fallback

Опасен проблем с безопасността беше открит при някои електромобили

Спирачните светлини не се активират при регенеративно спиране (ВИДЕО)

Американските регулатори, следящи за безопасността по пътищата, все още нямат правила за това как трябва да работят спирачните светлини, докато се извършва регенеративно спиране, което води до потенциални проблеми с безопасността. Сред електромобилите, при които е открит този недостатък да моделите на Hyundai Motor Group – проучваните показват, че те могат бързо да намаляват скоростта си, без да предупреждават другите шофьори на пътя.

Проблемът със забавянето на превозните средства, без шофьорът да натисне педала на спирачката, е известен отдавна, но наскоро той отново беше повдигнат от YouTube-канала Technology Connections. Във видеото са показани спирачните светлини на Hyundai Ioniq 5, които не светват, докато автомобилът намаляваше в режим на шофиране с един педал. Въпреки че кракът на шофьора не е бил на педала на спирачката, забавянето е достатъчно значително, за да предизвика безпокойство.

Публикуваното видео събра повече от 2 милиона гледания и привлече вниманието на Consumer Reports, чиито експерти разгледаха проблема. Установено е, че на моделите Ioniq 5 SEL (2022 г.), Genesis GV60 Advanced (2023), Electrified GV70 (2023), Kia EV6 Wind AWD (2022) и Niro EV Wind (2023) не светят спирачните светлини, докато скоростта им бързо намалява.

В случая регенеративната система забавя с 0,1g тези автомобили, което е определено като „леко, но забележимо“ количество спирачна сила. В същото време спирачните светлини при други модели на корейския концерн – като Ioniq 6, например, се активират при забавяне без натискане на педала на спирачката.

„Докато този проблем не бъде отстранен, водачите на засегнатите електромобили трябва да се придържат към режимите на регенеративно спиране от ниво 1 или ниво 2 и да избягват използването на по-силните режими - ниво 3 и най-силния i-Pedal“, препоръчва Дженифър Стокбургер, директор на операциите в Consumer Reports Auto Test Center.

От Hyundai коментираха, че са наясно с опасения, но в същото време посочиха, че всички негови превозни средства отговарят на действащите федералния разпоредби, свързани със спирането. А това означава, че за премахване на проблема трябва да бъдат направени промени в правилата на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA). В момента те не изискват спирачните светлини да се активират при определено ниво на забавяне на скоростта.

По същия начин, в резултат на това тестване, Consumer Reports установи, че електрическите превозни средства на Mercedes имат някои собствени проблеми със стоп-светлините. Установено е, че в режим „Силна рекуперация“ спирачните светлини се изключват, когато автомобилът спира.

Въпреки че спирачните светлини светват, когато автомобилът започне да забавя, когато скоростта падне под 8 км/ч, те се изключват. Това може да се дължи на факта, че Mercedes е проектирал превозните средства да забавят по-малко агресивно при тази скорост, за да изгладят процеса на спиране. Германският производител също твърди, че неговите спирани светлини отговарят на всички федерални разпоредби, но от CR са категорични, че това е риск за безопасността.

„В интерес на безопасността смятаме, че спирачните светлини на превозното средство трябва да останат включени, докато превозното средство е неподвижно – сякаш водачът е с крак върху педала на спирачката. Това прави колата по-видима за превозни средства, приближаващи се отзад, и показва, че водачът възнамерява да остане неподвижен“, коментира Алекс Книжек, ръководител на автомобилните тестове на CR.

fallback
  • #5
    До 1 ( преди 1 година )
    Какви глупости дрънкаш? Какъв въртящ момент се упражнява? Няма никакъв въртящ момент. Има съпротивление! При ДВГ съпротивлението идва от компресията в цилиндрите. Затова примерно дизеловите двигатели намалят по бързо от бензиновите като си на скорост и пуснеш газта по надолнище защото имат двойно по висока компресия от бензиновите. При електрическите коли това съпротивление идва от електромагнитните полета в мотора когато той е в режим генератор.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз така си минавам и на прохода Шипка без да натискам спирачки и някой каращи зад мен които не спазват дистанция се шашкат по завоите и сигурно си мислят че стоповете ми не работят. Нито съм с електромобил нито нищо. Просто слагам на трета предавка.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Имаше един плиткоумник и *** обсебен от корейците , и дженезис . Ама скоро не се е мяркал , сигурно се е гътнал .
  • #2
    До долния ( преди 1 година )
    Тоя долния продължава да не прави разлика между механична сила и електростатично взаимодействие.И си мисли че може да съпоставя въртящ момент при ел мобил и при двг на пета предавка.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето поредния практически пример, в който ако гумите се въртят по посока на часовниковата стрелка, двигателите създават върху тях въртящ момент обратен на посоката на часовниковата стрелка, но въпреки това гумите не се завъртят в посоката на въртящия момент, както твърдят в групата антиелектрици които не познават физичните закони, които твърдят, че след като върху колелото се упражнява въртящ момент, то задължително има повече от нула оборота, а в случая оборотите дори не са нула а са по-малко!
fallback
Последни