IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опасен проблем с безопасността беше открит при някои електромобили

Спирачните светлини не се активират при регенеративно спиране (ВИДЕО)

Американските регулатори, следящи за безопасността по пътищата, все още нямат правила за това как трябва да работят спирачните светлини, докато се извършва регенеративно спиране, което води до потенциални проблеми с безопасността. Сред електромобилите, при които е открит този недостатък да моделите на Hyundai Motor Group – проучваните показват, че те могат бързо да намаляват скоростта си, без да предупреждават другите шофьори на пътя.


Hyundai Ioniq 5


Проблемът със забавянето на превозните средства, без шофьорът да натисне педала на спирачката, е известен отдавна, но наскоро той отново беше повдигнат от YouTube-канала Technology Connections. Във видеото са показани спирачните светлини на Hyundai Ioniq 5, които не светват, докато автомобилът намаляваше в режим на шофиране с един педал. Въпреки че кракът на шофьора не е бил на педала на спирачката, забавянето е достатъчно значително, за да предизвика безпокойство.

Публикуваното видео събра повече от 2 милиона гледания и привлече вниманието на Consumer Reports, чиито експерти разгледаха проблема. Установено е, че на моделите Ioniq 5 SEL (2022 г.), Genesis GV60 Advanced (2023), Electrified GV70 (2023), Kia EV6 Wind AWD (2022) и Niro EV Wind (2023) не светят спирачните светлини, докато скоростта им бързо намалява.

В случая регенеративната система забавя с 0,1g тези автомобили, което е определено като „леко, но забележимо“ количество спирачна сила. В същото време спирачните светлини при други модели на корейския концерн – като Ioniq 6, например, се активират при забавяне без натискане на педала на спирачката.


Hyundai Ioniq 5


„Докато този проблем не бъде отстранен, водачите на засегнатите електромобили трябва да се придържат към режимите на регенеративно спиране от ниво 1 или ниво 2 и да избягват използването на по-силните режими - ниво 3 и най-силния i-Pedal“, препоръчва Дженифър Стокбургер, директор на операциите в Consumer Reports Auto Test Center.

От Hyundai коментираха, че са наясно с опасения, но в същото време посочиха, че всички негови превозни средства отговарят на действащите федералния разпоредби, свързани със спирането. А това означава, че за премахване на проблема трябва да бъдат направени промени в правилата на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA). В момента те не изискват спирачните светлини да се активират при определено ниво на забавяне на скоростта.

По същия начин, в резултат на това тестване, Consumer Reports установи, че електрическите превозни средства на Mercedes имат някои собствени проблеми със стоп-светлините. Установено е, че в режим „Силна рекуперация“ спирачните светлини се изключват, когато автомобилът спира.



Въпреки че спирачните светлини светват, когато автомобилът започне да забавя, когато скоростта падне под 8 км/ч, те се изключват. Това може да се дължи на факта, че Mercedes е проектирал превозните средства да забавят по-малко агресивно при тази скорост, за да изгладят процеса на спиране. Германският производител също твърди, че неговите спирани светлини отговарят на всички федерални разпоредби, но от CR са категорични, че това е риск за безопасността.

„В интерес на безопасността смятаме, че спирачните светлини на превозното средство трябва да останат включени, докато превозното средство е неподвижно – сякаш водачът е с крак върху педала на спирачката. Това прави колата по-видима за превозни средства, приближаващи се отзад, и показва, че водачът възнамерява да остане неподвижен“, коментира Алекс Книжек, ръководител на автомобилните тестове на CR.


0 от 500
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    "Освен това си мисли че при въртене на гуми на джип на едно място двг имал въртящ момент при това максимален но оборотите били нула." Пак ли функционална неграмотност? Как точно при дръпната ръчна спирачка, превърташ гуми и имаш някакви обороти различни от нула? При дръпната ръчна и отпускане на съединителя на първа бавна, прилагаш толкова огромен въртящ момент върху полуоската, че или тя ще се счупи или спирачните апарати или постигаш максимален въртящ момент. Оборотите обаче са 0.
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    А откъде според тебе идва съпротивителния момент? Може да идва както от електрическия двигател, така и от ДВГ, които осигуряват ОТРИЦАТЕЛЕН въртящ момент. Това ще рече, че вектора на силата действа в обратна посока на посоката на движение на автомобила или валовете. Тоест въртящият момент не зависи нито от посоката на движение, нито от скоростта нито от оборотите на гумите. Натискането на спирачките също осигурява съпротивление и съответно отрицателен въртящ момент и предизвикват намаляване.
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Абе долен ( преди 1 година )
    "Тоя долния продължава да не прави разлика между механична сила и електростатично взаимодействие.И си мисли че може да съпоставя въртящ момент при ел мобил и при двг на пета предавка."А дали за колелото на автомобила има някакво значение, дали въртящия момент на полуоската е осигурен от ДВГ или електрически двигател? Дали полуоската я интересува, дали примерно 200 нютон метра са осигурени от първа или пета предавка? 200 нютон метра са си абсолютно едни и същи независимо от задвижването.
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    Още преди 30 години Рено Лагуна задействаше само спирачните светлини при регистрирано отрицателно ускорение над забравих вече колко G.
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    Само дето механичната сила забрави че има и приложна точка.Де ми кажи у едно поле дека е приложната точка
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Nev ( преди 1 година )
    До 1 (5), амиго, това, което се опитваш да обясниш многословно, но ти липсва теорията, се нарича съпротивителен момент.До 8 , пич, силите са си сили, независимо дали са причинени от електромагнитно взаимодействие или механично. Те са вектори, т.е имат си посока и големина (стойност).
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами то по тази логика, като върна газта пак ли да светват стоп свелините, или ако иизползвам моторна спирачка? То вярно че и двете са сравнително непознати на младото поколение, ама все пак..
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Номер 2 ( преди 1 година )
    Ето пак бъркаме механична сила и електромагнитно взаимодействие за какво ви гороех преди малко
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Освен това си мисли че при въртене на гуми на джип на едно място двг имал въртящ момент при това максимален но оборотите били нула.Това говори за две неща първо бърка двг и скоростна кутия и второ не знае що е то колянов вал.
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до 5 ( преди 1 година )
    А това съпротивление, според теб, откъде идва? Нали се получава заради електромагнитните СИЛИ, които се появяват при въртенето на проводниците на ротора в магнитно поле и са ОБРАТНИ на посоката на въртенето? Т.е. прилагаш вътрелива сила, обратна на посоката на въртенето. Това какво е, ако не вътрящ момент?