Нищо не дава такова усещане за контрол върху автомобила, като ръчните скорости. Но дори и най-големите им почитатели, сред които сме и ние, охотно ще признаят, че в ежедневието автоматикът е далеч по-удобен. А и еволюцията на автопилотите и електронните асистенти означава, че дните на "ръчката" вече изтичат.
Има само един проблем: автоматичната трансмисия е не само по-скъпа, но и доста по-сложна - и съответно по-чуплива - от ръчната. За да не ви излезе удобството през носа, трябва да изберете някой от по-надеждните варианти. Тук цитираме 10-те най-надеждни класически автоматици с хидротрансформатор, класирани на базата на опита на международната верига от сервизи ASM. Имайте предвид обаче едно: и най-надеждният, добре изработен автоматик се нуждае от грижовна поддръжка. Въпреки че производителите на автомобили невинаги акцентират върху нуждата от нея.
10-те най-надеждни класически автоматици (ГАЛЕРИЯ):
Къде се монтира: 7G бе първият в историята 7-степенен автоматик, монтиран серийно в автомобили. Собствена разработка на Mercedes, той служи и като основа за повечето трансмисии на AMG поделението. Повечето класически модели на Mercedes от периода 2009-2017 са оборудвани с нея - от С-класата и Е-класата до Е-класата и SLK. По силата на вече изчезналото партньорство между Daimler и Renault-Nissan, ще я откриете също и в Infiniti Q50. Ssangyong пък я ползва в своя Rexton, производствени години между 2017 и 2020.