандарта за зареждане на Tesla

От 2025 година електромобилите на германската марка ще използват NACS

Mercedes-Benz стана поредният производител, който преминава към стандарта за зареждане NACS за всички свои електромобили, предлагани в Северна Америка, като това ще стане през 2025 г. За това се говореше още от юни, но вече е потвърдено официално от компанията, като всички нейни нови коли на ток ще бъдат оборудвани с такъв порт за зареждане.


Mercedes-Benz EQC


Преди това – от 2024 г., Mercedes-Benz възнамерява да предложи адаптери от NACS към комбинираната система за зареждане (CCS1)., за да получи достъп до повече от 12 000 станции за зареждане Supercharger на Tesla в цяла Северна Америка.

„Mercedes-Benz ще бъде първият германски производител на електромобили, който внедрява NACS портове в своите нови електрически превозни средства, започвайки през 2025 г. Като част от поетапния преход, Mercedes-Benz първоначално ще предложи адаптер, който позволява на съществуващите електромобили със стандарт CCS да се зареждат безпроблемно на NACS мрежа от 2024 г. нататък", се казва в официалното съобщение на производителя.

По-рано присъединяването си към стандарта за зареждане на Tesla обявиха Ford, General Motors, Rivian, Volvo и Polestar. Корейският производител Hyundai също обмисля подобен ход от 2025 г.

Интересното е, че Mercedes-Benz не се отказва от плана си за създаване на собствена мрежа за зареждане с висока мощност. Планът на компанията е да предложи повече от 2000 зарядни хъба (над 10 000 индивидуални устройства) в Северна Америка, Европа, Китай и други основни пазари до края на десетилетието. От тях 25% ще бъдат разположени именно в Северна Америка, като те ще бъдат отворени до края на годината. Те ще бъдат оборудвани както с CCS1, така и с NACS щепсели.

Mercedes-Benz също обяви, че собствената му мрежа за бързо зареждане ще бъде универсално отворена за електрически превозни средства за всички марки.

„Нашият стратегически приоритет е ясен - създаване на най-желаните автомобили в света. За да ускорим преминаването към електрически превозни средства, ние сме посветени на издигането на цялостното EV изживяване за нашите клиенти – включително бързи, удобни и надеждни решения за зареждане на техния Mercedes-Benz. Ето защо ние се ангажираме да изградим нашата глобална мрежа за зареждане с висока мощност, като първите обекти отварят тази година. Успоредно с това ние внедряваме и NACS в нашите превозни средства, позволявайки на водачите да имат достъп до обширна мрежа от високо -качествени предложения за зареждане в Северна Америка", коментира Ола Калениус, главен изпълнителен директор на компанията.

0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В момента АЕЦ плюс фотоволтаиците произвеждат 110% от тока необходим за цяла България, а АЕЦ плюс ВЕИ произвеждат 130% от употребяваната мощност. Тоест тези излишни 30% могат да се съхраняват за през нощта или за шофиране през седмицата.
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    Токът не е евтин заради АЕЦ Козлодуй, защото никога не е имало централа, която да има себестойност на тока 3 стотинки за киловатчас, колкото плащаме от години за нощна тарифа. В момента за да поддържаме въглищните централи, денонощно им купуваме тока на 30 стотинки за киловатчас, като нощно време държавата ни го продава на 3 стотинки, което е 10 пъти по-евтино отколкото го купува. Себестойността на тока на АЕЦ Козлодуй е над 7 ст, а трябва и печалба. От 7 до 17 днес, на борсата е 1,8ст/kWh
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    В момента ако цената беше адекватна трябваше през деня да е ниска и през нощта висока както си е на пазара и тарифите изобщо не са съобразени със соларния бум освен това рядко някого вика срещу вече готовия ни АЕЦ а срещу правене на нов
  • #13
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 12 ( преди 1 година )
    Единственият ви довод на електричарите е цената.А тя е такава особено ночем заради Аеца срещу който толкова много викате.Друг довод нямате
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    София Слънчев бряг София за около 800 километра ще трябва да сипеш 50-70л. бензин за 150 лв. В къщи пълниш батерията за 10 лв, а за да се върнеш трябва да заредиш 63 kWh на бърза зарядна станция за двайсетина минути, които можеш да разделиш по десетина на отиване и десетина на връщане. При 79 ст./kWh ще ти струват 50 лв. Тоест се пестят 100 лв от гориво като се губят 20 минути повече. Въпросът ми към всички, които смятат тези 20 минути за изгубени, дали биха ги "изгубили" срещу 100 лв?
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Ролекса ( преди 1 година )
    Нямало да спре да пикае (спешна работа има) - пусне го в морето. Няма да закачи на Финес за 20 мин. - бачка 20 дена за чаркалаци и тунджа, обикаля сервизи и магазини за части като изгубена немска овчарка. Дал си заплатата, кара с ***. Иска дизелче да му е тънко - акъл нема за 5 стинки. Спести 20 лева нафта - прати 20 човека в ракова болница. Чака статия за електрички да излплюе малко отрова - онзи с електричката чака жълто да го отвее като ураган сламена колиба..
  • #10
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До анонимен ( преди 1 година )
    Защо да ми дават 50лв само да спра за да заредя за 30лв и бензиностанцията да е назад с 20 кинта ли.
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А ти би ли спрял по пътя за морето, ако на някоя бензиностанция ти кажат че ще ти дадат 50 лв ако спреш за 10 минути? Няма ли да спреш и на отиване и на връщане? Не ми отговаряй! Знам че ще напишеш че няма да спреш защото 10 минути ще ти по ценни от 50 лв, но ако има такава бензиностанция ще се наредиш няколко пъти през 10 минути.
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Никой не оспорва че ако си решил да шофираш над 8 часа без да слезеш от автомобила дори до тоалетна, за хапване, кафе и цигара, ще изминеш 1 000 км 30 минути по-бързо от електромобил на който ще му се наложи да спре два-три пъти за зареждане. Обаче на 90% от шофьорите никога не им се е налагало да шофират 1000 км, а 90% от тези които ги минават, така или иначе спират поне два-три пъти за по десетина минути, така че само 1% от шофьорите ще спестят време. Но ако им дадеш 100 лв ще спрат да починат
  • #7
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Е колко бързо се зарежда 25минути на фаст чарджер 60-70%.70л резервоар 2.5 минуто или десет пъти по бърже.Без фяст чарджинг 10 часа седи чакай.