fallback

Пет непобедими мита за газовите уредби

Една от всеки осем коли в България е на газ, но въпреки това погрешните схващания за АГУ си остават

Един от всеки осем автомобила по българските пътища се задвижва не с бензин или дизел, а с пропан-бутан. Монтирането на газова уредба не само намалява разходите на собственика за зареждане, но и понижава някои от вредните емисии (за сметка на други, уви). Но въпреки голямата популярност на АГУ, немалко хора все още имат твърде погрешни представи за някои страни на технологията. Нека споменем пет мита за газовите уредби, които можете да чуете често, но в които няма почти нищо вярно.              Пет мита за газовите уредби (ГАЛЕРИЯ):

        

 

 

fallback
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега ли разбирате че само тъпацитекарат дизел
  • #27
    Тодор ( преди 1 година )
    Да се включа и аз. Относно реглажа на клапаните, зависи кой го прави. Хонда Джаз 2002, 1339сс, колата е на 320 000км, от тях за 6 години съм минал 180 000км на газ. Един път съм правил реглаж на клапаните. 25лв гарнитура и 100лв за работа на майстора. На газ средно излиза 7лв/100км, а на бензин около 15лв/100км. АГУ Томасето 800лв с труда, преди 6 години. 2 филтъра на всеки 15000км или 6 месеца общо 8-10лв, зависи от къде ги купувам. Спестил съм около 180 000/100=1800 1800*8лв разлика=14 400лв
  • #26
    Лудория ( преди 1 година )
    ... защото веднъж ми се случи да изпусне цялото количество газ в подземен паркинг поради скъсан маркуч. Колата ми беше с по-стара бутилка, без защитни клапани на нея самата и това можеше да предизвика пожар, ако мине някой със запалена цигара. Не се случи нищо, но все пак е рисковано. Така че си паркирам извън такива паркинги и на следващата кола монтирах съвремена бутилка. Доколкото митовете за поддръжка - според мен това са приказки пред блока на по бира. Няма как да имаш нещо без поддръжка.
  • #25
    Лудория ( преди 1 година )
    На всичките притежавани от мен автомобили съм имал газова уредба. Струва ми се добро решение за моята употреба на колите. Минавам с автомобил по 150 000 - 200 000 км. докато го притежавам и всичките разходи по първоначалното инсталиране и последващи разходи се "покриват" от цената на LPG. Имал съм проблем с мястото в багажника заради сложената бутилка за LPG, но се намира решение и за това. Единствения проблем е збраната за паркирането в подземни паркинги, но съм съсласен с нея...
  • #24
    Фен на БМВ ( преди 1 година )
    Гледам сравнявате с дизел, в градски условия дизела гори, а газта е по-евтина. Това е факт. 12 литра газ по 0.84 ст, не е като 6-7 литра дизел по 2.30-2.40лв. Естествено, говоря за стари автомобили, над 15-годишни, които са масови по моят край. Отделно, в статията се споменават малолитражни коли. Еми 5 бензин на 100км, пак е по-скъпо от 6-7 на газ.
  • #23
    ДДТ ( преди 1 година )
    Сухото мляко не е забрането, а вноса на пшеница го забраниха преди седмица - за гондолите с пшеница, които влизат от пристанище Балчик няма да говорим, нищо, че пшеницата беше със сив цвят и се консумира от хора от цяла България. Съгласен съм, трябва да забранят старите автомобили, но не само дизелите, а всичко под ЕВРО 5 трябва да бъде забранено, а тези, които махат ДПФ и т.н. да им бъдат свалени номера и взети книжките! Колкото до новите дизели - покриват по-добре изискванията от бензините!
  • #22
    Kr ( преди 1 година )
    Преднамерано писана статия. Който има грам мозък чете и се ориентира дали талигата му може да се газифицира.Глупаците дето не са ориентирани после ронят крокодилски сълзи след монтаж.
  • #21
    До 21 ( преди 1 година )
    Ей ти си бил голям откривател значи казваш изкуствените добавки към храните, украинската пшеница и мляко и 20 годишно месо от Австралия били по-смъртоносни. Случайно да знаеш, че ние сме от 5-6 страни които забраниха вноса на украинска пшеница и сухо мляко сега сигурно ще станем по-здрави от богатите държави които ги внасят но пък си нямат толкова "по-малко вредни" стари дизели
  • #20
    ДДТ ( преди 1 година )
    Хайде да махнем консервантите, изкуствените оцветители и овкусители от храната, канцерогенната украинска пщеница и сухо мляко, както и 20 годишното месо от военните резерви на Австралия, които консумират всички българи, и тогава да чистим дизела, който със сигурност не е в топ 10 на причинителите на болести в България! За автомобилите без ДПФ-и естествено спиране от движение и солени глоби за собствениците им, ама един нов дизел с Ad Blue замърсява в пъти по-малко от новите бензини!
  • #19
    до 16 ( преди 1 година )
    бай спасе, тука става дума за пропан-бутан, не за метан
fallback
Последни