За мнозина 80-те бяха златната ера на автомобилната индустрия - време на евтини и непретенциозни, но изключително забавни за каране коли. В България, разбира се, ги виждахме само на картинка, и то рядко. Но в крайна сметка, над десетилетие по-късно, легендарни модели като Peugeot 205, VW Golf II и Ford Fiesta най-после стигнаха и до нас. Някои от тях са тук и до ден-днешен.
Три култови машини от 80-те - лидерите в В-сегмента Renault 5 и Peugeot 205, и господарят на С-сегмента VW Golf. По това време радио касетофонът беше още допълнителна екстра. А сервоволанът и електрическите прозорци - истински лукс
Какво се случва обаче с наследниците им? Кои от емблематичните модели на 80-те оцеляха през превратностите на следващите десетилетия и все още са сред нас? Това е много уместен въпрос в седмицата, в която Ford окончателно ще сложи точка на производството на Fiesta. Нека видим какво се случва с останалите осемдесетарски герои.
Къде са те сега - кумирите от 80-те години (ГАЛЕРИЯ):
През 70-те един отдавна забравен шеф на Fiat поръчал на младия още Джорджето Джуджаро да проектира практичен малък автомобил, който да замести остарелия Fiat 127. Джуджаро някак успял да убеди шефовете да се откажат от допотопните задноразположени двигатели с въздушно охлаждане, и да направят новата кола с предно предаване. Резултатът от това бе Panda I - eдна от най-емблематичните италиански коли в историята, която и до днес е основно превозно средство в много градчета на Апенините.