IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-продаваните коли в България: Битката за №1 се ожесточи

Рекордни продажби през юни, още два модела оспорват първото място на Dacia Sandero

Битката кой да е най-продаваният нов автомобил в България става неочаквано ожесточена през юни, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР.  Доскоро лидерството на Dacia Sandero на нашия пазар изглеждаше недостижимо, но с много силни продажби през шестия месец други два модела се устремяват към върха.
    
   
Tesla Model Y, тест драйв
Tesla Model Y е автомобилът с най-голям пазарен ръст у нас през 2023 - макар и спрямо много ниска база през 2022. Както обикновено, статистиката на Automedia.bg се отнася само до автомобили от категориите M1 и N1
  
    
Като цяло юни 2023 е бил най-силният месец на българския автомобилен пазар от много години насам. Новите регистрации през него са 4294 - с цели 61% повече, отколкото за същия месец на миналата година (2669). За първото полугодие пазарът е пораснал със 17.7% спрямо същия период на 2022.
   
 

ТОП 10 ЗА ЮНИ
Toyota Corolla - 217
Skoda Octavia - 207
Toyota C-HR - 138
Dacia Jogger - 124
Skoda Kamiq - 87
Dacia Sandero - 83
Kia Sportage - 81
Kia Rio - 79
Dacia Duster - 78
Renault Master - 78

С най-голям пазарен ръст могат да се похвалят Ford Ranger (352%), Skoda Octavia (259%), Dacia Spring (216%) и Volkswagen Taigo (179%). Трицифрено е увеличението и при VW Caddy, Kia Rio, Skoda Kamiq и Renault Express.

В абсолютно измерение най-големият ръст е за Tesla Model Y - от порядъка на 4900%, но от съвсем ниска база през юни 2022. Интересът към американския електромобил продължава да расте от месец на месец. Само за юни новите регистрации на Model Y са 38 - колкото тези на Toyota RAV4 или Hyundai Tucson.
   
        
Най-продаваните нови модели в България (ГАЛЕРИЯ):


 
 

 

0 от 500
  • #16
    3 rate up comment 4 rate down comment
    до долния ( преди 1 година )
    Ей теслараст Дюрангото струва колкото на баба ти кюлотите проверих
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Абе долен ( преди 1 година )
    Едно Дюранго го струва колкото две тесли. Хайде стига с тези блянове за рам и дюранго
  • #14
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Ето защо само новият рам е надеждна машина над 800км пробег от 229квтч си батерия
  • #13
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    За да измина 1000км ми трябват две зареждания от по 3 или 6 минути общо и ще ми остане гориво за още 200км с Дюрангото а с теслЪта ще измина това разстояние на кантар с две зареждания за общо 50 минути и то на фаст чаржер тоест близо час само за зареждане и то на най бързото.Е да не съм луд бе да си купя теслЪ и то за няколко бона отгоре
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До 11 ( преди 1 година )
    И за какво им е на Тесла офис в България? Какво да правят в него? Дори да влязат в топ пет на продажбите, означава да продават по 1000 автомобила на година, което е толкова смешна цифра, че няма да могат да си платят само наема и заплатите в офиса. За разлика от останалите, Тесла печели само при продажбата на автомобили, а после от зареждането (не и в България защото тук зареждането на зарядните на Тесла е безплатно), а не от сервизни дейности след продажбата като останалите марки!
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла ако имаше достатъчно желаещи веднага щяха да отворят офис, същото се касае и за още 10-20 марки електромобили които ги има навсякъде в Европа но не и тук, скоро и няма и да ги има.
  • #10
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Е да ( преди 1 година )
    Сандеротата вече имат визия ама все същите френски ****на си остават,поне теслата си е електричка номер 1,няма какво да спорите,тъй като Илончо не е иноватор номер 1 от доста време ,зарад некви теоритични открития :-р
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    Сарказъм?
  • #8
    9 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Стига с тая Тесла бе. Никой не ги кара тия коли в реални условия. Всичко е балон. По пътищата у нас се движат 90% стари коли на средна възраст 19 години. Новите коли са почти изцяло служебни, фирмени и държавни. Сред най новите коли преобладават баничарките и бусовете.
  • #7
    12 rate up comment 6 rate down comment
    до 4 ( преди 1 година )
    Няма задължително годишно обслужване при Тесла, умноизказвач :D Няма нужда да ходиш, освен ако не се повреди. Ама при първия собственик рядко се поврежда. За другото ти дават хората упътване как сам да ги го направиш. Няма дране на кожи от сервизите, няма 120 лева на час, никакви такива. Но това не те касае тебе с луксозната Вектра