IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Сбогом, Ford Fiesta! Историята на една от най-успешните коли в Европа

От забравената Tuareg версия до колата на Джеймс Бонд: припомняме си историята в деня, в който производството окончателно спира

В автомобилната история не са много моделите, произвеждани в продължение на пет десетилетия - и днес казваме сбогом на един от последните сред тях.
   
     
Ford Fiesta, история, поколения
   
        
На 7 юли последният Ford Fiesta ще слезе от конверейра на завода в Кьолн. След 47 години, седем сменени поколения и над 22 милиона продадени бройки, тази забележителна машина напуска сцената. Близо половин век Fiesta бе един от най-ярките примери за малък, достъпен автомобил - още един изчезващ вид в наши дни. Нека си припомним историята му.


18 ключови факта за Ford Fiesta (ГАЛЕРИЯ):


   
     

 

 

0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 14 rate down comment
    До 6 ( преди 10 месеца )
    По грамотен съм от теб сулйо и това е повече от сигурно.Дизела го наложиха немчугите за да се носи славата на откривятеля му немец а и основно заради патентни права за всеки двигател от кой и да е производител се плащат патентни такси на германците освен това всички подгревни свещи и други специфични части идваха от немски поддоставчици кято Бош беше рай за немчугите дизела в Европа.Сащ дизели не си слагат по колите ни ГМ ни Форд наложиха им го и те нямаха затова Сааб ползваше Исузу дизели.
  • #6
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Понеже си толкова информиран, колкото и грамотен, да ти кажа, че в съвременната епоха дизела го наложи френското правителство, с помощ от френските компании. Първите държавни субсидии и данъчни отстъпки се въведоха във Франция още през 70-те, Германия ги последва доста по-късно
  • #5
    1 rate up comment 10 rate down comment
    До 4 ( преди 10 месеца )
    А защо стана така защото немците наложиха дизела картела пиех бмв и мерседес.
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    до 2 ( преди 10 месеца )
    германците не са "убили" никой , а американосите !! купуваха брандове и след това ги препродаваха на китайци - справка волво , сааб ....
  • #3
    19 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Макар да не съм й фен, жалко за модела. Отива си една епоха с подобни автомобили, липсите от които в годините ще се усещат.
  • #2
    5 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Германците убиха всички други производители в Европа освен френските
  • #1
    3 rate up comment 27 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Прав й път на тая брица