В автомобилната история не са много моделите, произвеждани в продължение на пет десетилетия - но на един от тях наскоро трябваше да кажем сбогом.
На 7 юли 2023 последният Ford Fiesta слезе от конверейра на завода в Кьолн. След 47 години, седем сменени поколения и над 22 милиона продадени бройки, тази забележителна машина напуска сцената. Близо половин век Fiesta бе един от най-ярките примери за малък, достъпен автомобил - още един изчезващ вид в наши дни. Нека си припомним историята му.
18 ключови факта за Ford Fiesta (ГАЛЕРИЯ):
Трябваше да е Bravo
Предложението на маркетинг отдела на Ford е новият модел да се казва Bravo. На Хенри Форд II обаче това име не се харесва, и набързо проектът е прекръстен Fiesta. Една лимитирана серия от първото поколоние все пак се нарича Fiesta Bravo, а доста по-късно Fiat прави свой модел с това име.
Впрочем показателно е, че Fiesta е единственото моделно име на европейския Ford от 70-те и 80-те, оцеляло до днес. Другите модели от онази епоха - Escort, Sierra, Scorpio - по една или друга причина не са достатъчно успешни и са прекръстени през 90-те.
НА СНИМКАТА: Хенри Форд II с първата Fiesta
Предложението на маркетинг отдела на Ford е новият модел да се казва Bravo. На Хенри Форд II обаче това име не се харесва, и набързо проектът е прекръстен Fiesta. Една лимитирана серия от първото поколоние все пак се нарича Fiesta Bravo, а доста по-късно Fiat прави свой модел с това име.
Впрочем показателно е, че Fiesta е единственото моделно име на европейския Ford от 70-те и 80-те, оцеляло до днес. Другите модели от онази епоха - Escort, Sierra, Scorpio - по една или друга причина не са достатъчно успешни и са прекръстени през 90-те.
НА СНИМКАТА: Хенри Форд II с първата Fiesta