fallback

Опасен проблем с безопасността беше открит при някои електромобили

Спирачните светлини не се активират при регенеративно спиране (ВИДЕО)

Американските регулатори, следящи за безопасността по пътищата, все още нямат правила за това как трябва да работят спирачните светлини, докато се извършва регенеративно спиране, което води до потенциални проблеми с безопасността. Сред електромобилите, при които е открит този недостатък да моделите на Hyundai Motor Group – проучваните показват, че те могат бързо да намаляват скоростта си, без да предупреждават другите шофьори на пътя.

Проблемът със забавянето на превозните средства, без шофьорът да натисне педала на спирачката, е известен отдавна, но наскоро той отново беше повдигнат от YouTube-канала Technology Connections. Във видеото са показани спирачните светлини на Hyundai Ioniq 5, които не светват, докато автомобилът намаляваше в режим на шофиране с един педал. Въпреки че кракът на шофьора не е бил на педала на спирачката, забавянето е достатъчно значително, за да предизвика безпокойство.

Публикуваното видео събра повече от 2 милиона гледания и привлече вниманието на Consumer Reports, чиито експерти разгледаха проблема. Установено е, че на моделите Ioniq 5 SEL (2022 г.), Genesis GV60 Advanced (2023), Electrified GV70 (2023), Kia EV6 Wind AWD (2022) и Niro EV Wind (2023) не светят спирачните светлини, докато скоростта им бързо намалява.

В случая регенеративната система забавя с 0,1g тези автомобили, което е определено като „леко, но забележимо“ количество спирачна сила. В същото време спирачните светлини при други модели на корейския концерн – като Ioniq 6, например, се активират при забавяне без натискане на педала на спирачката.

„Докато този проблем не бъде отстранен, водачите на засегнатите електромобили трябва да се придържат към режимите на регенеративно спиране от ниво 1 или ниво 2 и да избягват използването на по-силните режими - ниво 3 и най-силния i-Pedal“, препоръчва Дженифър Стокбургер, директор на операциите в Consumer Reports Auto Test Center.

От Hyundai коментираха, че са наясно с опасения, но в същото време посочиха, че всички негови превозни средства отговарят на действащите федералния разпоредби, свързани със спирането. А това означава, че за премахване на проблема трябва да бъдат направени промени в правилата на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA). В момента те не изискват спирачните светлини да се активират при определено ниво на забавяне на скоростта.

По същия начин, в резултат на това тестване, Consumer Reports установи, че електрическите превозни средства на Mercedes имат някои собствени проблеми със стоп-светлините. Установено е, че в режим „Силна рекуперация“ спирачните светлини се изключват, когато автомобилът спира.

Въпреки че спирачните светлини светват, когато автомобилът започне да забавя, когато скоростта падне под 8 км/ч, те се изключват. Това може да се дължи на факта, че Mercedes е проектирал превозните средства да забавят по-малко агресивно при тази скорост, за да изгладят процеса на спиране. Германският производител също твърди, че неговите спирани светлини отговарят на всички федерални разпоредби, но от CR са категорични, че това е риск за безопасността.

„В интерес на безопасността смятаме, че спирачните светлини на превозното средство трябва да останат включени, докато превозното средство е неподвижно – сякаш водачът е с крак върху педала на спирачката. Това прави колата по-видима за превозни средства, приближаващи се отзад, и показва, че водачът възнамерява да остане неподвижен“, коментира Алекс Книжек, ръководител на автомобилните тестове на CR.

