IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Себастиян Льоб се връща в "Дакар" с... Dacia

Румънската марка ще се състезава в световния рали-рейд шампионат от 2025

Dacia, бюджетната марка на групата Renault, ще се състезава в легендарното рали "Дакар" през 2025 година, като основен пилот на заводския тим ще е не кой да е, а самият Себастиян Льоб. Най-успешният рали пилот в историята има рекордните девет световни титли, но никога не е е печелил "Дакар" и е амбициран да поправи това. През 2017 и 2022 той остана втори в екстремната надпревара.
    
   
Dacia, Дакар, Себастиян Льоб, Кристина Гутиерес
Себастиян Льоб и Кристина Гутиерес ще са звездите начело на тима на Dacia за рали "Дакар"
   
      
Dacia обяви официално, че през 2025 ще участва със свой тим в Световния рали-рейд шампионат, чиято кулминация е рали Дакар. Технически партньор на марката ще бъде британската компания за подготовка на състезателни автомобили Prodrive.

Партньорка на Льоб в новия тим ще бъде Кристина Гутиерес Ереро - испанската зъболекарка, която вече се състезава заедно с французина в електрическите серии Extreme E за тима на Люис Хамилтън и ги спечели през 2022. Гутиерес е първата жена, печелила Световната купа на FIA за крос-кънтри рали, и едва втората жена, печелила етап в Дакар (след Юта Клайншмид).
    
    
Dacia Duster, рали, Дакар 20254
Автомобили на Dacia натрупаха доста опит в по-малки ралита в последните години, но "Дакар" ще е кулминацията на усилията
   
      
От Dacia уточняват, че състезателните им автомобили в рали-рейд шампионата ще използват синтетично гориво. Рали Дакар ще е "лаборатория за идеи" за марката, коментира главният изпълнителен директор Дени Льо Вот, и подчерта, че тимът му е "сериозен претендент" за победата в престижното състезание.

Преди големите изпитания през 2025, Dacia смята да тества прототипите си в Rallye du Maroc през 2024. Екологичното синтетично гориво, което смята да използва отборът, е разработка на Aramco. То се произвежда от комбинацията от "зелен" водород и уловен от атмосферата въглероден диоксид.
  
     

 

0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Относно цената на тока, миналата година беше левче за киловатчас на борсата, а сега всяка събота и неделя е буквално без пари. 1000 киловатчаса струват максимум 18 лв. А от 1 юли тази година още повече намаляват цената на тока, въпреки че ако четеш заглавията на статиите вдигат цената на тока със 150%.
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    "Не се връзвам, че ще се увеличат драстично зарядните. Цената на тока?" Малко ли ти се вижда увеличението? Миналата година бяха 7 зарядни станции с по-малко от 20 колонки, а най-бързата беше 150 киловата.
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Копи пейст ( преди 1 година )
    От София до Бургас 17 бързи зарядни с 46 колонки. Църна маца 2 колонки по 200kW. Ихтиман 2х150kW Долно вършило 100kW Церово 2х150kW KFC Калугерово 2х120kW OMV Динката 2х120kW Гелеменово 3х225kW McDonald's преди Пловдив 4х50kW Царацово 2х150kW KFC Белозем 2х120kW Оризово 2х150kW Mcdonald's Ямбол 4х120 OMV Дражево 2х120kW Нова загора 2х150 и още 5х225kW Полско пъдарево 180kW На разклона за Камено 4х150kW Jumbo преди Бургас 2х150kW
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    Преди три години нямаше нито една зарядна а в момента са повече от бензиностанциите при положение че в България има две-три хиляди електромобила. Хайде познай колко ще станат зарядните когато НАИСТИНА има нужда от тях? И ако не си забелязал, на бензиноколонката се редиш на опашка, изчакваш да заредиш с бензин, паркираш и тогава отиваш да пиеш кафе и да си вземеш нещо за хапване. А с електромобила първо паркираш, включваш зарядното за 10 секунди и тогава отиваш да вършиш останалото.
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До #12 ( преди 1 година )
    Сериозно? Аз не давам акъл, кой кво да си взима! Някъде да съм написал нещо? За разлика от мен, ти под почти всяка статия пишеш за електрически! Разбрахме къде са зарядните, време за зареждане и прочие. Само се чудя, като нараснат елекричките, дали на опашки ще се редите за зареждане до морето. В момента има опашки по бензиностанциите, електрическите да станат мнозинство, какво чакане ще падне? Не се връзвам, че ще се увеличат драстично зарядните. Цената на тока?
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 11 ( преди 1 година )
    Кой ти е казал че тока, дизела, бензина, пропан-бутана, метанът или водородът са за всеки? За всеки влак си има пътници и нуждите на 90% от шофьорите могат да бъдат задоволени от електромобилите, ако са по-евтини за купуване от останалите автомобили. Дотогава просто няма смисъл. Ти си карай каквото те кефи и не обяснявай не останалите избрали някакво друго гориво, че са ***. Аз да съм тръгнал да ти обяснявам, че изборът който си направил не е подходящ ?
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Фена на електриките с маршрута на зарядните налази и тук. Казах ти, 40 минути са ми проблем. Ако вървим у немско с 200+ ептен няма да ти излезе сметката....При настроен темпомат на 140 км/ч за София- Бургас имам да се върна, та и да отида и почти отново до Бургас...ти през това време кисни по зарядните
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Dacia e марката :) още ли не сте разбрали.
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пък и да не мислиш че ще има опашки от желаещи които държат да зареждат на 80 стотинки, вместо на много по-ниска цена или безплатно в хотелите, когато електромобилите станат масови? Вчера цял ден тока беше 0 лева за киловатчас и се очертава почти всеки уикенд да е така. 225 kW зарядна станция прави 170 лв оборот на час, като 150 лв са чиста печалба. Смяташ ли че някой ще изтърве клиенти и няма да инсталира повече зарядни ако има такива опашки, за каквито пророкуваш?
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    Е щом не те бърка да плащаш по 1000 лв за синтетично гориво до морето и обратно, вместо да спреш два пъти по за 10 минути на някоя от свободните зарядни станции, като разбира се можеш да я резервираш още в движение, кой те спира! Но много внимавайте какво си пожелавате защото може да ви се сбъдне. Като нищо след една-две години ще решат поне 50% от горивата по бензиностанциите да са синтетични и за целта да се вдигне и цената на тока на 2 лв за киловатчас за домакинствата, а бензинът по 5 лв