Tesla ще заложи на нова стратегия на продажбите в световен мащаб, позволяваща на купувачите да получават допълнителни стимули чрез препоръки от съществуващи клиенти. Подобен подход се използва отдавна използвана от традиционните автомобилни производители за увеличаване на продажбите, съобщава Reuters.
Паричните отстъпки вече важат за ключови пазари като САЩ, Китай, Канада, Великобритания, Франция и Германия, съобщават регионалните уебсайтове на Tesla. Стимулът, който Tesla нарича „Refer and Earn", е еквивалент на около 500 долара за купувачите на Model 3 и Model Y в САЩ, като и три месеца безплатно използване на функцията за пълно самоуправление.
Във Великобритания купувачите, използващи препоръка от други клиенти, ще получат отстъпка от 1000 лири за Model S и Model X от 7 юли, се посочва на уебсайта на компанията. Отстъпката за Model 3 и Model Y е 500 лири.
Подобни практики за предоставяне на отстъпки на служители и на лоялни клиенти бяха често срещани при автомобилните производители, като това води до намаляване на цените на новите автомобили. Досега Tesla не беше прибягвала до тях, но конкуренцията на пазара на електромобили става все по-ожесточена и това принуждава автомобилните компании да намалят цените или да увеличат стимулите за потребителите.
„Традиционните производители ще имат сериозни проблеми с реализирането на плановете си за растеж на продажбите на електрически превозни средства. В същото време Tesla запазва доминиращата си позиция, благодарение на увеличението на производството в заводите в Тексас и Германия, предстоящото пускане на пазара на пикапа Cybertruck и изграждането на друг завод в Мексико”, коментира анализаторът Гарет Нелсън.
Още в края на миналата година Tesla агресивно намали цените, започвайки от Китай. След това компанията забави намаленията при новите поръчки, но пък увеличи отстъпки за вече произведени коли. Така автомобилният производител записа рекордни доставки през първото тримесечие.