За мнозина 80-те бяха златната ера на автомобилната индустрия - време на евтини и непретенциозни, но изключително забавни за каране коли. В България, разбира се, ги виждахме само на картинка, и то рядко. Но в крайна сметка, над десетилетие по-късно, легендарни модели като Peugeot 205, VW Golf II и Ford Fiesta най-после стигнаха и до нас. Някои от тях са тук и до ден-днешен.
Три култови машини от 80-те - лидерите в В-сегмента Renault 5 и Peugeot 205, и господарят на С-сегмента VW Golf. По това време радио касетофонът беше още допълнителна екстра. А сервоволанът и електрическите прозорци - истински лукс
Какво се случва обаче с наследниците им? Кои от емблематичните модели на 80-те оцеляха през превратностите на следващите десетилетия и все още са сред нас? Това е много уместен въпрос в седмицата, в която Ford окончателно ще сложи точка на производството на Fiesta. Нека видим какво се случва с останалите осемдесетарски герои.
Къде са те сега - кумирите от 80-те години (ГАЛЕРИЯ):
През 80-те години ерата на "бързата мода" в автомобилите още не бе настъпила. Производителите не се чувстваха длъжни да правят фейслифт на моделите си на всеки три години, и да сменят поколенията на 5-6. На пазара все още присъстваха ветерани на преклонна възраст, като дебютиралия през 1948 2CV. Опростеният до крайност дребосък, който бе превърнат в култ от Луи дьо Фюнес, остана в производство чак до 1990.