IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Швеция започна преговори за бойкот на Volvo

Причината е, че собственикът на марката продължава да плаща данъци в Русия

Шведското Министерство на отбраната и градските власти в Гьотеборг са част от обществените структури в страната, които започнаха днес преговори около възможността да бойкотират автомобилите на местния производител Volvo. Както вече съобщихме, причината е в мажоритарния собственик на компанията, китайската Geely, която продължава да оперира и да плаща данъци в Русия - нещо, което базираните в Европа автомобилостроители спряха да правят като част от санкциите срещу режима на Путин.
   
   
Volvo
   
    
Украйна включи Geely Holding в списъка със "спонсорите на войната". Шведското министерство на отбраната разглежда възможността не само да спре да закупува автомобили от Volvo, но и да се отърве от онези, които вече има. "Това е национален въпрос, който засяга почти всички ведомства и трябва да се обсъжда внимателно на държавно ниво. Първите контакти между ведомствата вече са факт", потвърди Мари Тисетер, секретар на отбранителното министерство.
"Не желаем част от данъците на жителите на нашия регион да приключат като платени данъци към руската хазна", коментира Хакон Андершон, шеф на една от комуналните служби в Гьотеборг.

Volvo, най-големият шведски производител на автомобили, отдавна вече не е шведска собственост. През 1999 компанията бе погълната от Ford срещу 6.5 милиарда долара. Десетилетие по-късно, след финансовата криза, Ford продаде Volvo на китайската Geely, при това с доста сериозна загуба - само за 1.8 милиарда долара.

 

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Напъват се кой повече ще се престарава да е анти руски настроен, та даже и от собствената икономика ще се откажат за да са угодни
  • #12
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Ок ( преди 10 месеца )
    След, като тази компания отдавна не е шведска, то Швеция не може да каже къде собственика да си плаща данъците. Швеция е много малка, за да поставя условия на Китай. Най много да си изнесат производството и да се закрият доста работни места. Това ще е резултата.
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Гледам разбирате от автомобилен бизнес, че и въобще от икономика, но с политиката, да ви кажа въобще не ви се отдава. Там сте много заблудени и затова по добре не се опитвайте, даже и да разсъждавате. Това на чия страна симпатизирате е едно, а реалността е съвсем друга.
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 10 месеца )
    Обаче пък Русия продават по-малко отколкото в Швеция макар разликата в броя население да е като между България и Турция
  • #9
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    Те продават повече Волва в Китай отколкото в Швеция - да мешаш политиката с икономиката винаги е било признак на крайна глупост...
  • #8
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 ( преди 10 месеца )
    Ти вярваш ли си? Не харесвам Путин но това да казваш, че фирмите за цигари ще го свалят е като приказките как САЩ или Тесла ще фалират всеки момент. Ако Путин падне няма да е заради фирми за цигари които най-вероятно просто вадят прилична печалба на гърба на руските пушачи и не е проблем ако не инвестират печалбите в Русия и не изнасят продукция от Русия..
  • #7
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До 4 ( преди 10 месеца )
    Така е, аз съм за всички ефективни санкции каквито са повечето, но това да се ограничава износа на коли или пък да се изостави някакъв бизнес там който лесно и бързо могат да откраднат и рестартират е псевдосанкция, най-малкото компрометира по-добрите мерки и дава дъвка на злонамерените..
  • #6
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Имаше класация кои западни фирми плащат най-много данъци в Русия и съответно имат приходи, ами над половината бяха фирми продаващи цгари, начело с Филип Морис. Вземете им спрете цигарите на всички руснаци, до седмица Путлера пада ако го направите!
  • #5
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Лудория ( преди 10 месеца )
    Европейските държави трябваше да продават каквото могат на Русия и да изкарат капитала на руснаците оттам. Ама нали са лакоми гъ3оBе, те произвеждаха там и продаваха за по-голяма печалба. Пък китайците продават и в Украйна. А дребните човечета, дето си играят на война, да си продължат с ТВ шоутата и да не се бъркат там дето не разбират. Опала, то това се отнася за всички политици.
  • #4
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Лудория ( преди 10 месеца )
    Странна работа е това политическото "люпене на семки". Плащали данъци в Русия и продавали там. Аз бих казал чудесно! Значи, произвеждат автомобили в Китай, плащат на дизайнери в Швеция, продават на руснаци (демек вземат им парите) и си плащат данък печалба (това е винаги приходи - разходи, а пък счетоводно... вижте Лукойл от Бургас) и е малка част от това, което са спечелили самите китайци. Даже мисля, че европейците сглупиха като спряха да продават на руснаци (нямам предвид да произвеждат там).