В автомобилната история не са много моделите, произвеждани в продължение на пет десетилетия - но на един от тях наскоро трябваше да кажем сбогом.
На 7 юли 2023 последният Ford Fiesta слезе от конверейра на завода в Кьолн. След 47 години, седем сменени поколения и над 22 милиона продадени бройки, тази забележителна машина напуска сцената. Близо половин век Fiesta бе един от най-ярките примери за малък, достъпен автомобил - още един изчезващ вид в наши дни. Нека си припомним историята му.
18 ключови факта за Ford Fiesta (ГАЛЕРИЯ):
Шестото поколение
В началото на новия век шефовете на Ford са обзети от фикс-идеята да спрат разработката на отделни модели за Северна Америка, Европа и другите региони, и вместо това да предложат една унифицирана гама за целия свят. Тази концепция, наречена One Ford, е застъпена при разработването на шестата Fiesta. Освен в Кьолн и Валенсия, този автомобил се прави още в Мексико, Бразилия, Китай, Тайланд, Виетнам, Тайван, Индия и в още една Валенсия, но този път във Венесуела.
С коренно променен дизайн, дело на знаменития Мартин Смит, шестата Fiesta получава и спортна ST версия през 2013. Тя се задвижва от 1.6-литровия EcoBoost турбомотор и развива 182 конски сили максимална мощност. Обявена е за "Кола на годината" от Top Gear.
В началото на новия век шефовете на Ford са обзети от фикс-идеята да спрат разработката на отделни модели за Северна Америка, Европа и другите региони, и вместо това да предложат една унифицирана гама за целия свят. Тази концепция, наречена One Ford, е застъпена при разработването на шестата Fiesta. Освен в Кьолн и Валенсия, този автомобил се прави още в Мексико, Бразилия, Китай, Тайланд, Виетнам, Тайван, Индия и в още една Валенсия, но този път във Венесуела.
С коренно променен дизайн, дело на знаменития Мартин Смит, шестата Fiesta получава и спортна ST версия през 2013. Тя се задвижва от 1.6-литровия EcoBoost турбомотор и развива 182 конски сили максимална мощност. Обявена е за "Кола на годината" от Top Gear.