fallback
  • #35
    анонимен ( преди 1 година )
    Абе нагляр я ми цитирай къде съм го казал това да го повтаряш като развалена грамофонна плоча, защото аз мога да ти цитирам няколко пъти когато ти говоря за обратното - максимални обороти и въртящ момент на двг и 0 оборота на полуоската с резултат запален съединител или нещо счупено, което е предимството на електродвигателите, при които остана електро двигателя е 0 оборота, но въртящият момент максимален, който се предава на полуоската.
  • #34
    Гост ( преди 1 година )
    До 31.***,колко години четене в Уикипедия ще ти трябват,за да стоплиш?Спирачките и двигателя в режим моторна спирачка създават съпротивителен момент,не създават въртящ момент с обратна посока.При смяна на посоката на силата създаваща въртящия момент се променя и посоката на въртене.Двигателя и колелата продължават да се движат в същата посока.
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    Трети закон на нютон. Ако го осмислиш, ще разбереш отговора. Оборотите на празен ход може и да са същите, но въртящият момент вече не е защото си приложил допълнително съпротивление на вала на двигателя, а Всяко действие има равно по големина и ПРОТИВОПОЛОЖНО ПО ПОСОКА противодействие. С отпускане на съединителя придаваш въртящ момент към колелата, дори да си опънал ръчната. Тогава въртящия момент върху полуоската е огромен, но сумарния въртящ момент е 0 и съответно оборотите са 0.
  • #32
    Гост ( преди 1 година )
    Не ми се извъртай като сап на лопата.Автомобил работещ на празен ход има въртящ момент нула по твоите теории.Турбо те попита,защо без газ автомобила потегля на първа скорост?
  • #31
    До долният ( преди 1 година )
    Според гения при максимален въртящ момент оборотите на двг разбирай въртенето на коляновия вал било нула значи тоя вал не се върти.Това че с лада нива се опитвам да изтегля танк и той не помръдва не означава че вала не се върти нито че при максимален въртящ момент оборотите на въртенето на коляновия вал са нула.сега говори за полуоска значи на въпросния изобщо не му е ясно че полуоската не е елемент от двигателя.
  • #30
    Гостенино ( преди 1 година )
    Колко пъти да ти се обяснява Третия закон на НютонВсяко действие има равно по големина и противоположно по посока противодействие. Както виждаш, твърдя че при пътегляне въртящият момент е максимален, а не нула, точно защото съпротивлителния момент срещу двигателя е най-голям при 0 оборота! Пробвай сам да избуташ някой автомобил да тръгне. Ако не можеш да го помръднеш и викнеш още двама, след като вече е тръгнал дори малко дете може да го бута, за да поддържа движението.
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    Въпрос към всички антиелектрици. Спирачките осигуряват ли отрицателен въртящ момент към колелата, и защо колкото е по-голям диаметърът на спирачните дискове, толкова по-добри стават спирачките? Дали не е заради по големия радиус което означава по-голямо рамо на силата и при една и съща сила на *** между дисковете и накладките, се получава по-голям въртящ момент заради по-голямото рамо?
  • #28
    Гост ( преди 1 година )
    Още не си отговорил на Турбо,защо автомобила тръгва на първа скорост без да се подава газ,щом въртящив момент е нула?
  • #27
    Гостенино ( преди 1 година )
    Разбирам че се опитваш да се правиш на най-големия *** в света, но вече не е необходимо, защото абсолютно всички го знаем и си го доказвал многократно. Ако преди беше забавно, сега вече не е и си досаден с глупостта си. Всички знаем че не е възможно да има толкова глупави хора, които да кажат това и да претендират че са инженери: "Въртящия момент на двигателя не си мени посоката,в режим моторна спирачка"Казваш и при ускорение и при намаляване, примерно 200 нютометра са в една и съща посок ...
  • #26
    Гостенино ( преди 1 година )
    Разбира се че ги разбирам. За разлика от вас аз никога не съм твърдял, че двигателя може да постигне максималния си въртящ момент е максималната си мощност при 6 000 оборота на неутрална предавка, точно защото трябва да има СУМАРЕН въртящ момент, а на неутрална предавка нямаш съпротивлителен момент и практически колкото и да са оборотите, въртящият момент е НУЛА нютон метра и съответно мощността също е нула! Хайде да не давам цитати как си се правил на най-глупавия човек в света и продължаваш да
fallback
Последни