fallback

Батерията на китайски електромобил падна на пътя

Инцидентът идеално пасва на слогана на производителя – да отделим колата от електричестото (ВИДЕО)

Китайското изцяло електрическо превозно средство,известно като Cao Cao 60, беше заснето околовръстен път в Чънду, провинция Съчуан, след като загуби своята високоволтова батерия по време на движение, съобщава CarNewsChina.

Краткото видео показва, че бялото EV е спряло на 20-ина метра, след като е загубило основния си източник на енергия. Няма пожар и никакви щети, но цялата история е доста иронична, защото Cao Cao 60, който дебютира през март, е проектиран от китайския автомобилен гигант Geely (той притежава Volvo и Polestar) с идеята за смяна на батериите, а не с тяхното зареждане. Цялата процедура, според производителя, отнема само 60 секунди.

Освен това, лозунгът на Geely за нейния бизнес-модел за смяна на батерии е „разделяне на автомобила и електричеството“, което пасва идеално тази конкретна ситуация. Все пак трябва да се уточни, че това е единичен случай и не може да се говори за компрометиране на превозното средство0 или на системата за смяна на батериите.

Моделът Cao Cao 60 дебютира на 30 март като първото превозно средство на Cao Cao Auto, насочено към шофьори, които изкарват прехраната си, работейки за Cao Cao Mobility. Това е компанията на Geely, занимаваща се с превози. CarNewsChina съобщава, че електромобилът струва около 17 500 долара, като се предлага само на бизнес-клиенти. Неговият пробег е 415 км по китайския стандарт CLTC.

fallback
  • #24
    от 21 Електричка ( преди 1 година )
    Апропо, СИМ-карти в колата. Съвсем забравих, че от 10-тина години в колите слагат СИМ-карта заради SOS-функционалността, коато е свързана с някой ECU на колата. Включително и в моята кола вече има вградени дори 2 СИМ-карти. Въпрос само на софтуер е да се активират функциите свързани с репортване на зареждането и да ти направят акаунт във финансовата служба да те чарджат акциз.
  • #23
    До 21 ( преди 1 година )
    Е как пък логиката ви винаги е наобратно, което ще рече антилогика? При положение че на 1 000 км се пестят 100 лв с електромобил, Как пък реши, че гостенина със своите 10 000 км ще пести повече от един служебен автомобил който изминава 100 000 км на година? Гост ще пести 1 000 лв на година а служебния автомобил 10 000 на година. За 10 години служебния автомобил ще спести 100 000 лв, а гостенина ще е спестил само 10 000 а ще е дал 90 000 лв повече за автомобила!
  • #22
    Гостенино ( преди 1 година )
    "Само пропусна една важна подробност.Нямам 100 к.лв за електричка и за 10 к.км на година няма как да се изплати."Ето че стигнахме до консенсус. Това е единственият ми довод защо скоро няма да се премине масово към електромобили. Това е единствената пречка и нищо останало. Всички други опорни точки са изсмукани от пръстите и са безпочвени. Нито времето за зареждане нито пробега с едно зареждане са някакъв проблем за над 90% от шофьорите, но цената е проблем за 99% от тях!
  • #21
    Електричка ( преди 1 година )
    Електричка за в града всеки ден е супер.За дълъг път - не толкова. Трябва постоянно да правиш сметки. А това, че за момента да караш на ток е изгодно, това е само временно, докато изчезнат ДВГ. После правителството ще се намеси и ще задължат във всяка кола СИМ карта и от там фантазията ви може да е безгранична: Докато зареждаш, автоматично ще ти се начислява акциз, даже и през собствения фотовалтаик; или ще плащаш на километър или ще има първите 500км на месец една цена на тока, после х2...
  • #20
    Абе долен ( преди 1 година )
    Научи я най-накрая тази математика! В годината има 52 седмици като за всяка от тях гостенина губи 5 минути за зареждане, което са 260 минути на година само за градското шофиране като добавим и извън гръцкото стават 5 часа изгубени по бензиностанции. Ако си запази навиците и зарежда всяка седмица електромобила пред блока или на работното място ще губи по 10 секунди на седмица, което са 5200 сек., което е час и половина на година. Но ще е достатъчно и зареждане веднъж на 2 седмици.
  • #19
    Гост ( преди 1 година )
    До 18.Само пропусна една важна подробност.Нямам 100 к.лв за електричка и за 10 к.км на година няма как да се изплати.
  • #18
    До долния ( преди 1 година )
    Тоест с двг ще заредиш 8 пъти на година а с електричка 20 пъти.За тия 8 пъти ще изгубиш 40минути на бензиновтанцията а с електричка ще загубиш 100 часа средно на зарядна станция или около 4 денонощия за година.
  • #17
    Гост ( преди 1 година )
    До 13.Седмично зареждам по 30 лева.На ден са ми около 30 км градско.10 к.км годишно като прибавим и извънградското.
  • #16
    До бакшиша ( преди 1 година )
    По колко километра минаваш на ден? Как ти звучи първите 400 км да ти струват 10 лв? 365 дни са ти 3 600 лв за около 150 000 км годишно а само останалите които изминаваш в повече ще трябва да ги зареждаш на скъп ток на бързи зарядни. Като караш някой клиент от София до слънчев бряг, не желае ли да спреш поне веднъж да изпуши една цигара, за което време можеш да заредиш за половината път на връщане а после да спреш за още една цигара с следващия клиент по пътя за София?
  • #15
    Гостенино ( преди 1 година )
    Ами нормално. Ти също казваш че зареждаш 12 пъти в годината по 30 лв които ти стигат за градско шофиране плюс един резервоар до Боровец и обратно. Тоест дори в твоя случай цяла година ще караш на нощна тарифа а само веднъж ще трябва да заредиш в Боровец за наобратно на бърза зарядна станция, защото на отиване ще си стигнал с нощната тарифа. Всеки ден първите ти 400 км са на нощна, а рядко някой минава повече на ден. Тогава "бързото" зареждане му отнема повече време от "бавното" , което е 10 сек.
fallback
Последни