fallback

Първото екологично чисто гориво за стари автомобили е готово

С него може да се зареждат не само класически модели, но и модерни коли с ДВГ

Компанията Coryton представи Sustain Classic - първото екологично гориво за стари и класически автомобили. То е на растителна основа и е подходящо за много двигатели, съобщава AutoEvolution .

Първоначално Coryton ще предлага три вида гориво - Super 80, Super 33 и Racing 50. Според производителя, те са много по-екологични от обикновения бензин. Super 80 съдържа поне 80% възобновяеми материали. Това гориво намалява вредните емисии от автомобилите с повече от 65%. Цената му е 5 долара за литър.

Горивото Super 33 намалява вредните емисии с повече от 25% и отговаря на стандарт EN228 с октаново число 98. Цената му е 4.78 долара за литър.

Най-скъпото гориво е Racing 50. Това е високоефективна алтернатива на бензина за състезателни автомобили и суперколи, които изискват гориво с по-високо октаново число. Горивото Racing 50 намалява вредните емисии с повече от 35%. Цената му е 6.59 долара за литър.

От Coryton казват, че разходът на екологично гориво е идентичен с традиционния бензин. Дори звукът на изпускателната система ще остане същият. Горивото ще се доставя с първокласен пакет добавки, предназначени да почистват и защитават двигателя. С него може да се зареждат не само класически автомобили, но и модерни автомобили с двигатели с вътрешно горене.

fallback
  • #40
    анонимен ( преди 1 година )
    Какви синтетични горива бе един киловатчас 22 стотинки тука един литър 20-30 лева.
  • #39
    анонимен ( преди 1 година )
    Фотоволтаиците не просто заемат земеделски земи а те ерозират почвата и превръщат всичко в пустини
  • #38
    До 37 ( преди 1 година )
    Био горивата задължително се отглеждат върху земеделски площи, докато фотоволтаиците е логично да се инсталират точно върху автомобилите за да се спести преноса на енергия, което би я оскъпило. Тоест фотоволтаиците ще са върху паркинги и покриви и тока ще се ползва на място без нужда от обработка транспорт с превозни средства като ако има съхранение ще е за няколко часа без нужда от физическа човешка намеса, като при горивата. Батерията заема същото място и тежи еднакво пълна и празна.
  • #37
    До 35 ( преди 1 година )
    Писали сме заедно, но ти осъзнаваш ли че за да се произведе био гориво за годишния ти пробег, трябва да се засее култура на десетина декара? При 2 милиона автомобила в България, ще трябва да се засеят 20 милиона декара само за производство на горива за леките автомобили. Та въпросът към тебе е дали е по-добре да са 2 милиона декара, които трябва да се обработват с трактори, от тях да се произвеждат горива които да бъдат транспортирани и съхранявани някъде или 2000 декара фотоволтаици без грижи
  • #36
    анонимен ( преди 1 година )
    300 000 лв са 167 616 $ с които може да се купи 33 500 л от това гориво ако е по 5 $. Ако един автомобил харчи 4 на 100, за 13 000 км годишно ще изгори 520 л гориво. Тоест тези 33 500л ще стигнат само за 64 автомобила на год. Всяка година! За 100 автомобила ще са необходими 52 000 литра на стойност 260 000 $ годишно. За 30 години 7,8 милиона $ и и заети няколко хиляди декара. 1 декар или няколко хиляди декара ? 170 хиляди или 7,8 милиона долара. Това е въпросът? Вие кое предпочитате?
  • #35
    анонимен ( преди 1 година )
    Да засеем нивите с фотоволтаични панели и да стоим гладни,ноооо ще се возим на електрически автомобил безплатно.
  • #34
    До Пропов ( преди 1 година )
    Погледнато от тази гледна точка кое е по-разумно да се случи? Да засеем плодородните земи за производство на горива или да покрием асфалтираните паркинги с фотоволтаици, за да не се нагрява асфалта, а автомобилите да стоят отдолу на сянка? На един декар паркинг могат да се инсталират фотоволтаици за зареждане на 100 автомобила за по 13 000 км годишно, които ще ги зареждат за следващите 30 години за около 300 000 лв инвестиция.
  • #33
    До Пропов ( преди 1 година )
    Е колко да стане по-евтино при масово производство? От какво ще се прави този спирт, от който ще се произвежда етанола за бензина? Колко да струва олиото от което ще се прави дизела? След като ги произведеш трябва да ги обработиш до състояние, подходящо за горива което също ги оскъпява. Знаеш ли колко декара трябват за производство на гориво за един единствен автомобил? За производство на ток за един електромобил са необходими фотоволтаици с площ колкото едно паркомясто, на цена 3 000 лв.
  • #32
    До 29 ( преди 1 година )
    "А ми просто е практиката го показа вклчваш ли фотоволтаици цената на тока скача" а това че цял ден цената на тока е 2 стотинки за киловатчас заради фотоволтаиците практика или теория е? Практиката показва че колкото повече фотоволтаици се инсталират толкова по-често цената на тока става 0 лв за киловатчас, защото има свръх предлагане което сваля цените. Колко време мислиш че могат да издържат другите централи на тези цени и ако нямаше фотоволтаици дали цените щяха да са такива?
  • #31
    анонимен ( преди 1 година )
    само да кажа че има приложения за управление на силови вериги и домашни облачни сървъри но като ползваш телефон с шайба няма как да стане
fallback
Последни