fallback

Опасен проблем с безопасността беше открит при някои електромобили

Спирачните светлини не се активират при регенеративно спиране (ВИДЕО)

Американските регулатори, следящи за безопасността по пътищата, все още нямат правила за това как трябва да работят спирачните светлини, докато се извършва регенеративно спиране, което води до потенциални проблеми с безопасността. Сред електромобилите, при които е открит този недостатък да моделите на Hyundai Motor Group – проучваните показват, че те могат бързо да намаляват скоростта си, без да предупреждават другите шофьори на пътя.

Проблемът със забавянето на превозните средства, без шофьорът да натисне педала на спирачката, е известен отдавна, но наскоро той отново беше повдигнат от YouTube-канала Technology Connections. Във видеото са показани спирачните светлини на Hyundai Ioniq 5, които не светват, докато автомобилът намаляваше в режим на шофиране с един педал. Въпреки че кракът на шофьора не е бил на педала на спирачката, забавянето е достатъчно значително, за да предизвика безпокойство.

Публикуваното видео събра повече от 2 милиона гледания и привлече вниманието на Consumer Reports, чиито експерти разгледаха проблема. Установено е, че на моделите Ioniq 5 SEL (2022 г.), Genesis GV60 Advanced (2023), Electrified GV70 (2023), Kia EV6 Wind AWD (2022) и Niro EV Wind (2023) не светят спирачните светлини, докато скоростта им бързо намалява.

В случая регенеративната система забавя с 0,1g тези автомобили, което е определено като „леко, но забележимо“ количество спирачна сила. В същото време спирачните светлини при други модели на корейския концерн – като Ioniq 6, например, се активират при забавяне без натискане на педала на спирачката.

„Докато този проблем не бъде отстранен, водачите на засегнатите електромобили трябва да се придържат към режимите на регенеративно спиране от ниво 1 или ниво 2 и да избягват използването на по-силните режими - ниво 3 и най-силния i-Pedal“, препоръчва Дженифър Стокбургер, директор на операциите в Consumer Reports Auto Test Center.

От Hyundai коментираха, че са наясно с опасения, но в същото време посочиха, че всички негови превозни средства отговарят на действащите федералния разпоредби, свързани със спирането. А това означава, че за премахване на проблема трябва да бъдат направени промени в правилата на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA). В момента те не изискват спирачните светлини да се активират при определено ниво на забавяне на скоростта.

По същия начин, в резултат на това тестване, Consumer Reports установи, че електрическите превозни средства на Mercedes имат някои собствени проблеми със стоп-светлините. Установено е, че в режим „Силна рекуперация“ спирачните светлини се изключват, когато автомобилът спира.

Въпреки че спирачните светлини светват, когато автомобилът започне да забавя, когато скоростта падне под 8 км/ч, те се изключват. Това може да се дължи на факта, че Mercedes е проектирал превозните средства да забавят по-малко агресивно при тази скорост, за да изгладят процеса на спиране. Германският производител също твърди, че неговите спирани светлини отговарят на всички федерални разпоредби, но от CR са категорични, че това е риск за безопасността.

„В интерес на безопасността смятаме, че спирачните светлини на превозното средство трябва да останат включени, докато превозното средство е неподвижно – сякаш водачът е с крак върху педала на спирачката. Това прави колата по-видима за превозни средства, приближаващи се отзад, и показва, че водачът възнамерява да остане неподвижен“, коментира Алекс Книжек, ръководител на автомобилните тестове на CR.

fallback
  • #45
    анонимен ( преди 1 година )
    Да не говорим че дори не разбраха, защо ги карам да правят теста с ръчна на пета предавка, а не на първа. Дори съм сигурен след днешната дискусия, че не знаят каква е причината да се потегля на първа и какъв е въртящият момент на гумите на първа в сравнение с пета предавка и какъв е той в същия момент на коляновия вал при сравнение на първа и пета предавка. Точно затова не могат да разберат защо при нула оборота на гумите им трябва голям въртящ момент.
  • #44
    До 43 ( преди 1 година )
    Не е никаква случайност! Те все още стоят пред клетката на жирафа, гледат го с очите си, някои имат дори смелостта да го пипнат, но въпреки това продължават да си говорят помежду си и да вярват, че такова животно нема и това е някаква измислица. Не могат да повярват, че още днес технологиите на електромобилите са стигнали до 40 минути зареждане за изминаване на 1000 километра и са с много по-добри технически характеристики от който и да е ДВГ. И как да разберат като не знаят какво е въртящ момен
  • #43
    анонимен ( преди 1 година )
    От няколко дена се вихри техническа дискусия. Това по принцип е добре, само има един проблем - спори се за елементарни понятия, които се учат дори в училище, т.е. нивото е изключително ниско. И се открива една ясна тенденция - пионките, които са против електромобилите, силно за Москва, силно за ***, против ЕС, против зелената енергия и които вски ден карат по мин. 2000 км, имат най-лошите технически знания, граничещи с комичност. Случаенос?
  • #42
    Гостенино ( преди 1 година )
    Ти да видиш? Ти май най накрая схвана, че посоката на въртене зависи от сумарния въртящ момент върху колелата и се покри с всичките си никове? Първо е смешно това което пишехте, че тези 158,4 нютон метра, които са максималните за съответния двигател при 1200 оборота, са си толкова независимо дали си на неутрална, или се движиш по баир по който теглиш два тона ремарке, а въртящия момент на двигателя зависи от нуждите на колелата и съпротивлението което оказват върху двигателя.
  • #41
    ДО 39 ( преди 1 година )
    Аз очаквам отговор какво се случва с онези 158,4 Nm, когато инженер радев отнеме газта и автомобилът започна да намалява. Пак ли се положително число?
  • #40
    До 37 ( преди 1 година )
    Смяташ ли, че ако включиш на първа и потеглиш, разходът на гориво остава същия както на празен ход и автомобилът не си подава газ автоматично за да поддържа зададените обороти? Моля те отговори ясно и конкретно на този въпрос за да потвърдиш поредната си глупост че вярваш в перпето mobile. Направи го отново моля ти се, че скоро не си го правил. Цял месец вече не си говорил за перфето mobile и вярната ти в него.
  • #39
    Гост ( преди 1 година )
    Не очаквам да ми отговориш.В Уикипедия има само обща информация за двг, подходяща за дънни риби като теб.
  • #38
    Гостенино ( преди 1 година )
    Конкретен пример. Движиш се с емблематичният пример на инженер Радев "При 50 км/ч и 1200 об/м върт.момент 158,4 Nm мощност 19,85 kw това е за моя случай с влаченето на 5 скорост" отнемаш газта, какво става с въртящия момент на двигателя? Какво става с оборотите на колелата и скоростта? Според мен въртящият момент ще стане отрицателен, защото ще му се обърне посоката, но посоката на въртене ще си остане същата.
  • #37
    Гост ( преди 1 година )
    Откъде се появява този въртящ момент,който преодолява този допълнителен съпротивителен момент на колелата???Без да подаваш газ,без да повишаваш оборотите и въртящия момент.Тесларско перпетуум мобилен.
  • #36
    Гостенино ( преди 1 година )
    А на тебе колко пъти трябва да ти се обяснява, че посоката на въртене зависи единствено и само от сумарния въртящ момент? "При смяна на посоката на силата създаваща въртящия момент се променя и посоката на въртене.Двигателя и колелата продължават да се движат в същата посока."Типичен и ярък пример за когнитивен дисонанс. Как така хем въртящият момент който осигурява двигателя, при отнемане на газта сменя посоката си, но двигателя продължава да се върти в същата посока?
fallback
Последни