IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Себастиян Льоб се връща в "Дакар" с... Dacia

Румънската марка ще се състезава в световния рали-рейд шампионат от 2025

Dacia, бюджетната марка на групата Renault, ще се състезава в легендарното рали "Дакар" през 2025 година, като основен пилот на заводския тим ще е не кой да е, а самият Себастиян Льоб. Най-успешният рали пилот в историята има рекордните девет световни титли, но никога не е е печелил "Дакар" и е амбициран да поправи това. През 2017 и 2022 той остана втори в екстремната надпревара.
    
   
Dacia, Дакар, Себастиян Льоб, Кристина Гутиерес
Себастиян Льоб и Кристина Гутиерес ще са звездите начело на тима на Dacia за рали "Дакар"
   
      
Dacia обяви официално, че през 2025 ще участва със свой тим в Световния рали-рейд шампионат, чиято кулминация е рали Дакар. Технически партньор на марката ще бъде британската компания за подготовка на състезателни автомобили Prodrive.

Партньорка на Льоб в новия тим ще бъде Кристина Гутиерес Ереро - испанската зъболекарка, която вече се състезава заедно с французина в електрическите серии Extreme E за тима на Люис Хамилтън и ги спечели през 2022. Гутиерес е първата жена, печелила Световната купа на FIA за крос-кънтри рали, и едва втората жена, печелила етап в Дакар (след Юта Клайншмид).
    
    
Dacia Duster, рали, Дакар 20254
Автомобили на Dacia натрупаха доста опит в по-малки ралита в последните години, но "Дакар" ще е кулминацията на усилията
   
      
От Dacia уточняват, че състезателните им автомобили в рали-рейд шампионата ще използват синтетично гориво. Рали Дакар ще е "лаборатория за идеи" за марката, коментира главният изпълнителен директор Дени Льо Вот, и подчерта, че тимът му е "сериозен претендент" за победата в престижното състезание.

Преди големите изпитания през 2025, Dacia смята да тества прототипите си в Rallye du Maroc през 2024. Екологичното синтетично гориво, което смята да използва отборът, е разработка на Aramco. То се произвежда от комбинацията от "зелен" водород и уловен от атмосферата въглероден диоксид.
  
     

 

0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да не говорим, че от София до Бургас се стига с тесла модел 3 с автопилот настроен на 140 км/ч за по-малко от три часа и остатъчен пробег 50 км при пристигане в Бургас без да се спира за зареждане. Тоест 11 лв за отиване до слънчев бряг, където можеш да заредиш от безплатно до максимум 79ст/kWh, което са още 50-60 лв за връщане разпределени на 2 по 10 мин. на отиване и на връщане например на 225 kW станция на влизане в Бургас или на някоя от останалите 50 колонки по маршрута където ти е кеф
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нямам търпение като спра да разходя кучето да гледам намусените като но 5 които ще се тюхкат как падат киловатите им на зареждане понеже станциите са споделени и всички са заети, а в пика на сезона очаквам да има и опашки.
  • #5
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Ето че сам си противоречиш. Точно затова не излиза сметката на синтетиката, защото за производството на бензин за 100 км е необходима 10 пъти повече енергия отколкото на електромобил за да измине тези 100 км. Ако енергията е по- левче за киловатчас, на ток ще ти излезе 20 лв на 100 км, а на бензин 200 лв за 100 км, като тези 200 лв са само себестойността на енергията необходима за произвеждане на бензина, без разходите за производство на водород и въглероден диоксид а след това и синтетика от тя
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Карай електромобил с 150 на магистралата и после като ти спреш след 100 км а аз продължа до морето без да спирам пак ела да си говорим, а и на бързите зарядни сметката ти и икономически няма да излезе защото ще платиш поне двойно на това което за давам при 1 лв киловата.
  • #3
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Я пак? ( преди 1 година )
    С какво преди 10 години електромобилите нарушаваха логиката на физичните закони? Единствените проблеми на електромобилите както тогава така и сега са от икономически характер, но няма никакви технически пречки да навлязат масово след като им се изравнят цените с ДВГ. Няма и икономически пречки, това изравняване да стане на напълно пазарни принципи с икономия от мащаба. Докато синтетичните горива имат нерешими както технически така и икономически проблеми, това няма да се промени и след 100 годи
  • #2
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    То същото важеше и за електричките преди 10-тина години, пък виж какво стана сега.
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Синтетичното гориво е пълна безсмислица. Става единствено и само за такива показни акции където цената няма значение, но е абсолютно неприложимо за масова употреба. Няма нито физически нито икономически смисъл и логика.