Нищо не дава такова усещане за контрол върху автомобила, като ръчните скорости. Но дори и най-големите им почитатели, сред които сме и ние, охотно ще признаят, че в ежедневието автоматикът е далеч по-удобен. А и еволюцията на автопилотите и електронните асистенти означава, че дните на "ръчката" вече изтичат.
Има само един проблем: автоматичната трансмисия е не само по-скъпа, но и доста по-сложна - и съответно по-чуплива - от ръчната. За да не ви излезе удобството през носа, трябва да изберете някой от по-надеждните варианти. Тук цитираме 10-те най-надеждни класически автоматици с хидротрансформатор, класирани на базата на опита на международната верига от сервизи ASM. Имайте предвид обаче едно: и най-надеждният, добре изработен автоматик се нуждае от грижовна поддръжка. Въпреки че производителите на автомобили невинаги акцентират върху нуждата от нея.
10-те най-надеждни класически автоматици (ГАЛЕРИЯ):
Противно на убеждението на мнозина, това не е просто леко модифицирано копие на по-разпространената TF-80SC, а е съвсем отделна разработка. Главната цел на японските инженери тук е била трансмисията да стане по-бърза и ефективна. В първите години от производството това идваше на висока цена: износваха се втулките на планетарните предавки, а и самите зъбчатки. Затова често в такива трансмисии освен обичайните замърсявания, се откриват и бронзови стружки. Проблемът бе отстранен до голяма степен през 2006 година. Все пак маслото трябва да се сменя на не повече от 80,000 км.