Изключително рядък модел на германската компания Porsche влезе в историята на американското автомобилостроене, след като Националният регистър на историческите превозни средства включи в своя списък Porsche America Roadster от 1952 г.
Това е 34-ият автомобил, добавен към регистъра, който е единствената федерално призната програма, документираща културното значение на автомобила в САЩ. Този регистър не е запазен само за автомобили, произведени в Америка.
Въпреки, че е немска компания, историята и успехът на Porsche са тясно свързани с американците. Този Porsche America Roadster с номер на шасито 12336 е една от 16-те коли с алуминиева каросерия, построени специално за американски състезатели с Porsche.
Автомобилите са създадени благодарение на усилията на легендарния вносител на автомобили в САЩ - Макс Хофман, и известния пилот и дилър на състезателни коли Джон фон Нойман. Двуместният автомобил първоначално е бил собственост на предприемача Джон Крийн и печели победи на състезания с доведената дъщеря на Фон Нойман - Джоузи, зад волана.
Успехът на Фон Нойман, както и този на състезателите с останалите 15 екземпляра, помагат за насърчаването на младата по това време немска компания да създаде по-конкурентни модели от стандартния 356, на който е базиран America Roadster.
На автомобилното изложение в Париж през октомври 1950 г. ръководството на Porsche се среща с американския дилър на автомобили Макс Хофман. Тогава той вече е дистрибутор на Volkswagen и Jaguar за Северна Америка и след срещата в Париж става такъв и на Porsche.
Американският пазар е централен за ранния успех на Porsche и Хофман е смятан за нещо като визионер в Щутгарт. В началото на 1952 г. той иска кола на базата на 356 с лека алуминиева каросерия, двигател с най-добри спецификации и интериор без излишни украшения. Porsche се съгласява и се появява 356 Type 540 America Roadster.
Състезателната кола е единственият американски роудстър с алуминиева каросерия, който излиза от завода в огнено червено и има светлосив интериор. Двигателят е 4-цилиндров с атмосферно пълнене, съчетан с петстепенна механична трансмисия, която изпраща всичките 70 к.с. към задната ос.
Автомобилът е закупен от покойния колекционер на Porsche - Боб Инграм, през 2009 г. и остава част от колекцията на семейството му. През 2018 г. неговият син Кам ръководи изчерпателна „дръзка“ реставрация на автомобила, който незабавно е възнаграден с трето място в класа си на конкурса Pebble Beach Concours d'Elegance през същата година.
Още снимки - вижте в галерията: