Не всеки един клиент иска SUV и в Mercedes много добре са наясно с това. Според слуховете германският производител ще се откаже от комбитата след 2030 година, но дотогава ще се предлага още едно поколение на E-Class Estate, което беше представено току-що.
Най-голямото от трите комбита на Mercedes превъзхожда като размери дори своя предшественик, като предлага изключително просторен интериор. При модела с кодово име S214 дължината е нараснала до 4949 мм (+4 мм), а широчината е увеличена до 1880 мм (+28 мм). Височината е само с 1 мм повече – 1469 мм, докато междуосието достига 2961 мм (+22 мм).
При новата E-Class вече не се предлага допълнителен трети ред седалки, като обемът на багажника е 615 литра. Ако втория ред бъде прибран, товарното отделение вече побира 1830 литра. Достъпът до него се осъществява през електрически задвижвана задна врата, която вече е част от стандартното оборудване.
Като оставим настрана числата, новото E-Class Estate е красиво комби, което може да се окаже заплаха за продажбите на кросоувъра GLE. Очаквано той следва стила на седана (W214), представен в края на април. Каросерията е по-елегантна от преди, като коефициентът на съпротивление е спаднал от 0,27 на 0,26. Базовият вариант е със 17-цолови джанти, но като опция се предлагат и по-големи – до 21 цола.
Стандартно комбито е оборудвано със задно въздушно окачване, докато въздушното Airmatic е опция. За модела са достъпни всички екстри от седана, в това число три екрана, камера за селфита и интеграция с TikTok. Играта Angry Birds също е включена, както и Zoom за конференции чрез използване на същата вътрешна видеокамера, монтирана на таблото.
В Европа Mercedes първоначално ще продава комбито във версии E200 и E220d, към които ще се присъедини Plug-in хибрид E300e. Бензиновият модел използва 2,0-литров двигател с турбокомпресор, развиващ 204 к.с. и 320 Нм. Това е мек хибрид, при който електрически мотор добавя 23 к.с. и 205 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,8 секунди, а максималната скорост е 231 км/ч.
Дизелът E220d разчита на 2,0-литров двигател със 197 к.с. и 440 Нм със същата 48-волтова хибридна система. Ускорението до 100 км/ч става за 7,9 секунди, а максималната скорост е 230 км/ч. На по-късен етап ще се появи и 6-цилиндров дизел, а всички версии са с 9-степенна автоматична скоростна кутия.
Що се отнася до версията E300е, при нея се комбинират 2,0-литров бензинов двигател с електрически мотор за обща мощност от 312 к.с. Бензиновият двигател развива 204 к.с. и 320 Нм, а моторът произвежда 129 к.с. и 440 Нм. Ускорението до 100 км/ч от място става за 6,5 секунди, а максималната скорост е 227 км/ч. Батерията с капацитет 25,4 кВт/ч осигурява пробег от 62 км само на ток.
От компанията-производител добавят, че на по-късен етап ще пуснат и дизелов PHEV, както и AMG-версии. Все още не е ясно обаче дали за някоя от тях ще се завърне V8 двигателят. Според някои информации E63 AMG ще разчита на V6 plug-in хибрид с над 700 к.с., но това не е официално потвърдено. Топ-версията на комбито обаче ще трябва да се изправи срещу нови конкуренти, тъй като освен Audi RS6 Avant, на пазара през 2025 г. ще се завърне BMW M5 Touring.
Още снимки на новото комби E-Class - вижте в галерията: