Нищо не дава такова усещане за контрол върху автомобила, като ръчните скорости. Но дори и най-големите им почитатели, сред които сме и ние, охотно ще признаят, че в ежедневието автоматикът е далеч по-удобен. А и еволюцията на автопилотите и електронните асистенти означава, че дните на "ръчката" вече изтичат.
Има само един проблем: автоматичната трансмисия е не само по-скъпа, но и доста по-сложна - и съответно по-чуплива - от ръчната. За да не ви излезе удобството през носа, трябва да изберете някой от по-надеждните варианти. Тук цитираме 10-те най-надеждни класически автоматици с хидротрансформатор, класирани на базата на опита на международната верига от сервизи ASM. Имайте предвид обаче едно: и най-надеждният, добре изработен автоматик се нуждае от грижовна поддръжка. Въпреки че производителите на автомобили невинаги акцентират върху нуждата от нея.
10-те най-надеждни класически автоматици (ГАЛЕРИЯ):
Къде се монтира: името не бива да ви заблуждава: и тази трансмисия не е дело на Toyota, а на вездесъщата Aisin, и оригиналният й код е Aisin TB-60SN. Но е създадена по поръчка на Toyota и е далеч по-популярна с тамошния си код - A760E. Използвана е предимно в модели на японците с по-големи двигатели - разбирай за американския пазар. Но много от тези коли вече са и по българските пътища заради презокеанския внос. Списъкът включва Lexus GS 300 и 350, Lexus IS 300 и 350, а също и Toyota Tundra и Sequoia от 2010-2019 година (като "джипа" на Борисов), и дори Jeep Liberty.