fallback

Опасен проблем с безопасността беше открит при някои електромобили

Спирачните светлини не се активират при регенеративно спиране (ВИДЕО)

Американските регулатори, следящи за безопасността по пътищата, все още нямат правила за това как трябва да работят спирачните светлини, докато се извършва регенеративно спиране, което води до потенциални проблеми с безопасността. Сред електромобилите, при които е открит този недостатък да моделите на Hyundai Motor Group – проучваните показват, че те могат бързо да намаляват скоростта си, без да предупреждават другите шофьори на пътя.

Проблемът със забавянето на превозните средства, без шофьорът да натисне педала на спирачката, е известен отдавна, но наскоро той отново беше повдигнат от YouTube-канала Technology Connections. Във видеото са показани спирачните светлини на Hyundai Ioniq 5, които не светват, докато автомобилът намаляваше в режим на шофиране с един педал. Въпреки че кракът на шофьора не е бил на педала на спирачката, забавянето е достатъчно значително, за да предизвика безпокойство.

Публикуваното видео събра повече от 2 милиона гледания и привлече вниманието на Consumer Reports, чиито експерти разгледаха проблема. Установено е, че на моделите Ioniq 5 SEL (2022 г.), Genesis GV60 Advanced (2023), Electrified GV70 (2023), Kia EV6 Wind AWD (2022) и Niro EV Wind (2023) не светят спирачните светлини, докато скоростта им бързо намалява.

В случая регенеративната система забавя с 0,1g тези автомобили, което е определено като „леко, но забележимо“ количество спирачна сила. В същото време спирачните светлини при други модели на корейския концерн – като Ioniq 6, например, се активират при забавяне без натискане на педала на спирачката.

„Докато този проблем не бъде отстранен, водачите на засегнатите електромобили трябва да се придържат към режимите на регенеративно спиране от ниво 1 или ниво 2 и да избягват използването на по-силните режими - ниво 3 и най-силния i-Pedal“, препоръчва Дженифър Стокбургер, директор на операциите в Consumer Reports Auto Test Center.

От Hyundai коментираха, че са наясно с опасения, но в същото време посочиха, че всички негови превозни средства отговарят на действащите федералния разпоредби, свързани със спирането. А това означава, че за премахване на проблема трябва да бъдат направени промени в правилата на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA). В момента те не изискват спирачните светлини да се активират при определено ниво на забавяне на скоростта.

По същия начин, в резултат на това тестване, Consumer Reports установи, че електрическите превозни средства на Mercedes имат някои собствени проблеми със стоп-светлините. Установено е, че в режим „Силна рекуперация“ спирачните светлини се изключват, когато автомобилът спира.

Въпреки че спирачните светлини светват, когато автомобилът започне да забавя, когато скоростта падне под 8 км/ч, те се изключват. Това може да се дължи на факта, че Mercedes е проектирал превозните средства да забавят по-малко агресивно при тази скорост, за да изгладят процеса на спиране. Германският производител също твърди, че неговите спирани светлини отговарят на всички федерални разпоредби, но от CR са категорични, че това е риск за безопасността.

„В интерес на безопасността смятаме, че спирачните светлини на превозното средство трябва да останат включени, докато превозното средство е неподвижно – сякаш водачът е с крак върху педала на спирачката. Това прави колата по-видима за превозни средства, приближаващи се отзад, и показва, че водачът възнамерява да остане неподвижен“, коментира Алекс Книжек, ръководител на автомобилните тестове на CR.

fallback
  • #25
    Гост ( преди 1 година )
    Въртящия момент на двигателя не си мени посоката,в режим моторна спирачка.Колелата въртят двигателя,а не обратното.Двигателя се използва като компресор и се използва съпротивителната сила при сгъстяване на въздуха в цилиндрите.
  • #24
    До 22 ( преди 1 година )
    През цялото време говоря за въртящия момент върху полуоската. При нула оборота на полуоската и 1000 нютон метра върху полуоската, пак имаме сумарен въртящ момент, но той е 0 и затова гумата не се върти на никъде. Това обаче не е означава че не можеш да приложиш максималния въртящ момент на електродвигателя или двигателя с ДВГ, НАЛИ? Все пак имаш напредък за разлика от останалите след като говориш за сумарен и признаваш, че все пак има и друга сила срещу въртящия момент, за разлика от останалит
  • #23
    Абе шваба ( преди 1 година )
    "Когато колелата се въртят в една посока, няма как въртящият момент върху тях да е с обратна посока." Май изпадаш в когнитивен дисонанс? Въпреки че май трябва да е тризонанс, защото твърдиш не две взаимоизключващи се тези, а цели три.Нали въртящия момент върху полуоската винаги бил в посока на въртене на гумите? А сега вече не е било така, а в обратна посока. Дотук когнитивен дисонанс, а става с трисонанс с твърдението че след като има въртящ момент задължително трябва да има и обороти >0
  • #22
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 20: Прилагаш ДОПЪЛНИТЕЛЕН въртящ момент обратно на въртенето, но това не значи че СУМАРНИЯ въртящ момент на колелата е обратно на въртенето.
  • #21
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    В случая на де-ускорение в следствие на моторна спирачка, въртящият момент на мотора е в обратна посока спрямо въртенето на колелата, но сумарния въртящ момент върху колелата все пак е по посока на въртенето на колелата и е сума от момента на мотора и момента генериран от движението по инерция на автомобила.
  • #20
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Я ми обясни, като я разбираш физиката, ако колелата се въртят по посока на часовниковата стрелка и автомобилът се движи със 100 км в час и искаш да осъществиш намаление на скоростта за което става въпрос в статията чрез двигателя, независимо дали е електрически или ДВГ в коя посока трябва да приложиш въртящият момент за да намалиш оборотите? По посока на часовниковата стрелка или по посока обратна на часовниковата стрелка?
  • #19
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Когато колелата се въртят в една посока, няма как въртящият момент върху тях да е с обратна посока.
  • #18
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Така като ви чета - никой не разбира я физиката.
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Антиелектриците не осъзнават, че за да тръгне един автомобил, е необходимо ПЪРВО да бъде приложен въртящ момент върху полуоските, а завъртането е СЛЕДСТВИЕ от въртящия момент, ако той въобще е достатъчен за да се получи завъртане. Ако автомобилът е вързан с въже към неподвижен обект или просто му е дръпната ръчната, постепенно въртящият момент расте, но няма никакви обороти, докато въртящия момент не е достатъчен да скъса въжето, премести обекта или гумите да превъртят заради загуба на сцепление
  • #16
    1 До NEV ( преди 1 година )
    "До 1 (5), амиго, това, което се опитваш да обясниш многословно, но ти липсва теорията, се нарича съпротивителен момент." Не съм 5. Не можеш да схванеш логическата нишка защото ти се губи контекста. Всичко си има предистория в която антиелектриците, твърдят че не може да се постигне максимален въртящ момент на електродвигател при 0 оборота. Трябвало задължително да има обороти, а щом имало въртящ момент в дадена посока значи валът задължително се върти в тази посока според тях.
fallback
Последни