IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Камерите в София започват да снимат автоматично

Ще се преследват основно преминаващите на червен светофар

Камерите на Пътна полиция в София започват да снимат автоматично нарушители по основните булеварди на града, съобщи директорът на службата Николай Крушарски. Основно това е насочено срещу шофьори, пресичащи на червен светофар - нарушение, което особено е зачестило напоследък по думите на Крушарски.
   
      
КАТ, МВР, катастрофа, червен светофар
Катастрофа заради преминаване на червено, заснета от камерите на СДВР
   
     
Наказанието за него си остава относително скромно - 50 лева глоба, но след последните нормативни промени от март към това се прибавя и отнемането на 10 точки от контролния талон.

Системата за видеонаблюдение в София съществува повече от десетилетие, но едва сега се надгражда софтуерът й така, че тя автоматично да засича нарушителите. Повече подробности можете да научите от репортажа на тв Bulgaria ON AIR.


 

0 от 500
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    #11 а какво работи ако не глобите? Съвестта? Честността? Айде да не се заблуждаваме - и на германеца са му много 500 евро глоба, не е като да ги даде е така. САМО глоби и НАЛАГАНЕто/СЪБИРАНЕТО им ще спре джигитизма донякъде. Минаване на червен светофар не може да се оправдава с лошите пътища и други такива- точка!
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    7,8 ти изобщо бил ли си в Бавария или ги пишеш наизуст тези неща? Знаеш ли какви са ограничениятя в Германия или пак смучеш от пръстите? Ако няма друг знак - извън магистралите е 100. подобните на магистрала (2 ленти+аварйина) е 120. На околовръстното на Мюнхен е динамича скорст може да е 60, 80.. или да няма, според трафика. Ако караш 150 по магистралата си масовия трафик, но доста често ще те изпреварват. Отделно масово се кара +10-20 (извън града), градко спазват
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    И да добавя към статистиката на 6ти: В Германия вярвате или не има 2 пъти повече катастрофи на милион население отколкото имаме ние - в много класации българите са в челни места като умения на пътя... но в България жертвите са почти 3 пъти повече от германските! Причините съм написал по-долу. Има и редица изследвания, че колкото по-богат си толкова по-малко вероятно да загинеш в ПТП - и не защото си по-умен и можещ, а защото си позволяваш по-сигурни "играчки"
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 9: Няма вариант с 0 загинали - инциденти винаги ще стават. Пътните условия са различни, техниката се чупи, шофьорите не винаги са в 100% кондиция. Докато има трафик ще има жертви! Но аз пак казвам добрата инфраструктура пази! Това е и разликата със запада. И не само. В нов автомобил при катастрофа шанса за тежки наранявания е в десетки пъти по-малък отколкото масовите 20 годишни у нас. Да не говорим, че на запад стандарта за медицинска помощ ДО е 15 мин след инцидента. Това са факторите!
  • #11
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 8: В дълбока заблуда си. Бай *** както си казал може да е джигит в собствената си страна, но като стъпи в Европа се очовечава - това обаче е грешна постановка, защото ако беше прав, на запад никой нямаше да нарушава - а това не е така. "Западняка" в собствената си страна нарушава колкото и българина. Поведението на шофьорите е едно и също при равни условия, но ако за западняка 500 евро са поносима глоба и той не ги мисли, нашия ги мисли и за това там съобразява. Но глобите не работят!
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Уиу ( преди 1 година )
    А пререждане на цяла колона чакащи на светофар ? Събираемост ще има ли или тарикатите ще действат без ядове? В другите градове също има тарикати. Кога и там?
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    До някъде си прав ама сухата статистика е просто сравнение. Приемливото число на загинали по пътищата е 0 (НУЛА). И абсолютно всички имаме отговорност за това като родители, шофьори, пешеходци, законодатели, автомонтьори и тн.
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Продължавам с мнението. Всички коли без значение от регистрацията шофират така в Бавария. За всички е ясно защо, ако те снимат или спрат глобите са мноооого високи. Та значи Бай *** може да е джигит в собствената си страна ама като стъпи из Европа се очовечва. Глоби и затвор до дупка.
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Глоби и събираемост до дупка, нищо друго няма да помогне. Говоря от опит - трилентов междуградски път в Бавария, ограничение 80 км. Караш 30-40 мин на круз контрол с 80 без някой да ти мига или да го настройваш. Качваш се на високо скоростен път с ограничения 140 абсолютно същата схема. Качваш се на аутобана без ограничение на скоростта (при хубаво време) ако искаш да натискаш кеф, със скорост около 150 мнооого рядко някой да те изпревари.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Ето малко статистика ( преди 1 година )
    Загинали спрямо брой автомобили на пътя (Брой жертви на 100 000 автомобила): Македония 49.1, Турция 46.4, Румъния 31.4, Гърция 12.8, Хърватия 21.1, Сърбия 28.4, България 17.2. САЩ 16.1, Русия 50, Бразилия 57.5, Индия 130, Китай 104.5, Аржентина 24.3,